Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo op mijn moederbord zitten led status indicators.
Nu blijven ze allemaal branden en hij blijft op
cpu is in 6 phase power mode staat maar hij gaat nooit naar die andere 5
standen.
Volgens mij klopt dit niet maar heb er zelf niet veel verstand van.
Is er iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen.

bvd Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiksaanwijzing? Had je zelf ook kunnen bedenken.... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:17
Daar word niet echt wijzer van KeDeShCh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Staat niet in de handleiding daar had ik zelf ook aangedacht.
Misschien dat iemand met hetzelfde moederboerd het weet ? :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga je zoeken op internet. Met Google en Bing kan je vast ver komen. Ook even op de site van de fabrikant kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook geprobeerd maar kan niks vinden. ;(
Als je pc niet belast hoort hij volgens mij in een lagere stand te staan maar
hij blijft in de hoogste stand staan

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Welke BIOS versie draai je? Want er zit een bug in versie 1.8 met de leds.
Ze werken namelijk wel als je als power mode Intel SVID selecteerd maar alle 6 fases blijven aan op APS mode.
De auto APS mode werkt in v1.8 niet schijnbaar, want als je via de MSI ControlCenter je fases handmatig instelt (gedurende APS mode); zal je zien dat dan je leds wel de fase correct weergeven.

Ik hoop dat dit geholpen heeft. ;)
Dus als je stroom wil besparen, even tot de volgende BIOS versie je power mode op SVID zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door LogiForce op 05-03-2011 17:27 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:24:
Dan ga je zoeken op internet. Met Google en Bing kan je vast ver komen. Ook even op de site van de fabrikant kijken.
Wat is het nut van een forum dan :') ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bios 1.7 en ik ga nu ff kijken in control centre of ik het voor elkaar kan krijgen. ;)
En inderdaard logiforce je heb gelijk 8)
Mijn dank is groot _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:08:
Ik heb bios 1.7 en ik ga nu ff kijken in control centre of ik het voor elkaar kan krijgen. ;)
En inderdaard logiforce je heb gelijk 8)
Mijn dank is groot _/-\o_
Gelukkig. Ik hoop wel dat ze het in de toekomst fixen trouwens. Ik vond het ook al irritant.
Via deze link kom je altijd aan de nieuwste bios versies en software. Nieuwer dan vanaf de nederlandse site. ;)
Want ondanks de auto APS bug is 1.8 wel beter dan 1.7. En er zitten ook weer een paar nieuwe dingetjes in. Zoals C1E support. Wat hij bij 1.7 nog aangaf bij mijn cpu features van "not available". Plus hij is stabieler en sneller. Ook de EFI interface is werkt sneller en prettiger.
http://www.msi.com/product/mb/P67A-GD65.html#/?div=BIOS

[ Voor 20% gewijzigd door LogiForce op 05-03-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt ga meteen ff kijken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoghurtO_o schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:59:
[...]

Wat is het nut van een forum dan :') ?
Om ervaringen over hardware uit te wisselen, niet om het als helpdesk te gebruiken. Moest dit zo nodig duidelijk gemaakt worden?? Er wordt op het forum hier eigen inzet verwacht en dat lees je in de startpost niets van terug. Pas als er iets gesuggereerd wordt, is het al gedaan. Het is handiger om in de startpost te zetten wat je gedaan hebt, waar je gezocht hebt enz. Is trouwens ook 1 van de voorwaarden om een topic te starten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:40:
[...]

Om ervaringen over hardware uit te wisselen, niet om het als helpdesk te gebruiken. Moest dit zo nodig duidelijk gemaakt worden?? Er wordt op het forum hier eigen inzet verwacht en dat lees je in de startpost niets van terug. Pas als er iets gesuggereerd wordt, is het al gedaan. Het is handiger om in de startpost te zetten wat je gedaan hebt, waar je gezocht hebt enz. Is trouwens ook 1 van de voorwaarden om een topic te starten.
offtopic:
Ehm, ik snap dat je het een en ander wil uitleggen. Maar als je dit via prive berichten zou doen, dan scheelt het weer voor de zoek machine. Het probleem is al verholpen namelijk.

Daarnaast ervaring uitwisselen over hardware. Hrm... ik ervaar dat mijn phase led lampjes van mijn moederbord niet werken. Ervaren jullie dat ook? Want ik heb nog geen idee waardoor dit komt. Misschien kunnen we samen, als we hetzelfde moederbord hebben (en hetzelfde probleem), even op onderzoek uit. En door ervaring met debugging uit te wisselen komen we hopelijk tot een oplossing. Hoe lijkt een van jullie dat? :+ Of is dat ook dit forum als helpdesk gebruiken? ;)

Met andere woorden... het gaat niet om het wel of niet een forum als helpdesk gebruiken. Het gaat om het tonen van inzet tot kennis verrijking. Daarnaast is de onderliggende gedachte altijd geweest (naar mijn weten) dat hierdoor het kennis niveau van GOT gehanteerd blijft.

Afijn, de oplossing was... Dat het MSI P67A-GD65 moederbord een bug bevat in BIOS versies 1.7 en 1.8. Dit zijnde dat wanneer de Power Phase Control ingesteld staat op APS Mode, de Phase LEDs op het moederbord altijd 6 Phases zullen weergeven. Dit komende door een defect in de Auto Phase Mode in de APS power control mode.
De enige workaround op dit moment is om geen gebruik te maken van de APS Mode, maar deze in te stellen op Intel SVID Mode. Deze werkt namelijk wel correct.

Pagina: 1