wireless router pikt wireless netwerk op; kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Dohpaz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Hallo,

Ik heb verschillende topics doorlopen en ge-googled maar ben nog geen bruikbare info tegengekomen.
Wat ik wil is het volgende:

Ik woon op de 2e etage en heb hier UPC-internet (kabel) en een macbook pro die gebruikmaakt van een time-capsule als wireless router (en backup). Werkt prefect!

Op de 4e etage heb ik een studio met een PC maar die heeft geen bereik tot mn netwerk beneden. Wel heb ik ooit een netwerkkabel doorgetrokken van de 4e naar de meterkast op de 2e. Dat was handig toen ik nog ADSL had. De router stond toen daar. Nu met UPC staat de modem en router naast de tv 10 meter en 2 vertrekken verderop.

Door de Time Capsule aan te schaffen werd mijn vorige router (sitecom WL300) overbodig.

Nu dacht ik door het volgende te combineren, internet op mn 4e verdieping te realiseren:

Modem<--kabel-->timecapsule(wireless router) = wireless bereik 2e verdieping
2e wireless router(meterkast) <--lan poort kabel--> PC 4e verdieping

De wireless routers zijn dus niet via kabels met elkaar verbonden.
Ik kan vanaf de 4e verdieping nu mn 2e W-router in de meterkast beneden aansturen.

Maar (en nu pas komt mn vraag): kan deze router ook wireless, het wireless netwerk dat mn timecapsule uitzendt oppikken en via de lan kabel doorsturen naar boven?

(hoe) Kan dit?
Wat moet ik allemaal aanpassen?

Alvast bedankt

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Dat noemt men Client-mode. Tenzij je op die Sitecom andere firmware zoals DD-WRT kan flashen, zit die optie er niet in. Enkel de Apple Airport's en een aantal Access Points ondersteunen die functie standaard.

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-03-2011 10:48 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 13:08
Koop een Airport Express, deze kan draadloos het signaal van je Time Capsule oppikken, en weer opnieuw doorsturen.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:47
Petervanakelyen schreef op zondag 06 maart 2011 @ 10:48:
Dat noemt men Client-mode. Tenzij je op die Sitecom andere firmware zoals DD-WRT kan flashen, zit die optie er niet in. Enkel de Apple Airport's en een aantal Access Points ondersteunen die functie standaard.
In vrijwel elke router zit wel wireless repeater mode. Op je router moet je dan de DHCP uitschakelen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Oh ja? Nochtans zit het standaard op geen enkele Linksys, Netgear, D-Link, TP-Link of Belkin router die ik de afgelopen 3 jaar heb gezien. Enkel op hun Access Points (in sommige gevallen) of met alternatieve firmware. Op de Sitecom van de TS zou het me alleszinds verbazen moest het erop zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-03-2011 11:29 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Dohpaz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Okay, jammer... Volgens mij zit dit er inderdaad niet op bij mijn Sitecom. Maar bedankt voor jullie reacties Ik ben benieuwd wat nu de handigste manier is om daar te internetten.
Pagina: 1