Windows 7 *reset* mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-04 21:59
Hey, ik wilde Windows 7 opnieuw installeren maar mijn dvd drive heeft 't begeven en ik heb geen externe / andere desktop PC waarvan ik er een kan "lenen". Is het dus mogelijk mijn installatie terug te zetten naar factory settings zegmaar? Register weer naar beginwaardes, alle programma's eraf en Program Files folder weer leeg, op de dingetjes die er vanaf 't begin instaan na en dat soort dingen. Het is een zelfgebouwde PC en de windows versie heb ik er dus los bij gekocht. dus geen Dell recovery parition of wat dan ook aanwezig.

Of is er een manier windows opnieuw te installeren zonder DVD (heb ook geen grote USB sticky's). Heb wel meerdere partities.

Danku :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:22
Nee dan is het niet mogelijk.
Heb je zelf geen backup gemaakt dan?
Je kan windows 7 ook vanaf USB installeren, moet die wel minimaal 4GB zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick.k
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik denk dat het zonder grote usb sticks en zonder dvd-drive niet makkelijk/mogelijk is om windows opnieuw te installeren. Wat je zou kunnen proberen is windows terugzetten naar het allereerste herstelpunt dat er is aangemaakt (hopelijk eentje van vlak na de installatie). Als je hier dan naar teruggaat zijn als het goed is al je programma's en dergelijke weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ictinteresse schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:05:
Nee dan is het niet mogelijk.
Heb je zelf geen backup gemaakt dan?
Je kan windows 7 ook vanaf USB installeren, moet die wel minimaal 4GB zijn
Deze Microsoft tool helpt je met de USB stick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:00

D4NG3R

kiwi

:)

Het kan, maar is ERG lastig en ERG tijdrovend zonder een clean-install. Daarnaast raad ik dit sowieso al af, aangezien een clean-install ook kleine dingetjes meepakt die je snel over het hoofd ziet :) .

Waarom haal je niet een 4GB stickje ofzo, kost je nog geen 6 euro:
pricewatch: Kingston DataTraveler 100 G2 4GB Zwart

Als je hem bij azerty haalt, kan je hem zelfs zonder verzendkosten krijgen DMV de huidige actie.

Daarna is het erg simpel, gewoon ergens een .iso file vandaan halen (Is legaal ja). En dan ergens online een tutorial volgen om je stickje bootable te maken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een systeem zonder DVD is sowieso een beetje vervelend. Waarom zou je niet voor een paar tientjes een nwe DVD drive halen ipv een stick van zoveel en een beetje GB ?

Alles bij elkaar gaat het je dus niet lukken zonder iets te hoeven kopen denk ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:11
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:10:
Een systeem zonder DVD is sowieso een beetje vervelend. Waarom zou je niet voor een paar tientjes een nwe DVD drive halen ?
Ik heb mijn DVD-speler al jaren niet meer gebruikt. Windows installeer ik vanaf USB (sowieso sneller), waar zou ik het verder voor nodig hebben?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
D4NG3R schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:08:
Het kan, maar is ERG lastig en ERG tijdrovend zonder een clean-install. Daarnaast raad ik dit sowieso al af, aangezien een clean-install ook kleine dingetjes meepakt die je snel over het hoofd ziet :) .

Waarom haal je niet een 4GB stickje ofzo, kost je nog geen 6 euro:
pricewatch: Kingston DataTraveler 100 G2 4GB Zwart

Als je hem bij azerty haalt, kan je hem zelfs zonder verzendkosten krijgen DMV de huidige actie.

Daarna is het erg simpel, gewoon ergens een .iso file vandaan halen (Is legaal ja). En dan ergens online een tutorial volgen om je stickje bootable te maken.
Alhoewel de tool het afraadt, kan je ook gewoon alle bestanden van de windows installatie dvd 1 op 1 kopieeren op je USB stick.
Werkt ook prima (zo heb ik het zelf ook gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:00

D4NG3R

kiwi

Dat werkt niet met alle moederborden. Ikzelf heb deze tut bijv gebruikt:
http://maketecheasier.com...sb-flash-drive/2009/01/23
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:10:
Een systeem zonder DVD is sowieso een beetje vervelend. Waarom zou je niet voor een paar tientjes een nwe DVD drive halen ipv een stick van zoveel en een beetje GB ?

Alles bij elkaar gaat het je dus niet lukken zonder iets te hoeven kopen denk ik.
Zoals posttoad ook al zegt, heb ik mijn DVD speler als jaren niet meer gebruikt... Alles wat ik aan DVD's koop download ik in betere kwaliteit naar mijn HDD (Is -nog- legaal). En games koop ik tegenwoordig allemaal via steam. Dus daar heb ik ook geen DVD's meer van.

[ Voor 66% gewijzigd door D4NG3R op 06-03-2011 14:15 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:11
ictinteresse schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:12:
[...]

Alhoewel de tool het afraadt, kan je ook gewoon alle bestanden van de windows installatie dvd 1 op 1 kopieeren op je USB stick.
Werkt ook prima (zo heb ik het zelf ook gedaan).
Dan moet je wel een werkende DVD speler hebben ;)

Het makkelijkst is denk ik toch echt een ISO ergens vandaan halen en die, met die tool, op een USB stick zetten.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
posttoast schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:14:
[...]

Dan moet je wel een werkende DVD speler hebben ;)

Het makkelijkst is denk ik toch echt een ISO ergens vandaan halen en die, met die tool, op een USB stick zetten.
Het voordeel is dat je het ook via een laptop o.i.d. kan doen, de dvdspeler hoeft dus niet persé in je systeem te zitten waarop je het wilt installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja

Je kan altijd nog zoeken naar 'deploy windows 7 through network'. Maar dat lijkt me wat overdreven ;)

Ach ja, DVD drive of USB stick; Het punt is dus dat je nu sowieso een extern media device moet gaan kopen voor je verder kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Het probleem is niet een usb stick of dvd drive kopen want die dingen kosten niks, maar daar heb ik nu direct niets aan. Ik heb wel een externe USB harde schijf van 1 Terabyte, maar kan ik die hiervoor gebruiken zonder hem te formatteren?

Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kan je gebruiken maar niet zonder te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan wel:

partitie 10GB kleiner maken.
nieuwe partitie maken in de nieuwe vrije ruimte.

Ga verder met de gebruikelijke methode.

-meen ik-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
Heb je geen laptop of andere PC daar staan?
ZO ja, sluit de harddisk die nu in je PC is, extern aan, formatteer die & plaats de windows installatie bestanden erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Nope; alleen apple laptops. En die mag ik niet eens gebruiken want m'n ouders zijn paranoide :P

Als ik op die externe HDD dus een extra partitie aanmaak, hoe dan verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervolgens draai je de usb tool, ik had unetbootin gebruikt hiervoor in combinatie met een nog rondslingerende 40GB hdd.

Het is de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:01:
Vervolgens draai je de usb tool, ik had unetbootin gebruikt hiervoor in combinatie met een nog rondslingerende 40GB hdd.

Het is de moeite waard om te proberen.
Ok bedankt, ik zal er eens naar kijken. Mocht dit allemaal lukken, is het dan mogelijk om de nieuwe versie van windows te back-uppen op die nieuwe partitie die ik aan ga maken? En dat ik die back-up dan kan gebruiken ipv re-install in de toekomst? Ik doe dit namelijk om de 2 / 3 maanden en dat lijkt me een stuk handiger, echter geen flauw idee of het mogelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, via windows backup, werkt prima.
Het terugzetten van de backup is echter nogal een gedoe... laatst had ik daar acronis voor gebruikt, maar dat werkt niet gebruiksvriendelijk.

Sterker nog, ik krijg windows backup niet meer aan de praat waar hij het vorige week nog deed, ik krijg een fijne "page failed to load" melding.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Nou dat backuppen klinkt ook niet echt als een succes dan. Installeren vanaf de HDD ging veel sneller dan ik gewend ben. Denk dat m'n DVD drive 't al langere tijd moeilijk had dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een dvd drive is sowieso traag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Hmm okay beetje gaar dit, m'n computer is na de re-install trager geworden.

Het laden van spelletjes duurt 2 tot 3 keer langer, en ook het aflsuiten van Windows duurt nu zo'n 3 minuuten ipv enkele seconden. Ook bij het internetten, openen van nieuwe tabbladen enzo lijkt langer te duuren dan eerst. Als alles eenmaal op gang is lijkt het meestal normaal te werken. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Het enige verschil met de vorige installtie is dus dat dit van een gedownloade ISO is. Dus misschien dat deze build niet zo goed werkt, of kraam ik nu onzin uit? Wel alle windows updates geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige ISO's op het net bevatten malware..
Dat, of je drivers staan niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Wat kost nou een nieuwe dvd-rom speler :/

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruimte in de kast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Snowwie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:54:
Wat kost nou een nieuwe dvd-rom speler :/

Eerst lezen, dan posten :P
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:40:
Sommige ISO's op het net bevatten malware..
Dat, of je drivers staan niet helemaal goed.
Malware betwijfel ik, want heb 't van een website die ik al jaren gebruik en het was een populair bestand. Ook AVG vind niets in een volledige scan.

Het driver gedeelte is juist omgekeerd. De vorige installatie was qua drivers een zooitje. Ik had mijn oude AM2 moederbord vervangen met een AM3 zonder windows opnieuw te installeren of de oude moederbord drivers te veranderen / nieuwe te installeren. Toch heb ik dit keer geprobeerd de drivers voor 't nieuwe moederbord te installeren maar 't probleem blijft aanwezig.

Dus; moederbord en videokaart drivers zijn up-to date. Zou 't nog ergens anders aan kunnen liggen? Misschien zie ik iets over 't hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Crankyslap schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:59:
[...]

Eerst lezen, dan posten :P

[...]

Malware betwijfel ik, want heb 't van een website die ik al jaren gebruik en het was een populair bestand. Ook AVG vind niets in een volledige scan.

Het driver gedeelte is juist omgekeerd. De vorige installatie was qua drivers een zooitje. Ik had mijn oude AM2 moederbord vervangen met een AM3 zonder windows opnieuw te installeren of de oude moederbord drivers te veranderen / nieuwe te installeren. Toch heb ik dit keer geprobeerd de drivers voor 't nieuwe moederbord te installeren maar 't probleem blijft aanwezig.

Dus; moederbord en videokaart drivers zijn up-to date. Zou 't nog ergens anders aan kunnen liggen? Misschien zie ik iets over 't hoofd.
Je kan altijd, om zeker te zijn dat er niet met die ISO is geknoeid, de MD5 of SHA1 hash vergelijken met die op de MSDN site :) http://msdn.microsoft.com...ns/downloads/default.aspx

En moest het toch aan een programma/driver liggen, is het misschien een goed begin om na te gaan wat er precies anders is tegenover je vorige installatie. Up to date wilt niet meteen zeggen dat het ook beter is ;)
Pagina: 1