[dll error] taskmanager uitgezet en dll errors bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb vanmiddag nogal iets raars gehad.. Ik was aan het surfen en sloot een website af.
Opeens springt de java dialog in beeld en weer weg en paar seconden later loopt mijn google chrome vast.
ik druk op ctrl+alt+delete, wil taak beheer openen in dat mooie scherm dat je van windows 7 voor je neus krijgt en hij staat er niet bij.

Ik probeer hem vervolgens te openen via commandline. Krijg ik een error dat ik niet bevoegt ben.
ik schrik me dood, gooi men router uit, reboot mijn computer, en nu heb ik opeens 6 dll errors als ik opstart. over de volgende missende DLL yvjqencfp.dll ( de errors komen van userinit.exe, chrome.exe googleupdater.exe en nog wat andere willekeurige .exe bestanden uit men opstartlijst)

mijn volgende stappen:
1). malware bytes draaien. ( geen resultaten)
2). hitman pro 3.5 draaien ( 636 resultaten waarvan de meeste malware, tracking cookies, een paar trojans).
ook heeft hitman pro mijn taakbeheer terug gezet en de proxy van mijn internet opties gereset. ( woohoo, processkilling).
3). hijackthis geactiveerd, log naar andere PC gezet met USB. vervolgens door een analyzer heen gehaald. niets gevonden, met het oog nagekeken. Ook niet veel resultaat.

netwerk weer aangezet. Mijn computer opnieuw opgestart. nogsteeds missend dll bestand.
ik tikte het bestandje in op google. krijg 3 resultaten.
1). 2posts op techguy.org , beide tot zo ver onbeantwoord
2). een post op een pools forum ( kan er niet veel soeps van maken, ook niet met google translate).
3). threatexpert.com

nou denk ik zelf dat ik wel wat informatie kan halen uit de threatexpert.com diagnose. maar ik weet niet hoe want zo goed ben ik niet op dit gebied.

meer informatie: ik kan een hijackthis log verzorgen en een XML bestand van alle verwijderde dingen van hitman pro.

Kan iemand mij vertellen wat er hier gebeurd is? want alles wat ik ervan snap is dat er heeeel veel registry keys zijn aangepast, en er een vals dll bestand van 0 bytes is aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 14:33

dutch_camel

It's Orange!

Misschien geen oplossing, maar een work-around: Terug naar een restore-point? Omdat jena de roll-back niet meer kan onderzoeken wat er aan de hand is, maakt dit eigenlijk geen oplossing. Tenzij je een image maakt van je systeem, en dat gaat onderzoeken.

Je hebt in ieder geval de nodig stappen ondernomen, goed begin.
Andere opties:
Gebruik via Start-->Run sfc /scannow, zorg dat je je Win7 DVD bij de hand hebt. Standaard Windows dingetje dat je Windows vergelijkt met wat op de DVD staat, en eventueel missende of corrupte versies van bijv. (Windows) DLL bestanden kan terug zetten.

Ben zelf nogal gecharmeerd van de Kaspersky Rescue disk, als een van de tools waarmee ik dit soort problemen te lijf ga.
Link: http://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk

Branden op DVD of USB, gebruik dit als bootable device en laten scannen. Veel mensen denken, omdat deze bijv op CD gebrand staat,niet te updaten is. Dat is deze wel, dus voor je gaat scannen zou ik wel even checken op definitie updates.
Daarna lekker laten lopen,en zwaar en deep laten scannen.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~