Softfsb probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Ik wil softfsb gebruiken om m'n athlon 500@750 iets langzamer te laten lopen.
Nu kan ik niet het goede mobo instellen in de nieuwste versie van softfsb 1.7final.
MSI6167 voor Athlon cpu staat er niet bij.
M'n andere pc met een Abit bx6 2.0 mobo werkt wel.
HOE moet ik dit instellen, want het werkt niet!
Pleaze help me making my system run stable!

Verwijderd

Inderdaad kan ik hem ook niet vinden, is het een van de eerste Athlon borden soms van MSI, heeft die wel ondersteuning van de SoftFSB?

Je zou even kunne kijken in de taiwanese site bij FAQ, daar staan veel vragen en antwoord...

Verwijderd

ik heb de msi 6167 ook en dat ding wordt helemaal niet ondersteund door SoftFSB, het is mij tenminste nog nooit gelukt om de fsb de verhogen met SoftFSB

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Hmmmm hebben jullie ook al geprobeerd de ppl klokgenerator op het moederbord op te zoeken en deze in te voeren in SoftFSB???
(Sorry als het misschien een stomme vraag is.... ;))
Op de website van H-Oda staan ook een paar plugins voor verschillende PPL klokgeneratoren...

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Ik heb de MSI6167 wel als optie in mijn softFSB hoor... maar het kan ook wel dat ik hem zelf toegevoegd heb, dat weet ik niet meer;
ik zal straks als ik thuis ben even de settings hier posten, dan kunnen jullie hem ook toevoegen. Over een half uurtje staat ie er.

Verwijderd

De laatste softFSB is dus 1.7-g1, en daar zit ie volgens mij gewoon in hoor.

Maar goed, met deze instellingen draait ie ook:

Klok-IC: ICS 9248xx-64
type: Irongate Access
Write Only PLL-IC: checked
De rest: standaard (unchecked of 0).

Dat moet hem dan zijn.

Druk 2x op "GETFSB", vanwege de "WRITE-Only" kan softFSB de standaard instellingen namelijk niet van het PLL-IC lezen; 2x klikken zet hem op default (100MHz).

Nu kun je de FSB instellen.
25, 33, 66, 90, 100, 120, 133.

Alleen de 90MHz heeft dus nog enig nut.

Joris-aap:
Je kunt hiermee dus niet je FSB hoger zetten, want de chipset en/of Athlon kan gewoon geen FSB van 120MHz aan.
Dit is dus alleen nuttig voor mensen die hun MSI6167 willen UNDERCLOCKEN, om zo bijvoorbeeld te testen of ie stabieler wordt (m.a.w., of hun Athlon te ver is overgeklokt of te heet wordt enzo).

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Moet je Softfsb nu constant opnieuw
opstarten als je opnieuw windows opstart?
Bij mij wordt die niet automatisch geladen.
Er staat wel Tasktray, maar dat werkt maar af en toe.
Ik vindt het een beetje een raar progje, als ik zelf een menuitem maakt met MSI-6167, dan doet die dat wel maar als ik daarna weer een keer softfsb opstart zie ik nergens MSI-6167 staan.
Pagina: 1