Bestanden overzetten naar Screenplay gaat traag

Pagina: 1
Acties:

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 13:51
Ik heb hier een screenplay (iomega harddisk met netwerk mogelijkheid.)
Echter wil ik vanaf mijn laptop mijn laptop 27Gb wil overzetten duurt dat erg lang.
Dus heb ik hem via een UTP kabel aangesloten naar mijn laptop, maar dan zie ik die Screenplay niet meer.
Dus heb ik ook de screenplay aangesloten op de router en mijn laptop ook, echter heeft dit geen effect op de snelheid van het overzetten van bestanden.

Misschien jullie een idee?

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:46

itarix

404 soul not found

Wat is erg lang?
De meeste media spelers hebben een te trage cpu om "snel" bestanden over te zetten via het netwerk.
een 8GB bestand overzetten naar een WD TV livehub duurt volgens Windows 7 ongeveer 20minuten (in de partijk is het wat korter) Dit gaat dan met +/- 8MB/s

Als je denkt dat het door je router komt kun je op je laptop en je mediaspeler een statisch ip adres instellen en dan met een directe netwerk kabel verbinden.

Maar ik denk niet dat dit veel gaat uitmaken.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verbind de screenplay via USB aan je laptop, niet via UTP dat gaat niet (zoals je al gemerkt hebt). Echt snel is het dan nog niet, maar wel zeker veel sneller dan kopieeren via je netwerk.

USB gaat dan via zo'n kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.apdsl.com/shop/images/usb-ab.jpg

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 13:51
Oke, maar een utp kabel kan meer data verwerken toch?
In mijn optiek zou je denken dat je via de utp kabel dus sneller data over zou moeten kunnen zetten....

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 23:41

M2M

medicijnman

Jieve schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:38:
Oke, maar een utp kabel kan meer data verwerken toch?
In mijn optiek zou je denken dat je via de utp kabel dus sneller data over zou moeten kunnen zetten....
ja, maar de limiet zit niet bij het netwerkkabeltje. En 27 GB (gigabyte toch?) is nogal veel.

Heb je trouwens een 100 Mbit netwerk liggen? of een gigabit? en kunnen beide kanten (laptop en apparaat) gigabitsnelheid aan? Anders zit je vast aan 11 MB/s en kun je zelf uitrekenen dat dat lang gaat duren.

USB is 20MB/s ongeveer, maar ook dat is erg afhankelijk van de snelheid van beide apparaten.

-_-