Toon posts:

Intel Pentium E2180 Dual-Core (voor 7507) vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een nieuw moederbord Asus Moederbord P5G41T-M
En mijn vraag is of de processor Intel Pentium E2180 Dual-Core (voor 7507) compatibele is met mijn moederbord.

Compatibele processors volgens de doos van de moederbord:
Intel Socket 775 Core 2 Quad/Core 2 Extreme/Core 2 Duo/Pentium dual-core/Celeron dual-core /Celeron

Verwijderd

het past er staat pentium dual core.

Verwijderd

Als de processor pin-whise in de socket past heb je geen enkel risico. Processors hebben pinnetjes aan de onderkant om te zien of je processor werkt op een bepaalde socket of niet.

Zolang je niets forceerd kan er helemaal niets mislopen

doen dus!

Verwijderd

de socket 775 proc hebben geen pinnetjes meer.
wou ik nog even zeggen

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:31

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:36:
Als de processor pin-whise in de socket past heb je geen enkel risico. Processors hebben pinnetjes aan de onderkant om te zien of je processor werkt op een bepaalde socket of niet.

Zolang je niets forceerd kan er helemaal niets mislopen
Is niet altijd helemaal waar. Om maar een paar voorbeelden te noemen:
-Sommige S775 borden slikken alleen Pentium 4 (of Netburst cpu's), ze maken gebruik van een andere voltage dan Core 2's en kun je dus je CPU mee beschadigen als je er een Core 2 in stopt.

-Bepaalde AMD (budget) borden konden niet overweg met bepaalde quad-core CPU's vanwege hun TDP.
Je kon dan je moederbord (de VRM chips) opblazen als je toch een quad-core gebruikte.

-Oude socket 370 moederborden had je volgens mij zelfs 3 varianten van, allemaal 370 en opzich de zelfde pin-out, echter bepaalde pinnen waren intern anders en kon je dus ook je CPU mee beschadigen.

Nu heeft OP een moederbord met (als ik zo het typenummer zie) een G41 chipset, dus die hoeft niet bang te zijn dat ie z'n CPU of moederbord opblaast. Waar het mij omging is dat je niet zomaar een CPU in een bord kan prikken ondanks dat ie past qua pin-out.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op de Asus support site kun je achterhalen welke processoren jouw moederbord ondersteunt: http://support.asus.com/c...port.aspx?SLanguage=en-us.

De lijst voor jouw moederbord:
http://support.asus.com/c...=P5G41T-M&SLanguage=en-us

De E2180 staat er iig tussen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als de doos van het moederbord geen uitsluitsel biedt kun je op de support pagina van de fabrikant terecht. Als je daar je CPUtype invult, komt een lijst met compatibele moederborden uitrollen incl evt eisen mbt PCB revisie en BIOS versie. Zowel jouw CPU als mobo kun je daar terugvinden.

GoT is er voor de vragen waar je met redelijke eigen inzet niet uit kunt komen. De supportpagina van de fabrikant opzoeken hoort daar toch echt bij. Bovendien verwachten we dat je aangeeft waar je zelf allemaal al gezocht hebt en wat je vond (links!) in een topicstart. Dat scheelt tips over dingen die je zelf al gevonden hebt. Ook dat doe je hier niet.

Wegens geen eigen inzet gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.