Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost12345
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid deze harde schijf [de harde schijf zit in de usb poort op de router zelf] te kunnen benaderen vanaf school oid.

De harde schijf is gedeeld en voor iedereen binnen het netwerk te benaderen (met wachtwoord).

Er moet nu [denk ik] een poort worden geopend waar de router op gaat luisteren. Maar welke is dit, en is dit uberhaupt wel in te stellen.

Via google had ik wel al gevonden dat het niet slim is om de standaard filesharing poorten zomaar open te zetten. (445 en 135-139). Op google zoeken met poorten en wr1043n geeft eigenlijk steeds hetzelfde resultaat, en ook met andere opdrachten kom ik er niet uit.

Iemand anders misschien al dezelfde gedachte gehad hier op het forum?

Gr. Joost

edit: het merk van de router is TP-Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37

lier

MikroTik nerd

Wellicht kan je eens kijken of je een FTP servertje kan draaien op je router en/of anders een VPN verbinding?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Met de standaard firmware serveert de TP-Link TL-WR1043ND een Samba (CIFS) share.
Het is niet handig om deze via het internet te laten benaderen, of het moet via VPN zijn.

Handiger is om de share via FTP beschikbaar te maken. Deze optie zit echter niet standaard op de TP-Link TL-WR1043ND. Je zult dus aan de slag moeten gaan met een alternatieve firmware zoals dd-wrt.
Zie hiervoor ook de dd-wrt Wiki: https://www.dd-wrt.com/wi...ion_B_-_Use_NAS_.28FTP.29

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost12345
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-05-2024
Bedankt voor de link, interessant leesvoer. Eens kijken of ik er wat van begrijp.

Er staat bij dat je password gesniffed kan worden, is er geen mogelijkheid voor het toevoegen van een beveiliging zoals ssl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Niet direct, in principe kan je van alle ftp's het wachtwoord "sniffen" er is geen encryptie.
Wat je zou kunnen doen is een SSH/VPN tunnel maken en daarover gaan ftp-en. Of door gebruik te maken van SFTP of FTPS.

My favorite programming language is solder.