Toon posts:

Kan niet op web-intrfce acces-point komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb op zolder slecht WiFi bereik en vond toevallig een Belkin Wireless G Range Extender/Acces point.
Deze heb ik aangesloten op de switch die op zolder staat. Hij zendt nu met de SSD Belkin54G uit. Prima, maar zonder wachtwoord.

Als ik er mee verbind heb ik gewoon verbinding, mijn router is gewoon de UPC Kabelmodem+switch+wifi acces point in één die beneden in de meterkast staat (192.168.0.1)

Nu ben ik er stellig van overtuigd dat dit Belkin accespoint geval ook een IP heeft gekregen van dat UPC ding beneden (edit: misschien ook niet, een switch heeft ook geen IP maar werkt met MACs, alleen waar stel je dan het wachtwoord in?) Ik wil namelijk in de webinterface komen om er een wachtwoord op te zetten.

Maar ik kan er niet op komen, heb al meerdere mogelijke adressen geprobeerd. Als ik de IP-scanner laat scannen ziet hij alleen de UPC kabelmodem, mijn iPhone en mijn MacBook.

Doe ik iets verkeerd? Er moet toch een web-interface op zo'n ding zitten om daar een wachtwoord in te stellen?

UPC Kabelmodem (meterkast) <-> Sitecom Switch(op zolder) <-> Belkin geval(op zolder)

Wie kan mij helpen?

dank

Afbeeldingslocatie: http://i01.twenga.com/computer/draadloos-verbindingspunt/belkin-wireless-g-universal-range-extender-access-point-p_38715b.png

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 15:11 ]

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47
Met een beetje Googelen had je het antwoord zelf ook wel kunnen vinden. Google maar eens op "Belkin Wireless G Range Extender manual"

Verwijderd

Topicstarter
Dank. De handleiding heb ik hoor, maar zoals ik kon lezen op een site na het Googlen is het een pain in the ass om het werkend te krijgen.

Eindelijk, ik heb dankzij iemand zijn eigen "Manual" de boel werkend gekregen. Het IP bleek 192.168.2.254 te zijn (idioot adres!) dat je allene kan bereiken via het zelfde subnet...

Volgens de handleiding moet je ook hun software installeren om het te configureren, dat alleen op Windows wekt.. wat een idioot gedoe !!!

maargoed, nu ie eenmaal werkt ben ik blij

/Edit: Het is nu apart signaal met een eigen wachtwoord dat uiteindelijk naar de kabelmodem leidt in de meterkast. Opzich prima, maar zou helemaal goed zijn als het een zogehete "range extender" wordt zodat er in feite nog maar 1 draadloos signaal is maar dan met 2 wireless antennes. Iemand enig idee of dit ook werkt met een Thomson kabelmodem-router? In de manual lijkt het alleen te kunnen met de Belkin router.. Even googlen :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 20:01 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:45:
Het is nu apart signaal met een eigen wachtwoord dat uiteindelijk naar de kabelmodem leidt in de meterkast. Opzich prima, maar zou helemaal goed zijn als het een zogehete "range extender" wordt zodat er in feite nog maar 1 draadloos signaal is maar dan met 2 wireless antennes. Iemand enig idee of dit ook werkt met een Thomson kabelmodem-router? In de manual lijkt het alleen te kunnen met de Belkin router.. Even googlen :P
De range extender doet alleen je bestaande draadloze netwerk op pakken en deze vervolgens versterkt door sturen. Volgens mij zou je het beste je Belkin hetzelfde SSID, zelfde beveiliging en alleen en ander kanaal kunnen geven om te kunnen roamen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:21

lordsnow

I know nothing

Eindelijk, ik heb dankzij iemand zijn eigen "Manual" de boel werkend gekregen. Het IP bleek 192.168.2.254 te zijn (idioot adres!) dat je allene kan bereiken via het zelfde subnet...
Tsja. Het moet een adres zijn. Toevallig is dat 192.168.2.254. Aangezien dit in hetzelfde standaard range zit als Belkin routers (die hebben 192.168.2.1) - waneer je deze aansluit op een Belkin router, dan krijt je computer ook een 192.168.2.x adres en kan je gewoon gelijk de 192.168.2.254 webpagina openen om de AP te configureren.

Als je een netwerk gebruikt met een andere range dan kan je je LAN nic tijdelijk een vast IP geven i dezelfde range (bijvoorbeeld 192.168.2.200), de AP dan met een netwerkkabel aansluiten op de PC. Dan kan je alsnog de webpagina van de AP openen om deze te configureren.

Vrij standaard voor AP's.
Volgens de handleiding moet je ook hun software installeren om het te configureren, dat alleen op Windows wekt.. wat een idioot gedoe !!!
De software hoef je niet te gebruiken. De AP heeft een webinterface die je kan benaderen via het IP adres van de AP. Via deze webinterface is 'ie volledig te configureren.
Het is nu apart signaal met een eigen wachtwoord dat uiteindelijk naar de kabelmodem leidt in de meterkast. Opzich prima, maar zou helemaal goed zijn als het een zogehete "range extender" wordt zodat er in feite nog maar 1 draadloos signaal is maar dan met 2 wireless antennes. Iemand enig idee of dit ook werkt met een Thomson kabelmodem-router?
Je hebt nu de AP verbonden met een netwerkkabel op de Thomson?

Je kan de Belkin configureren als AP of als RE. Als je wilt dat deze als RE gaat werken dan moet je in de Belkin aangeven met welk draadloos netwerk hij verbinding moet maken, en de beveiliging aanpassen zodat deze overeenkomt met de Thomson. (Anders maakt de RE namelijk geen verbinding met de Thomson).

Als deze Belkin een F5D7130 is dan werkt deze als RE alleen via WDS (Wireless Bridging). Je Thomson moet dat ook ondersteunen. Ander nadeel is dat dat alleen werkt met WEP beveiliging. Als het een F5D7132 is dan werkt deze gewoon als wireless client (dus niet via WDS) en kan je ook WPA beveiliging gebruiken.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:49
lordsnow schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:16:
[...]

Je kan de Belkin configureren als AP of als RE. Als je wilt dat deze als RE gaat werken dan moet je in de Belkin aangeven met welk draadloos netwerk hij verbinding moet maken, en de beveiliging aanpassen zodat deze overeenkomt met de Thomson. (Anders maakt de RE namelijk geen verbinding met de Thomson).
[...]
Zo is de snelheid wel weer lager (door de helft).
Gewoon hetzelfde SSID als hetzelfde wachtwoord en beveiligingstype instellen, dan maakt een host automatisch verbinding met het AP dat het meest in de buurt zit :)
Pagina: 1