Fout bij Windows-updates configureren (Windows 7)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er langzamerhand nogal moedeloos van maar bijna iedere keer bij opstarten krijg ik een melding "Fout bij configureren Windows Update". Vervolgens start ie zichzelf weer opnieuw op en laad ie Windows wel goed.
DIt probleem speelt echt al maanden en heb uren lopen zoeken op internet. Ik heb Windows updates al op handmatig gezet. De update die volgens mij problemen geeft: Windows Live Essentials 2011 (KB2434419) Foutdetails: Code 800F0902 (de enige in de lijst met updates waar 'mislukt' bij staat) heb ik al verborgen.
Ik heb al bij softwareconfiguration alle downloads gewist en heb ook alle Live programma's verwijderd.

Herstellen kan ook niet, want bij herstellen geeft ie aan dat hij vanwege een fout niet kan worden teruggezet.
Wel een oplossing gelezen over een soort schoonmaak waarbij je data behouden blijft maar overige zaken worden gewist zoals profielen, updates etc. etc. Helaas heb je hiervoor een Windows 7 DVD nodig en laat die nu net niet bij mijn Asus laptop zitten.

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben al vanaf 0:00 uur aan het kloten en ben de wanhoop redelijk nabij........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:34

alm

Kun je geen recovery DVD('s) aanmaken en dan vervolgens daarmee opnieuw installeren? Of wellicht via een Recovery functie bij het opstarten? Moet je uiteraard wel eerst een backup maken van al je bestanden/e-mail/etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Windows Update Agent for 32-bit Windows (6.46 MB, v7.4.7600.226)
Windows Update Agent for 64-bit Windows (7.39 MB, v7.4.7600.226)

Dit zijn de installatiebestanden voor de Windows Update Agent. Probeer de juiste versie eens te installeren, herstarten en kijk dan eens of het probleem zich nog steeds voordoet.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edit: De installatie van de update agent is mislukt. Foutnummer 0x80070002

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens heb ik het idee dat heel die Windows Update niet lekker werkt. Soms blijft ie uren aan het zoeken als ik zoek naar nieuwe updates. Is het ook mogelijk om gewoon heel Windows Update uit te zetten of is dit niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Probeer anders even de mappen in C:\Windows\SoftwareDistribution te hernoemen (over bv .OLD achter zetten) en dan nogmaals de Windows Update Agent te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xessive schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:06:
Probeer anders even de mappen in C:\Windows\SoftwareDistribution te hernoemen (over bv .OLD achter zetten) en dan nogmaals de Windows Update Agent te installeren.
Zelfde fout, ik ga nu maar aan de tutorial beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:17:
[...]

Zelfde fout, ik ga nu maar aan de tutorial beginnen.
Ik kab nergens een cleaner vinden specifiek voor updates. Diegene in de link is alleen voor om Office 2010 te verwijderen en dat is niet de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Dan blijft deze optie over:Fix It.
De tool runnen in Default en daarna in Aggressive mode en herstarten en kijken of het dan wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Het lijkt wel aan Windows update te liggen, maar al eens smart test van de harde schijf gedaan? Hdtune, speedfan of seagate progje (naam ff kwijt) kun je daarvoor gebruiken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xessive schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:04:
Dan blijft deze optie over:Fix It.
De tool runnen in Default en daarna in Aggressive mode en herstarten en kijken of het dan wil lukken.
Ook gedaan, helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crizyz schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:19:
Het lijkt wel aan Windows update te liggen, maar al eens smart test van de harde schijf gedaan? Hdtune, speedfan of seagate progje (naam ff kwijt) kun je daarvoor gebruiken bijvoorbeeld.
Gelijk gedaan (HDtune). Schijf is helemaal perfect. Laptop is ook half jaar oud.
Anders binnenkort maar terug naar winkel.
Pagina: 1