Oude laptop CMOS batterij

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulRyder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 14:30
Hallo,

Ik heb van iemand een oude Gericom laptop gekregen en het enige probleem wat eraan scheelt is dat steeds de tijd gereset word en de laptop steeds vraagt om op f1 te drukken bij het opstarten.

Dit komt omdat de CMOS batterij niet meer goed functioneerd of gewoon dood is, ik weet hoe dit werkt bij desktop pc's maar ik heb geen ervaring met het vervangen van zon ding in een laptop. Op internet kan ik niks vinden want het is een laptop uit 2001 die niet eens meer op de website van Gericom staat. Ik weet dus niet waar de batterij precies zit en ook niet of het zon zelfde ding is als die in desktop pc's zitten (plat rond batterijtje).

Weet iemand hier iets vanaf of hebben jullie tips wat ik er het best aan kan doen. Heb al een poging gedaan dat ding te openen maar toen viel het toetsenbord eruit en nadat ik die met veel geluk weer werkend terug had gezet durfde ik het ding eigenlijk niet meer verder te openen.

Ik heb ook al in de manual gekeken maar daar word je niet wijzer van.

gr Alexander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas vermeld je niet welk type de laptop is, dus ik heb een algemene search kunnen doen. Onderstaand linkje zou je op weg kunnen helpen, zeker als je in de zoekopdracht het woord "laptop" vervangt door het typenummer.

http://www.bing.com/searc...top&form=MSNH75&mkt=nl-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Meestal kom je geen 2032 tegen, maar een lithium celletje dat een andere vorm heeft. Als je de laptop openschroeft en wat foto's maakt en post, kan men misschien hier achterhalen wat het type is dat er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulRyder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 14:30
Ok bedankt, sorry wilde het wel vermelden was ik vergeten het is een Webgine 1215E.
Zal morgen (nja vandaag maar dan op een ander tijdstip) even kijken of ik misschien wat fotos kan maken.

EDIT: Deze lijkt het wel te zijn ook al heet deze niet 1215E maar advance. Hier staat helaas ook neit veel info bij. http://download.gericom.c...341C2/DATASHEET/341C2.pdf

[ Voor 36% gewijzigd door SoulRyder op 07-03-2011 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je deze gegevens hebt, kan je de datasheet opzoeken van het betreffende mobo. De link heb je al, nu nog even het woord "laptop" vervangen door "webgine 1215E".