Hulp gezocht, probleem met videokaart/beeldscherm?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:54
Beste Tweakers,

Ik ben in het bezit van een Asus N61Ja
Op deze laptop is Windows 7 64Bits geinstalleerd met alle drivers.

Deze laptop heb ik vorige week aangemeld bij Laptopshop voor reparatie.
De laptop werd te snel te heet & de fan draaide continu op "volle" toeren

Laptop is afgelopen maandag (ja deze week nog ) opgehaald door TNT & is afgelopen vrijdag weer bezorgd door UPS.
Ik hartstikke blij door de goede & snelle service uiteraard.

Maar nu komt het probleem.
Gister de laptop aangelaten zodat hij even lekker kon downloaden gedurende afgelopen nacht. Alles zo ingesteld dat de laptop niet in standy-gaat of de HD uitschakelt.

Sta ik net op, even op me laptop, staat de laptop TOCH in standby. Ik me laptop aandoen, gaat het beeldscherm van me laptop zelf niet aan. Toevallig heb ik hem aangesloten op me losse hp widescreen en daarop heb ik wel beeld.

Ik krijg nu me laptopscherm niet meer aan. Voordat ik hem had aangemeld bij Asus had ik hetzelfde probleem, daar is helaas (nog) niks aan gedaan dus,

Als ik me laptop opnieuw opstart werkt het scherm gewoon weer.
Hebben jullie enig idee wat dit is/kan zijn?

Op dit moment heb ik me laptop nog NIET opnieuw opgestart om wellicht het 1 en ander zo uit te kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-04 21:59
Ik denk niet dat het zo simpel kan zijn als dit, maar wie weet; weet je zeker dat bij je screensaver instelling enzo, de optie het beeldscherm uit te schakelen niet aan staat? Dit heeft verder niets te maken met standby ofzo, maar deze optie zet het beeldscherm uit na x-aantal minuuten, en het is dus de bedoeling dat het beeldscherm weer aan springt bij het bewegen van de muis of aanslaan van een toets.

Bij mijn oude laptop echter, gebeurde dit soms niet. Dan kan ik bewegen en aanslaan wat ik wilde maar 't laptop scherm ging niet aan. Dit gebeurde enkel en alleen met een externe monitor aangesloten, en het gebeurde ook niet altijd. Soms wel, soms niet.

Ik weet 't, het klinkt allemaal idioot simpel en je hebt waarschijnlijk deze optie al gechecked maar het klinkt allemaal zo bekend dat ik 't toch maar even meld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb je topic verplaatst van Videokaarten & Beeldschermen naar Complete Systemen & Laptops, want het probleem lijkt mij niet genoeg beeldscherm gerelateerd voor V&B. Het lijkt me meer een probleem van de laptop als geheel en ik denk dat je daarom hier meer reacties krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Is door het aansluiten van de externe monitor niet iets veranderd in je beeldscherminstellingen? Bij mijn laptop moet ik altijd de instellingen opnieuw instellen als ik er een externe monitor aan gehad heb. Vaak ook als ik de externe monitor er weer aan hang. Om de een of andere reden onthoudt windows niet welke instellingen ik gebruik met en zonder externe monitor.
Als je de computer opnieuw opstart, kijkt de bios naar en willekeurig aangesloten scherm. Dat zou kunnen verklaren dat hij het na een restart 'wel weer doet'. Hij werkt volgens mij wel gewoon, maar wordt niet in alle gevallen aangestuurd en geeft daarom geen beeld.

Op de meeste laptops zit een sneltoets voor het wisselen van beeldscherminstellingen (alleen laptop, laptop + extern, alleen extern). Bij mij is dat Fn + F5. Kijk eens bij jouw laptop welke combinatie dit is en probeer daarmee te spelen. Dit zegt niets over wel of niet standby gaan, maar wel over welke aangestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
Crankyslap schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:25:
Ik denk niet dat het zo simpel kan zijn als dit, maar wie weet; weet je zeker dat bij je screensaver instelling enzo, de optie het beeldscherm uit te schakelen niet aan staat? Dit heeft verder niets te maken met standby ofzo, maar deze optie zet het beeldscherm uit na x-aantal minuuten, en het is dus de bedoeling dat het beeldscherm weer aan springt bij het bewegen van de muis of aanslaan van een toets.

Bij mijn oude laptop echter, gebeurde dit soms niet. Dan kan ik bewegen en aanslaan wat ik wilde maar 't laptop scherm ging niet aan. Dit gebeurde enkel en alleen met een externe monitor aangesloten, en het gebeurde ook niet altijd. Soms wel, soms niet.

Ik weet 't, het klinkt allemaal idioot simpel en je hebt waarschijnlijk deze optie al gechecked maar het klinkt allemaal zo bekend dat ik 't toch maar even meld :P
De screensaver instellingen ga ik nog wel even naar kijken maar ik denk het eerlijk gezegd niet.
Vrijdagavond heb ik mijn laptop namelijk ook aangelaten en toen reageerde hij wel gewoon de ochtend erop (zaterdagochtend)

Het rare hierin is dat het beeldscherm NIET meer aan wilt gaan of ik nou 10 toetsen op het toetsenbord indruk of de muis beweeg. Hij blijft lekker zwart.

Ik heb nu de afgelopen dagen toevallig een externe monitor aangesloten maar voordat me laptop naar Asus werd opgestuurd niet & toen deed ditzelfde mankement zich voor.
gwystyl schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:42:
Is door het aansluiten van de externe monitor niet iets veranderd in je beeldscherminstellingen? Bij mijn laptop moet ik altijd de instellingen opnieuw instellen als ik er een externe monitor aan gehad heb. Vaak ook als ik de externe monitor er weer aan hang. Om de een of andere reden onthoudt windows niet welke instellingen ik gebruik met en zonder externe monitor.
Als je de computer opnieuw opstart, kijkt de bios naar en willekeurig aangesloten scherm. Dat zou kunnen verklaren dat hij het na een restart 'wel weer doet'. Hij werkt volgens mij wel gewoon, maar wordt niet in alle gevallen aangestuurd en geeft daarom geen beeld.

Op de meeste laptops zit een sneltoets voor het wisselen van beeldscherminstellingen (alleen laptop, laptop + extern, alleen extern). Bij mij is dat Fn + F5. Kijk eens bij jouw laptop welke combinatie dit is en probeer daarmee te spelen. Dit zegt niets over wel of niet standby gaan, maar wel over welke aangestuurd wordt.
Aan de instelling toen ik deze vanochtend startte was wel iets gewijzigd inderdaad. Als ik de externe monitor (VGA) op mijn laptop opstart heb ik een maximale resolutie van 1300 X 768, vanochtend had ik ineens 1680 resolutie.
Ik ben natuurlijk wel wezen kijken naar de resolutie door deze terug te zetten of zelfs nog lager maar dat mocht niks blijken.
Ik heb ook de beeldscherm van de laptop zelf proberen te detecteren maar die vond hij niet.
De sneltoetsen reageerde er niet op

Inmiddels heb ik me laptop opnieuw gestart wegens het installeren van een programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
Ik heb me laptop zojuist nog een x aangemeld ter reparatie bij Asus.
Zal morgen wel reactie daarop krijgen.

Als jullie nog iets denken te hebben, graag !!
Als dat zou betekenen dat ik me laptop niet hoef te missen en het probleem is opgelost !!
Pagina: 1