Windows 7 twee profielen in twee talen (ook software)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben in bezit van windows 7 ultimate en heb twee profielen aangemaakt. 1 met nederlandse systeemtaal en één met de engelse taal. Nu zou ik ook graag voor ieder profiel de software in de juiste taal installeren.
Dus office, firefox etc.

Bij sommige programma's kan je tijdens installatie kiezen voor welke user je het installeert, maar lang niet bij alle.
Heeft iemand hier een goede oplossing voor? Ik wil dus softwarematig twee dezelfde profielen, enige verschil tussen beide profielen is de taal.

Rede hiervan is mijn gebruik van dragon naturally speaking. Voor mijn werk is voertaal engels, dus dan wil ik in dat profiel werken. Prive wil ik gewoon in nederlands browsen en mails versturen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ligt eraan op welke manier de software is geschreven. Sommige installers zijn geschreven voor meerdere users en andere niet. Hier is dus helaas weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft Office 2010 heeft hier uitstekende ondersteuning voor. Je kan realtime switchen tussen de talen en de taal gebaseerde tools onafhankelijk van de interface taal toepassen. (Dus Nederlandse tools in een Engelse Office als je dat graag hebt)

Andere programma's is het puur afhankelijk van het programma zelf, sommige zijn netter dan anderen.

Windows 7 heeft er ook prima ondersteuning voor, de taal is gewoon te koppelen aan het profiel waardoor beide profielen een andere UI taal krijgen. Let wel dat niet iedere versie van Windows hier ondersteuning voor heeft, controleer dit dus even voordat je een licentie koopt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:43:
Windows 7 heeft er ook prima ondersteuning voor, de taal is gewoon te koppelen aan het profiel waardoor beide profielen een andere UI taal krijgen. Let wel dat niet iedere versie van Windows hier ondersteuning voor heeft, controleer dit dus even voordat je een licentie koopt.
TS heeft Windows 7 Ultimate, dus dat is geen probleem.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste mijn dank voor jullie hulp.
Was niet op te hoogte van taal switchen in office. Alweer een horde genomen :)

Kan ik als workaround van één programma twee verschillende versies installeren?
Dus bijvoorbeeld firefox Engels voor Engelse profiel Firefox nederlands voor Nederlandse profiel? Of gaan programma's dan conflicteren?

Of is er een betere workaround. Voor twee versies van hetzelfde programma in verschillende talen te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Meestal overschrijft de tweede installatie de eerste installatie dan. Als het programma niet taal-aware is zegmaar, dan gaat dat niet lukken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor firefox kan het (net geprobeerd): Installeer eerst een gewone versie, download firefox in een andere taal, installeer die, maar niet standaard, aangepast zodat je een andere directory kan kiezen om naar te installeren. Beide versie's zijn bruikbaar. Het is op deze manier wel vervelend dat hij telkens je met een andere taal start naar updates gaat zoeken voor de add-ons, om dit te vermijden kan je -no-remote toevoegen aan het doel van je shortcut. Dat ziet er dan zo uit:
"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -no-remote
Merk op dat -no-remote buiten de " staat
Pagina: 1