Toon posts:

Chamilo op Debian Lenny

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Chamilo 2 op Debian Lenny te installeren. De server is een VM die binnen VMWare Server 2 draait op W7 Ultimate.
Php en MySql zijn succesvol geinstalleerd en als ik de check van de chamilo installer bekijk in stap 3 dan voldoet de installatie aan alle aangegeven punten.
De installer voor Chamilo is webbased. Via een aantal screens kom ik in stap 4 op het punt dat er verbinding gemaakt moet worden met mysql.
Dit lijkt maar niet te lukken, terwijl ik locaal, via de commandpromt wel kan inloggen in de mysql prompt.

Enig idee wat ik over het hoofd zie? Ik heb al geprobeerd om de firewall in windows uit te zetten voor de installatie, maar dit geeft geen oplossing. Ook is de directory waar chamilo geinstalleerd wordt ge-CHMOD naar 777 zodat er geen schrijf issues zijn. (dit wordt na installatie weer veranderd naar een veiliger toestand.. ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De commandprompt verbindt wellicht met een socket ipv met een poort?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ligt waarschijnlijk toch aan de php5.2 die met lenny meekomt. Chamilo heeft php5.3 nodig. Ik had wel php5.3 van de squeeze repository afgehaald maar dit gaf blijkbaar toch teveel problemen.

Met een verse squeeze installatie heb ik geen problemen om chamilo 2 te installeren.