Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van Microsoft downloads downloaden met IE lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-11 15:04
Het lukt me niet meer om met Internet Explorer van Microsoft Downloads iets te downloaden.
Ik kan de site bezoeken, iets kiezen, dan zie je snel een verificatie en dan komt het vakje waarin je kunt kiezen om het uit te voeren of op te slaan.

Kies ik dan voor opslaan dan komt de volgende melding:
Kan "bestandsnaam" van download.microsoft.com niet downloaden
De verbinding met de server is verbroken en dient opnieuw tot stand te worden gebracht.
Er staat hier "bestandsnaam" omdat het niet uit maakt welk bestand ik van de MS downloads site kies.

Het euvel is volgens mij begonnen na installatie van .net framework 4 client en Spotnet. Deinstallatie van Spotnet en het .net framework 4.0 NL taalpakket hebben niet geholpen. Misschien eerder iets vernaggelt.
Ook bleek na herstart van de pc het een of ander voor een minuut vertraging te zorgen (nog steeds) zodat bijv. de netwerkdriver pas een minuut na het starten eindelijk tevoorschijn komt.

Belangrijke info en wat is er tot nu toe gedaan:
Windows XP voorzien van alle servicepacks en updates en Internet Explorer 8.
V.w.b. evt. antwoorden hoeft het niet perse stap voor stap want ik werk al jaren met pc's, dus ben geen beginner meer. Hetgeen overigens niet wil zeggen dat ik geen domme fouten meer maak. :P
Alleen dit euvel heb ik last van, voor de rest werkt alles perfekt.

1.) Hernieuwde installatie van het volledige .net framework 4. Gedownload van MS downloads met Firefox, want dat lukt wel.
2.) Deinstallatie en hernieuwde installatie van de netwerkkaart.
3.) Controle met Mbam, Hijackthis en Combofix op evt. virussen, trojans etc. Er is geen probleem wat dat betreft, ook nooit geweest overigens.
4.) Microsoft Fixit 50195 geprobeerd die alles van IE reset.

Niets van dat alles heeft tot nu toe ook maar iets geholpen. Ik meen dit wel ooit eens eerder gehad te hebben en toen op vrij eenvoudige wijze opgelost te hebben maar weet niet meer hoe.

Nu kan ik wel alles met Firefox gaan doen maar da's niet de bedoeling.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Greetings, Black Tiger

Verwijderd

Probeer IE te starten zonder add-ons, start-->uitvoeren-->"iexplore.exe -extoff" Gaat het dan wel?
Ik heb ook dit gevonden:
Open Internet explorer > tools > select 'internet options' > click on the 'advance' tab > scroll down to 'security' section > uncheck 'check for signatures on downloaded programs' > then click 'Apply' > then click 'ok'.

Once this setting has been changed, try and download the file.
If this has work, re check ''check for signatures on downloaded. For some strange reason it will still allow you to download the file direct, I think it's a ie8 issue.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:23

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Black Tiger 63 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 05:23:
Ook bleek na herstart van de pc het een of ander voor een minuut vertraging te zorgen (nog steeds) zodat bijv. de netwerkdriver pas een minuut na het starten eindelijk tevoorschijn komt.
Om dit op te lossen open je een CMD venster in Windows en tikt daarin:

CD C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\ <enter>
ngen update <enter>

Even wachten tot het Dosboxje klaar is met ratelen en je computer is weer snel :*)

De kick van Electric!