Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik krijg mn LP3065 monitor niet goed draaiend. Als ik een resolutie instel van 2560x1600, dan gaat het beeld knipperen en vervolgens springt het scherm uit. als ik de monitor dan een paar minuten uitzet, en dan weer aan, dan werkt het weer even, maar dan gaat het beeld weer knipperen en dan springt ie weer uit. op 1280x800 zijn er geen problemen, maar bij alle resoluties hierboven treedt dit op. Het vreemde is, dat als ik windows instel op 1280*800 en vervolgens een spel speel op 2560*1600, er ook geen problemen zijn.

Ik gebruik een dual-link DVI kabel, mijn graka ondersteund dual-link

ik heb uiteraard al de drivers voor mn videokaart (5750) geupdate en zelfs verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Google heeft me ook niet kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien je Grafische kaart die onderpowered raakt? zodat de geheugen modules niet op volle clock draaien en bijgevolg minder geheugen kunnen halen. Ik had ooit dat probleem met een laptop en een daaraan gekoppelde 24" scherm. Het scherm werkte enkel als de laptop in het stopcontact zat.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:31:
Misschien je Grafische kaart die onderpowered raakt?...
Dat lijkt me sterk, dan zou gamen op 2560x1600 al helemaal niet werken. Ik denk wel dat je het aan de kant van de PC moet zoeken en niet aan de kant van het scherm. Eigenlijk vanwege dezelfde reden: gamen op 2560x1600 lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al geprobeerd alles te disconnecten en in te pluggen voor boot-up? en vise versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:12:
Al geprobeerd alles te disconnecten en in te pluggen voor boot-up? en vise versa?
wat bedoel je precies? PC uitzetten, monitor loskoppelen en weer verbinden en dan PC aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
hmm helaas kom ik er net achter dat het probleem ook optreedt als een spel de grafische besturing overneemt van windows :(

het duurt alleen veel langer voordat het beeldscherm op standby springt. ik was trouwens nog vergeten te vermelden dat het probleem zowel in windows 7 als in XP optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Wat is de refreshrate van de resoluties die je gebruikt?

Dat moet 60 Hz zijn.

Anders slaat je monitor af omdat de refreshrate te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is proberen op een andere pc/laptop/mac een optie?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
In sommige gevallen zelfs 59Hz (vanwege een één of andere stom afrondingsverschilletje), dat zou inderdaad misschien het probleem kunnen zijn.

Maar als je het probleem ook op 1280x800 hebt, maar niet meteen, zou het ook aan de videokaart kunnen liggen. Dat het langer duurt op 1280x800 zou eraan kunnen liggen dat er dan minder geheugen wordt gebruikt, als het een geheugenprobleem van de videokaart is duurt het dan langer voordat je bij de rotte chips langs komt.

Het zou ook een probleem met de monitor zelf kunnen zijn. Ik heb iets soortgelijks gehad bij m'n vorige laptop, daar was het scherm toen stuk. Als het aan je scherm ligt is het met een beetje geluk de inverter of een aantal brakke condensators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
ik neem deze week mn dockingstation met DVI aansluiting van mn werk mee (als die duallink ondersteund, anders heeft het geen zin natuurlijk). dan kan ik het op een andere PC uitproberen.

60Hz is de enige refreshrate die bij alle resoluties mogelijk is, dus daar ligt het vlgs mij niet aan. hoe kom ik erachter of dat stiekem geen 59Hz is?

op 1280*800 treedt het probleem niet op. alleen op hogere resoluties. daarom denk ik dat het niet aan het scherm ligt, maar misschien zie ik dat verkeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Byte_Me op 07-03-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03 16:50
Slinger hem eens aan een andere computer, weet je meteen of het aan jou kaart/setup ligt of aan de monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
En weet je 100% zeker dat je de duallink output te pakken hebt van je videokaart? Mijn LP3065 gaat ook trippen op een singlelink connector namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Terw_Dan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:43:
En weet je 100% zeker dat je de duallink output te pakken hebt van je videokaart? Mijn LP3065 gaat ook trippen op een singlelink connector namelijk.
dat is een goede vraag, geldt dit niet voor alle DVI aansluitingen? ga het meteen uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Byte_Me schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:12:
[...]
dat is een goede vraag, geldt dit niet voor alle DVI aansluitingen? ga het meteen uitzoeken.
Dat hoeft dus niet, dat ligt er maar net aan wat er op je kaart is gezet. Het kan ook goed zijn dat je een kaart hebt die 1 duallink en 1 singlelink heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
de kaart (sapphire radeon HD 5770) heeft inderdaad 1 dual link en 1 single link, maar bij nader inzien had ik ze wel beide al uitgeprobeerd. hij zat wel de langste tijd op de single link aangesloten, maar op dat moment traden de problemen op beide aansluitingen op. inmiddels is het probleem erger geworden, al snap ik niet hoe dit kan. ik krijg nu helemaal geen beeld meer boven resoluties van 1280*800, niet in windows, niet in spellen. een heel enkele keer flits het scherm een fractie van een seconde aan op de juiste resolutie, en daarna is het weer zwart. ik heb maar vast een nieuwe dual link dvi kabel besteld, dat leek me de makkelijkste/snelste/goedkoopste oplossing om iig 1 factor uit te sluiten. ivm vakantie nog niet op mn werk geweest om de laptop + dockingstation mee te nemen, die ook dvi-out heeft.

is op de een of andere manier 1280*800 een speciale resolutie? ik vind het raar dat deze resolutie prima werkt. als het bv 1920*1200 was geweest, dan had dat duidelijk op een dual link probleem gewezen. misschien betekend 1280*800 ook iets, maar ik weet niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Terw_Dan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:43:
heb jij toevallig een Ati kaart erbij? wat voor instellingen heb je in ccc ingesteld. je kunt "reduce DVI frequency" aan- en uitvinken, net zoals "alternative dvi mode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
vanavond heb ik de nieuwe kabel en ben ik weer eens thuis, hopelijk kan ik het probleem dan de wereld uit helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
nieuwe kabel aangesloten, en het lijkt verholpen te zijn. maar goed, het probleem was niet continu aanwezig, alleen op het eind werkte het helemaal niet meer, dus ik ben nog even voorzichtig met juichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:13
Byte_Me schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:30:
nieuwe kabel aangesloten, en het lijkt verholpen te zijn. maar goed, het probleem was niet continu aanwezig, alleen op het eind werkte het helemaal niet meer, dus ik ben nog even voorzichtig met juichen.
Ik wilde dit inderdaad aandragen. Als er iets mis is met een beeldscherm dan check ik altijd eerst de kabel ;)

Ik heb zelf me wekenlang kapotgefrustreerd om bij een vergelijkbaar probleem erachter te komen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
fonsoy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:43:
[...]

Ik wilde dit inderdaad aandragen. Als er iets mis is met een beeldscherm dan check ik altijd eerst de kabel ;)

Ik heb zelf me wekenlang kapotgefrustreerd om bij een vergelijkbaar probleem erachter te komen.
had je dit topic niet een weekje eerder kunnen lezen :P

inmiddels een uurtje later nog steeds storingvrij, nog even en ik ga juichen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
het was inderdaad de kabel, alles werk nu prima, eindelijk.
Pagina: 1