Toon posts:

Schijf van 1 TB krijgt te weinig toegewezen in schijfbeheer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleem, heb tot sinds kort 2 samsung spinpoints in raid 0 gedraaid, maar sinds dat ik een NAS heb, vond ik dit een onnodig risico en wilde ik weer 2 losse schijven hebben van 1 TB elk.

Nu heb ik de raid array verwijderd en heb ik een verse windows 7 x64 ultimate installatie uitgevoerd.

Nu wil ik al de schijven weer initialiseren, maar in schijfbeheer komt 1 Spinpoint niet aan zijn totale aantal GB's

Hoop dat het plaatje, meer duidelijkheid bied.

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/3603/schijfbeheer.jpg
Zoals je op het plaatje ziet, staat dat ik max 128 GB kan toewijzen, terwijl de schijf 1 TB capaciteit heeft.

Dit terwijl de andere spinpoint geen probleem heeft.

Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt en weet er misschien de oplossing voor ?

De kabels heb ik al nagekeken, heb de HDD ook al losgekoppelt en windows opgestart, daarna weer afgesloten en de schijf weer aangesloten, ook dit mocht niet baten.

Vage is, de raid array zelf was prima in orde en gaf netjes 2TB aan (iets minder natuurlijk)

Hoop dat het een instellingkje is ipv dat de schijf het aan het begeven is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 14:58 ]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Kan aan mij liggen, maar dat plaatje is een beetje te klein om te kunnen lezen?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 07:19
Resolution: 320 x 206

Eerst maar eens een groter plaatje? Twee verschillende chipsets op je moederbord?

Verwijderd

Gewoon op het plaatje klikken, dan wordt die groter en goed te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Plaatje zou goed moeten zijn, was er al aan bezig, jullie zijn gewoon te snel met reageren :p

Heb een Asus P6T V2 deluxe moederbord, met als het goed is 1 chipset. (intel)
Heb verder ook niets aan de aansluitingen veranderd. (alles is genummerd en gelabeled)

Edit:
@ KeDeShCh,
Hun hadden gelijk, plaatje was eerst veels te klein ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 15:04 ]

Verwijderd

Ok, de eerste link kreeg ik niet eens geopend.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:59
Word de disk wel goed herkend? en ziet een bootdisk wel de juiste capaciteit of ook 128Gb?

Mogelijk is er een limiet geactiveerd, met tooltje van samsung kun je dit checken/aanpassen
http://www.samsung.com/gl...lities/Support_HUTIL.html

Verwijderd

Topicstarter
De bootschijf is in dit geval een 80GB SSD (intel postville), die word keurig herkend met de juiste hoeveelheid capaciteit.

1 van de 2 spinpoints heeft ook geen problemen en de velociraptor van 150 GB is ook prima.

Het is net die ene schijf die kuren heeft, zal een kijkje nemen naar dat tooltje.

Edit:

Het is gelukt met dat tooltje, kon inderdaad de native space herstellen, hoe dit uberhaubt in de eerste instantie is veranderd, weet ik niet, maar het is nu opgelost :)

Enorm bedankt! _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 15:48 ]

Pagina: 1