MSI Turbo + duron = geen post

Pagina: 1
Acties:

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:17
Heb een nieuw mobo gekregen, dus ik een duron 800 gaan kopen, kom thuis duron geinstalleert maar bij het aanschakelen van het systeem springt mijn scherm niet aan. De diagnose-leds op het mobo blijven alle 4 branden wat wil zeggen dat er iets met de cpu is. Het rare is dat de cpu niet doorgebrand is, maar toch doet hij niets.
Iemand een oplossing please?

mobo is ok want is getest in de winkel.

Verwijderd

Bios instellingen, waarschijnlijk zijn de fsb/multiplier niet goed ingesteld voor je processor.
Ik heb abit kt7a, gewoon de insert toets inhouden en het moederbord pakt standaard waarden zodat ik in bios kan.
Maar hoe dat met MSI zit weet ik niet, kijk eens in het boekje zou ik zeggen...succes. :)

Verwijderd

Probeer hem eens opnieuw te isntalleren dan. Misschien is de Duron kaput. En je weet zeker dat je 100/133 jumper goed staat ?
En je CMOS ?

• Mechaniker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 19:18
Als dit je eerste keer opstarten met dit mobo is dan kan het nooit je multiplier zijn, in het bios pakt hij namelijk de defaults dus altijd goed. Bij mij MSI K7T Turbo raid met Duron 750 ging het gelijk goed met 1e keer opstarten. Reset voor de zekerheid je cmos even (jumper bij batterij). Voor de rest dat alle leds branden is normaal, het gaat om de kleurcombinatie, misschien kan je die geven, daaruit kan je wel wat afleiden. Heb je je koeler wel voorzichtig gemonteerd (gebroken core??). Ligt je processor op de goede manier in de socket, probeer hem anders nog eens erin te leggen en zorg dat ie er goed in 'valt'. Succes.

Verwijderd

En check ook even de 133 Mhz. jumper, die moet er dus WEL opzitten:)
(CrashNet had dat geintje ook in het begin:o)

• jos707
De CMOS heb ik nu wel 3 keer gecleard dus daar zit het niet, de jumper voor de fsb staat goed(100 mhz), cpu zit goed in de socket en koeler zit ook goed(is een vaag merk van koeler iets met een alfa-teken heeft me wel 40 piek gekost:?).
De kleurcombinatie van de leds is dus 4 keer rood.
Nu moet ik toch iets beginnen te geloven over die geruchten dat je met AMD altijd probs hebt :(

Verwijderd

bullshit dat je met amd altijd probs hebt en een boer laat je ook geen pc bouwen , dus asl je weet waar je aan begint dan moet je het doen anders niet. je hebt gewoon pech , ga gewoon netjes naar de winkel en vraag een nieuwe en daarna werkt alles prima en jij ook blij :( sorry mense word dat afkraken van wat je niet kent beetje te zat nu

• jos707
Wat bedoel je met iets afkraken wat ik niet ken, ik ken het NU dus wel.
Ik heb ergens gelezen dat er bij dit mobo soms geen post is omdat er een prob is met de irq's, maar hoe kan ik deze verzetten als ik niet eens in het bios kan komen?

Verwijderd

probeer eens te booten zonder netwerkkaart of geluidskaart of iets dergelijks wat dan dus irq's freet

• jos707
ik boot alleen met mijn videokaart, en met die kaart is niks mis.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ik heb soms ook, met m'n MSI K7T Turbo met T-Bird 900 @ 1000, dat ik m'n power aan zet, maar hij start niet op......... Gewoon ff resetten en hij doet t weer!! Al geprobeerd in je MOBO-manual te kijken naar de D-LED betekenis?????

• jos707
In de manuel staat dat bij deze d-led combinatie er iets mis is met de cpu, beschadigd of verkeerd geinstalleerd.
Daar word je dus ook niet veel wijzer van.
Zolang dit niet werkt moet ik werken met
een P166 en die is echt om te :r
Pagina: 1