Voor een soort van RPG heb ik 3 soorten gebruikers welke een paar overeenkomende eigenschappen hebben en een flink aantal andere eigenschappen hebben. Het idee is, is dat de 3 soorten gebruikers flink naar elkaar gaan zoeken (hiervoor worden queries gebruikt).
De eigenschappen die de 3 gebruikers hebben staan vast evenzo de mogelijke waarden van de eigenschappen. Per gebruiker kunnen de waarden van de eigenschappen wel aangepast worden.
Daarnaast is de gebruikersnaam uniek over het geheel heen.
Nu vroeg ik me af hoe ik dit het beste in een database kan gaan verwerken. Kan ik nu het beste 4 tabellen maken, dus:
user
- username
- email
- type (trol,ridder,heks)
- dorp
trol
- behaard 0,1
- snelheid 0,1,2,3,4
- etc...
ridder
- vechten 0,1,2,3,4,5
- sterkte 0,1,2,3
- etc..
heks
- vliegen 0,1
- spreuken 0,1,2,3
etc....
of kan ik dit beter alles in 1 tabel stoppen en dan de trol bijvoorbeeld bij eigenschappen die niet voor hem gelden op 0 zetten?
De eigenschappen die de 3 gebruikers hebben staan vast evenzo de mogelijke waarden van de eigenschappen. Per gebruiker kunnen de waarden van de eigenschappen wel aangepast worden.
Daarnaast is de gebruikersnaam uniek over het geheel heen.
Nu vroeg ik me af hoe ik dit het beste in een database kan gaan verwerken. Kan ik nu het beste 4 tabellen maken, dus:
user
- username
- type (trol,ridder,heks)
- dorp
trol
- behaard 0,1
- snelheid 0,1,2,3,4
- etc...
ridder
- vechten 0,1,2,3,4,5
- sterkte 0,1,2,3
- etc..
heks
- vliegen 0,1
- spreuken 0,1,2,3
etc....
of kan ik dit beter alles in 1 tabel stoppen en dan de trol bijvoorbeeld bij eigenschappen die niet voor hem gelden op 0 zetten?