Socket 1155 of een am3

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sero
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 11:42
Geachte leden,

Een tijd geleden ben ik bezig geweest met het samenstellen van een nieuwe computer. Toen de nieuwe socket 1155 uit kwam begon ik te twijfelen. Ik ben nu zover dat ik 2 leuke systemen in elkaar heb gezet, 1 met de socket 1155 en 1 met de am3.
Socket 1155: i5-2500K
am3: AMD Phenom II X6 1090T
Toen kwam ineens de melding dat de socket 1155 een probleem heeft met de moederborden voor zover ik heb begrepen. Nu kan ik dus wachten tot dat gefixed is of ik ga gewoon voor de 1090T. Deze pc is bedoeld voor games en de opleiding die ik volgend jaar ga volgen (informatica / technische informatica). Ik zou graag wat advies willen krijgen over welke van de 2 ik het beste kan kiezen en of het de moeite waard is om te wachten tot de socket 1155 gefixed is.

mvg,
Sero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
Zolang je een P67-mobo kiest met de stepping B3 (komen binnenkort uit, is al te pre-orderen) is er niks aan de hand. Een Hexacore heb je nu nog niks aan kwa gaming, een quadcore word nog geen eens benut door alle games...

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Het betreft een probleem met de P67 chipset van Intel. Deze kan degradatie van de SATA-II poorten tot gevolg hebben. Ze zijn nu druk bezig om de nieuwe chipset (B3 stepping) te distribueren. Nog niet alle winkels hebben op dit moment een mobo klaarliggen met deze B3 stepping chipset. Kan dagen tot enkele weken duren, afhankelijk van het bedrijf waar je dat mobo wil kopen.

^^ was net ff eerder :P

[ Voor 3% gewijzigd door Xessive op 06-03-2011 18:31 ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Let even op dit topic. Dat is het levertijden topic van socket 1155. De nieuwe borden die geen last hebben van de sata bug hebben (het probleem dat jij zeer waarschijnlijk bedoeld), zijn bij een aantal shops al leverbaar waardoor het dus al gefixt is. Het enigste waar je dan nog mee zit, zijn de levertijden omdat een hele hoop borden die problemen hebben, moeten worden omgeruild.

Verder ligt het er helemaal aan wat je met de PC gaat doen, als je veel gaat gamen is de i5 2500k een goede keus, maar als je meer multithreaded applicaties zoals bijvoorbeeld video/foto bewerking doet, zou je beter af zijn met een x6 1090T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:13
De verkoop van de B3 stepping moederborden van LGA 1155 is volgens mij al van start gegaan. De vraag is alleen hoe leverbaar het nu al is, maar ik denk dat het binnen drie weken weer goed leverbaar is.
Volgens mij zijn beide CPU's niet verkeerd, al is die van Intel net wat nieuwer natuurlijk. Je kan verder misschien nog wachten op de Bulldozer architectuur van AMD?

Je kan dit misschien net zo goed in de [BBG aanschaf] Gamesysteem vragen. Succes!

Edit: donders.... druk hier.... er zijn 3 typende voor u! >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Aardwolf op 06-03-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sero
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 11:42
Bedankt mensen :D ik denk dat ik idd geen hexacore nodig heb, tegen de tijd dat dat allemaal wel nodig is zijn we alweer een paar jaar verder en heb ik weer genoeg geld. Ik ga gewoon wachten op de nieuwe moederborden voor de 1155 denk ik. Ik ga op mijn studie leren programmeren enz en niet zozeer iets met films in elkaar zetten of editen. denk dat de 2500K goed genoeg is voor mijn studie :D nogmaals bedankt voor de informatie

edit: http://www.alternate.nl/h...&l2=Intel&l3=Socket+1155&

de B3 zijn al leverbaar bij alternate :) toch denk ik dat t verstandig is dat ik nog even wacht en de feedbacks afwacht.

[ Voor 23% gewijzigd door Sero op 06-03-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Bij Salland.eu zijn er ook al enkele beschikbaar. De meeste staan op Pre-order. Je kan alvast wat (prijs)vergelijkingen doen nu.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En zoals gezegd is [BBG aanschaf] Gamesysteem de enige plek waar deze vraag thuis had gehoord. Dit topic gaat dan ook dicht.

* Edmin zou willen dat een aantal users hier zich ook gewoon aan dat beleid hielden ipv op de vraag in te gaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.