Toon posts:

center speaker op de hifi subwoofer aansluiting...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga een heeeeel domme vraag stellen dus hou je goed vast. Onze hifi heeft een subwoofer aansluiting (voor een actieve subwoofer welteverstaan). Laat ik zeggen dat wij absoluut geen subwoofer nodig hebben, bassen genoeg. Wat ik mij afvroeg, wat gebeurd er als ik een actieve (center) speaker op die aansluiting zet? Het leek me wel een aardig idee om een soort 3.0 opstelling te creëren.. Werkt dat? Of krijg ik dan gewoon bas?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Als het een aansluiting voor een actieve subwoofer is zal het ws een line signaal nivo zijn, en heeft het niet veel nut daar rechtstreeks een luidspreker op aan te sluiten. Verder is de kans aanwezig dat er een filter inzit zodat je alleen bassen hoort.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Heb je een 5.1 versterker? Ik neem aan van niet, anders had je hem wel op de center aansluiting aangesloten. ;)

Op een stereo set met een aparte subwoofer uitgang heb je er helemaal niets aan, daar heb je de volgende scenarios:

- Goeie kans dat er een filter opzit, dat alle frequenties boven een voor sub niet nodig gebied eruit filtert, zo niet:
- Heb je er gewoon een mono-speaker in het midden bij, die gewoon de gecombineerde signalen van links en rechts weergeeft, dus je vernaggeld je hele stereobeeld ermee, geen enkele vorm van surroundervaring komt erbij
- Zie maar eens een "actieve" center te vinden. ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had het wel verwacht.. Geen punt, geluid is mooi, maar het had leuk geweest als ik wat met die extra aansluiting had kunnen doen. Dank!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, je kan er een subwoofer aan doen. :P

Aannames zijn fataal.