Harman Kardon AVR 235 opeens geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gisteravond nog lekker een film gekeken + geluid via de AVR 235, vandaag wilde ik wat muziek opzetten: geen geluid! De AVR is aangesloten op 5.1 Kef "eitjes"

Beschrijving situatie:
- Als ik een film aanzet via mijn PopcornHour (via coax) wordt de streamsoort herkend: DTS/DD, 2.1/ 5.1.
- FM-Radio geeft geen geluid
- SqueezeBox rceiver op optisch geeft geen geluid
- Geen geluid via koptelefoonaansluiting
- Enkele minuten uit stroom en resetten naar standaardinstellingen: geen resultaat
- Powerbutton wordt gewoon blauw bij aanzetten
- Ook de OSD lijkt niet te werken, maar ben er niet 100% zeker van dat ik deze op de juiste manier aanzet (TV reageert wel bij in/uithalen van videokabel (tulp), maar geeft geen OSD weer)
- Geen "ontploffinkje" o.i.d. gehoord, geen brandlucht
- Bij openmaken op het eerste gezicht ook niets geks te zien (maar ben geen technicus).

Wat al wel meer dan een jaar speelt, is dat bij het het stoppen en starten van een nieuwe geluidsstream (bijvoorbeeld aan/uitzetten van een film), de rechter voorspeaker "plopt". Weet niet of dit een voorbode was/is van een storing als deze.

Iemand nog een idee, of wordt dit naar een reparateur?
In het 2e geval: zijn er nog aanbevelingen voor reparateurs (liefst in A'dam of omstreken).

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:44
Kijk is naar de zekering(en) dezen zitten op de print waar je ook de stroomkabel op aansluit. Als deze zwart/kapot zijn zijn ze doorgebrand.

• Mr_Big
  • Niet online
Ik zie maar één zekering zitten. Als ik die eruit haal, dan is 'ie niet zwart, Wel lijkt er in het midden van het draadje een druppel "soldeertin" te zitten. Hoort dit, of is dit toch een teken van doorbranden?

• Mr_Big
  • Niet online
Heb nog meer zekeringen ontdekt, maart zien er allemaal vergelijkbaar uit: niet zwart en met één of meerdere "metaaldruppeltjes" op het metaaldraadje erin.
Iemand andere ideeën?

• Mr_Big
  • Niet online
Heb hem maar weggebracht naar lokale electronica-boer. Hoop dat die het kan oplossen voor een beschaafde prijs.