Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Voor zover ik weet is dit de goedkoopste Android telefoon die op dit moment normaal in de handel is. Onder de 100 euro is geen geld voor een smartphone en het lijkt mij een prima toestel voor mijn ouders. Zijn er mensen die ervaringen met dit toestel hebben?

Weet iemand of het pre-paid pakket met Vodafone ge-simlocked is?

Grootste gemis als ik naar de specs kijk:
Android 1.5 --> Nu kan je niet op een extern sd-micro kaartje apps zetten, wat wel echt nodig is met 256MB storage)
Geen wifi --> als je een snel UMTS abo hebt niet echt nodig, scheelt ook accu-tijd?

Er zit overigens wel Bluetooth 2.0 in, niet 1.0 zoals bij de specs staat (heb aanpassing al gesubmit bij Tweakers Pricewatch)

Op XDA zijn er zelfs geen topics over, dus er zijn vrees ik geen custom roms voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk nu een jaar met dit machientje. Heb ergens een update gevonden voor 1.5+, zodat ik inderdaad de market kan benaderen vanaf de telefoon.
De meeste software heb ik via losse APK geinstalleerd.
Het is even zoeken en af en toe frustrerend dat een app niet werkt, waar je pas achterkomt als je al aan het installeren bent.
Zakelijk is dat af en toe lastig. met de zomer tijd ingang in maart tegen een klein probleem aangelopen: als je de tijd op automatisch laat staan, wordt de verkeerde tijdzone geselecteerd. Met Acer contact gehad inclusief opsturen, maar het heeft niet mogen baten.
Daarna prima kunnen werken, af en toe geen internet, die wil wel eens klapperen.
2 weken terug ineens een volledige "freeze" van de machine. Via via hem kunnen resetten en alles werkt weer naar behoren. Inclusief google sync en alles.

Als deze het niet meer zou doen, zou ik er wel voor waken zo'n oude OS versie te kiezen, maar het was mijn eerste en daar toen niet goed op gelet.

Wifi is het enige dat ik echt mis. Alles moet via 3G en dat is vooral in buitenland kostbaar.

Die van mij kwam via BOL.com dus was simlock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Oud topic.... Zou het nu zeker niet aanraden een 1.5 toestel te kopen. is genoeg budget spul met 2.2 of hoger
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Strava