• NLmichiej
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06-2021
Hallo allemaal,

Op YouTube zie ik veel gasten die hun televisiescherm recorden met een Capture Card. Gezien ik datzelfde wil doen met een computerbeeldscherm vroeg ik mij af of deze dingen ook bestonden voor dit doeleinde? Programmaatjes als Fraps geven dan wel een zeer goede kwaliteit, het is behoorlijk zwaar voor je pc om dit tegelijk met een geavanceerd spel te laten draaien.

Andere (goede) oplossingen zijn uiteraard ook welkom!

Cheers,
Michiel

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:56
Gewoon eenzelfde apparaat kopen als die gasten van bijvoorbeeld Machinima...

pricewatch: Hauppauge HD PVR

Van bovenstaand capture-device weet ik zeker dat ALLE premier directors van Machinima het gebruiken... dit is namelijk het device wat ze opgestuurd krijgen van Machinima zodra ze premier director worden ;) (zie bijvoorbeeld laatste video van OnlyUseMeBlade... daar laat hij zijn 'setup' zien en zie je de HD PVR heel duidelijk tussen de spullen staan ;)) Het voordeel van een externe recorder is uiteraard dat je niet gelimiteerd ben tot de pc en een deel van het rekenwerk sowieso buiten de pc wordt gedaan...

Maar aangezien je beelden van de pc zelf wil opnemen zou je ook met een interne kaart de boel kunnen opnemen zoals een van de HVR kaarten van Hauppauge

Pricewatch: http://tweakers.net/price...6SsXJ-UWpvokVSlamMA5YphYA

[ Voor 31% gewijzigd door MicGlou op 06-03-2011 06:16 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Capturen is opnemen, opnemen doe je met een HTPC.

Move OH -> MH

Oslik blyat! Oslik!