Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:40:
[...]
Om ervaringen over hardware uit te wisselen, niet om het als helpdesk te gebruiken. Moest dit zo nodig duidelijk gemaakt worden?? Er wordt op het forum hier eigen inzet verwacht en dat lees je in de startpost niets van terug. Pas als er iets gesuggereerd wordt, is het al gedaan. Het is handiger om in de startpost te zetten wat je gedaan hebt, waar je gezocht hebt enz. Is trouwens ook 1 van de voorwaarden om een topic te starten.
offtopic:
Ehm, ik snap dat je het een en ander wil uitleggen. Maar als je dit via prive berichten zou doen, dan scheelt het weer voor de zoek machine. Het probleem is al verholpen namelijk.
Daarnaast ervaring uitwisselen over hardware. Hrm... ik ervaar dat mijn phase led lampjes van mijn moederbord niet werken. Ervaren jullie dat ook? Want ik heb nog geen idee waardoor dit komt. Misschien kunnen we samen, als we hetzelfde moederbord hebben (en hetzelfde probleem), even op onderzoek uit. En door ervaring met debugging uit te wisselen komen we hopelijk tot een oplossing. Hoe lijkt een van jullie dat?

Of is dat ook dit forum als helpdesk gebruiken?
Met andere woorden... het gaat niet om het wel of niet een forum als helpdesk gebruiken. Het gaat om het tonen van inzet tot kennis verrijking. Daarnaast is de onderliggende gedachte altijd geweest (naar mijn weten) dat hierdoor het kennis niveau van GOT gehanteerd blijft.
Afijn, de oplossing was... Dat het MSI P67A-GD65 moederbord een bug bevat in BIOS versies 1.7 en 1.8. Dit zijnde dat wanneer de Power Phase Control ingesteld staat op APS Mode, de Phase LEDs op het moederbord altijd 6 Phases zullen weergeven. Dit komende door een defect in de Auto Phase Mode in de APS power control mode.
De enige workaround op dit moment is om geen gebruik te maken van de APS Mode, maar deze in te stellen op Intel SVID Mode. Deze werkt namelijk wel correct.
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.