Beste freeware hdd monitoring tool

Pagina: 1
Acties:

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-01 19:54
Ik heb uitgebreid gezocht op GoT maar nergens een vergelijking gevonden van freeware tools om hdd´s te monitoren. Ik heb de volgende tools gevonden.

Acronis Drive Monitor
DriveSMART
Active" Hard Disk Monitor

Ik draai Windows 7 64bit en ben op zoek naar een eenvoudige tool die waarschuwingen geeft als er iets niet in orde is of lijkt. Eigenlijk dus een tool die ik installeer en geen omkijken naar heb.

Ik zou graag gebruik willen maken van de ervaringen van anderen met dergelijke freeware tools. Wie kan mij adviseren?

• Jay-Connected
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03-2024

Jay-Connected

Onderaan :)

HWINFO doet ook het een en ander.. niet zo extreem uitgebreid. Misschien heb je er wat aan.. Anders zit er vast een mooie tool in de Hirens Disc...

Bovenaan :)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:39

Dark

who tweaked the light?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die tool heb je al, en het zit ingebakken in je moederbord en harde schijf! Als je straks je pc opnieuw start zie je de S.M.A.R.T status: healthy of niet healthy. Bij dat laatste zal die vast een piepje oid geven.

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 08-03-2011 15:54 ]

• -Moondust-
dr snuggles schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:54:
Die tool heb je al, en het zit ingebakken in je moederbord en harde schijf! Als je straks je pc opnieuw start zie je de S.M.A.R.T status: healthy of niet healthy. Bij dat laatste zal die vast een piepje oid geven.
Mijn pc staat vaak vele weken achter elkaar aan. Als ik alleen bij het opstarten de S.M.A.R.T. data kan lezen ben ik wel erg beperkt. Ik zoek een freeware tool die weinig resources vreet en die naast de weergave van SMART data mij waarschuwt als er iets niet in orde is met een schijf.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Je kunt vast wel met een tooltje realtime de smart status uitlezen en evt. realtime tests draaien (b.v. 1 keer per dag).

Mijn rig

• -Moondust-
marko77 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:43:
Je kunt vast wel met een tooltje realtime de smart status uitlezen en evt. realtime tests draaien (b.v. 1 keer per dag).
Natuurlijk zijn er dergelijke tooltjes. Ik ben er naar 1 op zoek. De vraag is alleen welke goed zijn. Ervaringen gewenst dus.

Verwijderd

hddsentinel evuluatie versie werkt top.
Pagina: 1