Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ziggo] Onterecht betaald voor Backup Online - geld kwijt?

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Afgelopen week heb ik ontdekt hoe 'gevaarlijk' automatische incasso kan zijn.
De meeste rekeningen worden op die manier betaald en kleine afwijkingen vallen niet altijd op... zo ook niet dat ik al maanden betaal voor Backup Online: € 4,95 per maand. Op een bedrag van rond de € 60,00 voor Ziggo All in One valt dit niet direct op...

In 2010 heb ik meegedaan aan een proef hiervan maar het beviel totaal niet. Geen probleem want het was een gratis proefperiode. In deze periode heb ik een paar keer geprobeerd contact op te nemen om dit op te zeggen maar dit was niet mogelijk. Reden hiervoor was 'dat het nog niet in het systeem stond'. Lekker makkelijk.
Volgens de medewerkster zou ik na de proefperiode een bief krijgen om aan te geven of ik er wel of niet mee door wil gaan en anders stopt het gewoon.

Ik heb er niks meer mee gedaan en nooit een brief ontvangen maar kwam er onlangs achter dat ik al maanden betaal hiervoor. Contact opgenomen met Ziggo (met het heerlijke webformulier) en die zeggen jammer maar helaas. Geld kwijt...

Kan dat zomaar? Ik weet dat ik mijn nota moet controleren maar aan de andere kant: ik heb opgezegd, per mail gekregen dat dit niet mogelijk is en maanden later wordt er opeens iets in rekening gebracht...?
Oh ja, als ik de referentie van de betreffende mail waarin opzeggen niet mogelijk is doorstuur zegt Ziggo: kunnen we niks mee...

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Webformulier heb je niks aan, scant je text en stuurt exact het verkeerde antwoord terug.
Geef een bel, misschien dat het beter werkt.
EDIT: Voor alles-in-een (en telefonie) klanten is het servicedesk nummer: 1200. Die is gratis ;)

[ Voor 26% gewijzigd door BeefHazard op 05-03-2011 09:50 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• hemiparo
  • Niet online
True... alleen ben ik helaas niet in NL op dit moment en dan is bellen duur... en wil het geregeld hebben... de arrogantie van 'jammer maar helaas' maakt me nog bozer dan die 10x € 4,95 euro eigenlijk...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Administreren daar is Ziggo inderdaad heel slecht in. Als je het meldt compenseren ze het wel weer vrij snel als je bij de goede afdeling uitkomt maar administratief maken ze fout op fout. Dat is ook de reden dat ik ze helemaal niet meer hoef (ook niet voor tv) want hun producten zijn op zich best goed.

Waarom bel je niet met Skype oid? Of als je in Europa zit Voipbuster of een andere betamaxkloon (in Azie is er niet echt mee te bellen, maar Skype werkt daar wel goed).

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 05-03-2011 09:54 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• hemiparo
  • Niet online
Als het werkt gaat het bij Ziggo goed maar als het niet zo is... grote ellende dus...

Bellen met Skype kan ook maar ben next week al terug. Vraag me alleen af hoe sterk ik sta als ik mijn geld terug wil. En vooral: hoe ik Ziggo zo ver krijg... grrrr... wordt alweer boos als ik dit type :)

[ Voor 19% gewijzigd door hemiparo op 05-03-2011 10:54 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als je boos wordt en bij de afdeling opzeggingen terecht komt dan kan er heel veel bij Ziggo :)

/▌

• hemiparo
  • Niet online
Probleem is dat ik niet wil opzeggen in principe maar uiteraard wel wil weten wat mijn rechten zijn? Eerst kan ik niet opzeggen... daarna vergeet ik dingen te controleren maar dat kan dan toch nooit mijn fout zijn...?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je hoeft alleen maar te "dreigen" met opzeggen (van alle diensten dus), dat is al voldoende ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 06-03-2011 09:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Afdeling retentie is het magische sleutelwoord.

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 10:05:
Afdeling retentie is het magische sleutelwoord.
En dat is?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er zijn meerdere betekenissen van retentie, waaronder: - klantretentie: het behouden en tevreden houden van bestaande klanten.

/▌

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:33
Afdeling retentie zorgt voor klantbehoud. Zij kunnen je compenseren..

[ Voor 0% gewijzigd door Jolly_Jumper op 06-03-2011 12:49 . Reden: Volgende keer F5'en ]

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

als jij al een keer hebt opgezegd moet je dat niet nogmaals doen. als zij fouten, lees administratief niet mogelijk is, maken is dat hun eigen probleem. jij staat dus heel sterk en ze horen je eigenlijk zelfs nog wettelijke rente te betalen.

telefoontoestel

• hemiparo
  • Niet online
Probleem is: ik heb in 2010 gebeld en gemaild om op te zeggen, dat was toen niet mogelijk. Dit is de vraag die ik heb gesteld destijds:

Op 7-4-2010 heb ik met ****** gesproken over Backup Online. Aangezien ik hier niet mee kan werken wilde ik dit annuleren. Volgens ****** is het op dit moment gratis en was het nog niet zichtbaar in het systeem. Later zou ik een brief krijgen of ik wil verlengen en als ik dit niet wens kan ik direct zonder kosten opzeggen. Graag wil ik nu direct annuleren en mijn gegevens verwijderen voor Backup Online.

Waarop ik dit als antwoord kreeg:

Zoals u eerder is uitgelegd, is backup online nog geen abonnement en worden er geen kosten voor berekend. Derhalve kunt u het ook niet opzeggen.

Tja, ik wil opzeggen maar dat kan niet. Ik heb het niet gebruikt en opeens (maanden later) in rekening gebracht. Zonder brief, zonder toestemming...

Ik heb het idee dat ik sterk sta maar Ziggo denkt daar anders over :(

• hemiparo
  • Niet online
En gisteren gebeld door iemand van de klachtenafhandeling. Klacht is ontvangen en na overleg krijg ik mijn geld terug. Aangegeven dat geld alleen niet het probleem is maar de (on) mogelijkheid van communiceren zeker ook... en dat wordt meegenomen. En dat het jammer is dat het niet in 1x mogelijk is... 3 vragen via het webformulier waren nodig.

* hemiparo is tevreden op dit moment...

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

blij voor je. jammer dat het zo lang heeft moeten duren. volgende keer je rekening toch maar beter in de gaten houden en op tijd storneren ;-)

telefoontoestel

Pagina: 1