Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een asrock core 100ht gekocht en heb een probleem ondervonden met WIFI en LAN

http://azerty.nl/0-1253-386315/asrock-htpc-series-core-100ht-b2.html

Ik heb windows 7 geinstalleerd en kom tot de ontdekking dat in mijn device manager geen Wifi en LAN aanwezig is. Ik dacht huh hoe kan dat nou terwijl ik dit wel op me moederbord heb zitten. Alle drivers had ik geinstalleerd, maar niks kon ik vinden. Ik dacht, misschien zal een bios flash gaan helpen.
Ik heb versie 1.30 gedownload en geflashed. Opnieuw opgestart daarna werd de hardware gevonden. Ik dacht gelukkig opgelost. Maar naar herstart van de computer waren ze opeens weer weg.
Computer opnieuw opgestart, bios ingegaan. Zag ik een optie voor DR lan. Hij controleert dan je lan verbinding. Deze laten controleren, bleef op detecting staan. PC helemaal uitgezet, weer aangezet. Bios ingegaan. Wifi en LAN weer aanwezig in de bios. Deed ik de pc opnieuw opstarten (zonder hem helemaal uit te zetten) en ging de bios in WIFI en LAN weer weg.
Even later heb ik een oudere bios versie erop gezet, probleem bleef hetzelfde. Conclusie is:

Koude start van de pc : WIFI en LAN aanwezig.
Warme start van de pc : WIFI en LAN niet aanwezig.

Aangezien ik alle opties heb uitgevoerd lijkt het me dat ik waarschijnlijk het ding moet gaan terug sturen? Of is er iemand die nog een idee heeft waar het aan kan liggen?