Toon posts:

defecte dell laditude d400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goede avond/morgen afhankelijk van hoe je dit tijdstip beshouwd.

een kennis van ons kwam vandaag aan met een laptop (dell laditude d400) nu was er een probleem, het wachtwoord was onbekend en het toetsenbord defect. ik kon dus niet in de bios komen omdat het toetsenbord defect is en een usb toetsenbord pas naderhand actief wordt. het wachtwoord was zoals gezegd onbekend. en usb booten kon ik dus ook niet aanzetten. dus harde schijf eruit gehaald naar een vriend gegaan die dacht dat hij een kabel voor die schijven had, helaas die had hij toch niet. ik terug naar huis, schijf weer in de laptop gezet. alles dichtgeschroefd, niks.....

nu dan direct maar de reden van het defecte toetsenbord, er is overduidelijk vloeistof ingekomen. er zat op verschillende plekken roest, op sommige printjes zat groene roest en op sommige oppervlakken zag je gewoon opgedroogde vloeistof.

kan het zijn dat door het openmaken er wat van die roest is losgekomen en ergens sluiting veroorzaakt.of weet iemand een andere reden. en misschien een truc om hem weer aan het lopen te krijgen. ik ben er bang voor, de laptop is niet gestolen ofzo overigens. de eigenaar heeft om niet te zeer in details te treden geen cent te makken en kreeg deze van vrienden die hem ergens in de kast hadden slingeren ivm het defecte toetsenbord. tips anyone?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vuilnisbak is het woord wat je zoekt.

Even serieus, wat voor wachtwoord? BIOS/HDD? Die eerste is er wel af te halen als je het CMOS batterijtje kunt vinden.
Eerste hit op de google:
YouTube: Dell Latitude Admin Password Hack! c600 Bios cmos Clear

[ Voor 93% gewijzigd door wagenveld op 06-03-2011 00:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee het wachtwoord van windows XP zelf

maar het grootste probleem is eigenlijk dat hij nu niet eens meer opstart, ik ben bang dat door het opendraaien er wat van die roest is losgekomen en datie het daardoor niet meer doet. ik denk dat ik anders van de week maar eens even voor hem langs de kringloop ga, of ze daar nog iets hebben. ik zie net ook dat de oplader tape om zijn snoer heeft zitten waar blanke koperdraad nog vrij hangt.... leuk brandgevaarlijk cadeautje hebben ze hem gegeven

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met Wagenveld, vuilnisbak. Dat de voeding ook met plakband aan elkaar hangt schept ook weinig vertrouwen. Voor weinig zijn er ook andere laptops te krijgen. Die D400 is echt niet vooruit te branden met de trage 4200rpm 1.8" harddisk.

https://discord.com/invite/tweakers