Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Tweakers,

Ik heb sinds anderhalf jaar een Samsung Syncmaster P2270HD en gebruik deze als PC monitor, televisie en PS3 monitor.

Nu viel plots het beeld ineens weg tijdens het gebruik. Ik weet niet of het er wat mee te maken kan hebben, maar het was tijdens het patchen van het PlayStation 3-spel Gran Turismo 5.
Wanneer ik het scherm af zet en dan weer aan geeft ie ongeveer 1 seconden beeld waarna hij weer op zwart gaat. Het geluid blijft wel gewoon werken.

Heeft iemand enig idee of ik hier zelf wat aan kan doen, of dat ik terug naar de winkel moet (BCC)?

Hopelijk heeft iemand een oplossing, daar ik mijn scherm ook voo rmijn werk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioterror
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-07 20:44
Probeer er eens met een zaklamp op te schijnen als het scherm aanstaat.
Als je dan wel wat ziet, in de lichtbundel, is je backlight (of de aansturing hiervan) kapot.

Ik heb hetzelfde gehad met een LG Flatron en daar bleek de aansturing van de backlight kapot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
Nee dat is blijkbaar niet het probleem. Als ik er inschijn zie ik nog altijd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Dit had een vriend van mij met zijn Samsung TV. Hele paneel bleek kapot. Is overigens wel onder de garantie gerepareerd. Wellicht even contact zoeken met de helpdesk van Samsung om te kijken wat de mogelijkheden zijn?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
Rupie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:55:
Dit had een vriend van mij met zijn Samsung TV. Hele paneel bleek kapot. Is overigens wel onder de garantie gerepareerd. Wellicht even contact zoeken met de helpdesk van Samsung om te kijken wat de mogelijkheden zijn?
Ben bang dat ie morgen maar terug moet naar de BCC.
Bedankt voor de reacties.

Iemand nog ideeën of meningen hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:00
Samsung SyncMaster... Hmm, badcaps misschien?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Toevalligerwijs PRECIES hetzelfde met mijn monitor (2443BW). Gisteren ook gebeld met Samsung helpdesk, maar omdat ik mijn monitor in Amerika heb gekocht (Newegg.com) (Sep '09) toen ik daar woonde en deze daarna meegenomen heb naar Nederland toen ik terugkwam.

Helaas daardoor nu een monitor die dus kapot is en buiten de garantie valt, aangezien Samsung maar max 1 jaar garantie kan geven op monitoren die niet in de BeNeLux gekocht zijn.

Als iemand toch een oplossing weet, ben ik erg benieuwd. Misschien dat ik een goedkoop onderdeeltje moet bestellen en een beetje knutselen?

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 17:39
Ik heb hier twee Samsung Syncmaster 214T's die een week geleden kuren begonnen te vertonen. Na het aanzetten was er even flikkerend beeld en daarna meteen op zwart. Eentje wilde na een paar keer opstarten van de PC nog wel aanblijven maar het leek me toch niet gezond meer.

N.a.v. deze guide heb ik ze opengemaakt en het bleken kapotte capacitators (Nederlands: condensatoren/elco's) te zijn. Let wel: er kunnen meer oorzaken zijn dan kapotte condensatoren maar dat laatste schijnt bij Samsung's vaak voor te komen. Gelukkig is het een probleem dat relatief makkelijk en goedkoop is op te lossen. Ik heb voor 5 euro vervangende elco's besteld en vanochtend de monitoren op de operatietafel gelegd. Twee uurtjes later werkten beide weer als een zonnetje.

Ze waren overigens buiten garantie, als je nog wel garantie heb zou ik bij de winkel binnenlopen.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Hmm, misschien is dat wel een idee. Denk dat ik gewoon een nieuwe monitor koop en dan ga kijken of mijn soldeer skills nog een beetje up-to-speed zijn. Eerst natuurlijk even controleren of de condensatoren inderdaad bol staan.

Heb jij die elco's/condensatoren gekocht bij Conrad of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
http://www.samsung.com/nl....do?page=POLICY.WARRANTY#

Je zou 2jaar garantie moeten hebben. Dus ik zou even het telefoon nr bellen en vragen wat ze kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

fotografie999 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:59:
http://www.samsung.com/nl....do?page=POLICY.WARRANTY#

Je zou 2jaar garantie moeten hebben. Dus ik zou even het telefoon nr bellen en vragen wat ze kunnen doen.
Dat klopt, voor een in de BeNeLux gekochte monitor. Sterker nog, in Amerika (land van aankoop) heb ik zelfs 3 jaar garantie. Maar... opsturen naar Amerika gaat al teveel geld kosten. En voor in het buitenland gekochte producten (dus alles wat NIET-BeNeLux is), heb je nog maar 1 jaar garantie in de BeNeLux.

Dit alles is mijn netjes uitgelegd aan de telefoon door een Samsung-helpdesk-medewerkster. (En dat ook nog eens om 17:55, 5 minuten voordat ze eigenlijk zouden sluiten.)

[ Voor 13% gewijzigd door CoRrRan op 09-03-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 13:00
Samsung haalt bij jou thuis de monitor op met de dienst van UPS, zover ik weet is dat helemaal gratis.
Hij word natuurlijk ook weer thuis gebracht, duurt ongeveer 7 tot 14 dagen.

Je moet dan wel zelf de labels uitprinten van UPS, maar dat geeft samsung ook aan bij het telefoon gesprek.

[ Voor 23% gewijzigd door Evion op 09-03-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
CoRrRan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:54:
[...]

Dat klopt, voor een in de BeNeLux gekochte monitor. Sterker nog, in Amerika (land van aankoop) heb ik zelfs 3 jaar garantie. Maar... opsturen naar Amerika gaat al teveel geld kosten. En voor in het buitenland gekochte producten (dus alles wat NIET-BeNeLux is), heb je nog maar 1 jaar garantie in de BeNeLux.

Dit alles is mijn netjes uitgelegd aan de telefoon door een Samsung-helpdesk-medewerkster. (En dat ook nog eens om 17:55, 5 minuten voordat ze eigenlijk zouden sluiten.)
Dat snap ik, het was eigenlijk ook meer bedoelt voor de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
J.Christ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:57:
Samsung haalt bij jou thuis de monitor op met de dienst van UPS, zover ik weet is dat helemaal gratis.
Hij word natuurlijk ook weer thuis gebracht, duurt ongeveer 7 tot 14 dagen.

Je moet dan wel zelf de labels uitprinten van UPS, maar dat geeft samsung ook aan bij het telefoon gesprek.
Ik heb hem inmiddels naar de BCC gebracht. Het kon 4 tot 6 weken duren voordat ik iets zou horen... Kon ook geen vervangende monitor te leen krijgen.
Pagina: 1