Toon posts:

Is er een mediaplayer die voldoet aan mijn wensen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn eerste topic op tweakers.net in de hoop dat ik bij jullie advies in kan winnen.
Momenteel ben ik aan het proberen thuis, een in mijn ogen media walhalla te creëren, hopelijk kunnen jullie mij hierbij adviseren over potentiële opzetten en wat hiervoor te gebruiken en wat niet.

Mijn idealistische situatie is als volgt;

Een zelfgebouwde pc als basisstation.

- antec 300 behuizing
- Asus M4A89GTD PRO - Socket AM3 - USB 3
- AMD PHENOM II X6 1055T
- SCYTHE MUGEN REV 2
- KINGSTON HYPER X DIMM DDR3 1600mhz 4GB

deze zal dienen als opslag station in mijn media netwerk.

Graag zou ik een mediaplayer (met ingebouwde blu ray en/of dvd zou ideaal zijn) willen waarmee ik zowel films als audio naar mijn HDTV en HDBeamer(is al aangesloten op WD media lan player) kan streamen. Tevens zou ik willen dat deze een ingebouwde itunes applicatie bevat (ivm ipad, lees onderstaand)

Daarnaast is films streamen erg belangrijk, dus de mediaplayer dient echt zoveel mogelijk formaten te kunnen streamen.Ook ondersteuning van srt. is belangrijk.

Wired is een optie, maar om zo weinig mogelijk kritiek van mijn vriendin te krijgen doe ik het liever wireless!:P

Geluid is ook erg belangrijk, dus hierover ontvang ik ook graag tips.

indien mogelijk (ja ik weet het ik ben veeleisend) zou een goede lay out van het menu ook mooi meegenomen zijn.

Dan ook nog een wellicht onmogelijke wens maar ik zou het geheel graag met mijn Ipad willen bedienen.
hiervoor kan ik enerzijds gear4 gebruiken puur alleen voor het infrarood gebeuren, itunes kan natuurlijk via de remote app. maar wellicht hebben jullie ook nog andere apps en/of hardware die het geheel makkelijk bestuurbaar maken.

Graag zou ik jullie advies en do's & don'ts willen horen.

Moet ik om te beginnen nog extra hardware in mijn pc stoppen zoals wifi (of is mijn router sitecom wireless 300Ngenoeg om te streamen?) of een additionele videokaart?

Finally but not last, please hold it affordable8)!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Ramon

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Veel van de dedicated mediaplayers(zoals de acryon/xtreamer,mede8ter) zijn nou enkel een compris van geld vs kwaliteit. Desondanks kunnen ze 95% van alle content afspelen. Blue ray (full menu) is hierin de meest opvallende uitzondering.

Geluid? een mediaplayer speelt diet pass through naar de receiver via optical of (beter) hdmi. Dus een receiver moet je nog opnemen in je plaatje.

Wil je dichter bij de 100% komen dan is een htpc een oplossing, waar je welllicht op doelt. voor 2d zijn de meeste recente videokaarten voldoende, als ze drivers hebben die HD ondersteunen. vooral geluidsproductie (ventilator) laijkt me daarbij een issue

wireless werkt, maar voor je content met de allerhoogste bitrates (grote BR imsages) wil je gewoon bedraad (gigabit) werken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Je moet heel even wachten nog....
XBMC wordt geport door sigma tech.... dan komen er dus players op de markt zoals de boxee met de xbmc interface,,,,
bekijk maar eens youtube filmpjes met xbmc of ga naar www.xbmc.org

Verwijderd

Topicstarter
XBMC is inderdaad een app dat aan kan sluiten op mijn wensen.
we wachten af, enig idee wanneer er dragers op de markt komen met deze integratie?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41

Sabbi

je denkt aan mij.

Waarom maak je niet 1 zelfgebouwde pc met zowel opslag als hdmi out, en sluit je die aan op je tv/beamer?

Ubuntu erop met xbmc, of een XBMC live cd om het makkelijk te maken. Share maken voor de opslag. Kan je bedienen met je ipad, en met een beetje pielen heb je er ook nog airplay op.

Verwijderd

Topicstarter
in principe ben ik gewoon opzoek naar een extra mediaplayer. omdat er momenteel nog geen op de markt is die aan mijn vele wensen voldoet/ of niet door mij gevonden wordt. is een HTCP of een app als optie geopperd. Dit is natuurlijk ook een idee, echter ben ik voor het eerst bezig een eigen systeem te bouwen, dus wacht ik eerst maar eens af of dit een succes wordt haha.. Daarnaast wil ik bovenstaand omschreven systeem gewoon als opzichzelfstaande PC gebruiken met daarnaast een grote opslagruimte voor media. die ik graag wil linken naar mijn tv/beamer. ik kan er dan wel een hdmi uitgang in plaatsen maar dan moet ik wel heel veel kabel gebruiken om het op mijn tv aan te sluiten. vandaar ben ik opzoek naar een apparaat die dit op kan halen via mijn netwerk, een htcp is dus blijkbaar een mogelijkheid of een gejailbreakte Apple TV. de apps die worden genoemd op dit uiteindelijk verder te realiseren zijn wel geschikt. dus tot zover bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1