Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Repartition problemen

Pagina: 1
Acties:

• PirateStef
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 14:21
Hoi guys,

ik heb problemen met mij partities, ik heb er 1tje waar mijn OS opstaat maar ook nog een stuk van 40gb wat "free space" is. hoe kan ik die 40gb gaan gebruiken? ik heb al wat dingen geprobeerd maar het lukt niet. wat moet ik nu doen?

alvast bedankt!

Verwijderd

Beste Piratestef,

Deze 2e partitie zou je kunnen gebruiken als extra logische partitie (bijvoorbeeld een D: schijf voor data). Deze moet eerst geformateerd worden met het juiste bestandssysteem om deze te kunnen gebruiken. Zou je eerst een aantal dingen duidelijk kunnen maken:

- Welk besturingssysteem gaat het om?
- Hoeveel HDD's heb je in jouw systeem?

Groeten,

Jacob

• PirateStef
Hey

ik gebruik vista home edition, en ik heb maar 1 HDD.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-11 20:02
Maak een Linux Live USB stick en gebruik gparted om die partitie te maken.

• PirateStef
Maar ik wil linux er niet meer op hebben? zet ik er dan niet linux op?

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
ik heb win7 dus kan je alleen vertellen hoe ik het daarmee doe, vista moet het net zo kunnen maar het heet allemaal wat anders.

start > Control panel > administrative tools > computer management >disk management > rechterklik op de schijf die je wil vergroten > extend volume en de rest spreekt voor zich

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Nyxium schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:43:
ik heb win7 dus kan je alleen vertellen hoe ik het daarmee doe, vista moet het net zo kunnen maar het heet allemaal wat anders.

start > Control panel > administrative tools > computer management >disk management > rechterklik op de schijf die je wil vergroten > extend volume en de rest spreekt voor zich
Gaat niet lukken; je kunt de partitie waar het OS op staat niet extenden.

Maar op diezelfde manier kun je vervolgens rechts klikken op de vrije ruimte en daar een nieuwe partitie aanmaken. In Vista heet dat allemaal gewoon hetzelfde.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

PirateStef schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:11:
Maar ik wil linux er niet meer op hebben? zet ik er dan niet linux op?
Linux Live CD/USB laat juist geen gebruikssporen achter, het is simpelweg ideaal voor een systeem zonder HDD of voor dit soort problemen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• PirateStef
Croga schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:47:
[...]

Maar op diezelfde manier kun je vervolgens rechts klikken op de vrije ruimte en daar een nieuwe partitie aanmaken. In Vista heet dat allemaal gewoon hetzelfde.
ik heb het nog een keer geprobeerd het nu deed hij het gewoon, bedankt voor alle hulp!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Croga schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:47:
[...]

shrinken/extenden kan gewoon op OS partitie hoor (bij mij iig wel)
Pagina: 1