Jamo s 606 zonder spikes op 1 cm tapijt holle houten vloer?

Pagina: 1
Acties:

• maltesersnoepie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-01 00:43
Ik wil eens 2 jaar oude set van 2 jamo s 606 kopen van iemand voor 150 euro.
de speakers zijn vrij van krasjes of schade maar het onderste "frame met de spikes" zit er niet bij.

De vloer in mijn huiskamer is 1cm tapijt en daaronder hout, een 50cm holte van de kruipruimte, daarna is het water of weer een houten vloer afhankelijk van het waterpeil in de polder.

Als ik de kamer in loop dan hoor ik een kast met glazen deurtjes bewegen zeg maar.
(zegt denk ik iets over hoe makkelijk de vloer meetrilt) (dan heb ik toch geen spikes nodig die zijn juist toch om te koppelen)

Ga ik dan die spikes missen die niet bij de jamo 606 set zitten die ik wil kopen?
(mijn plan was om juist de speakers te ontkoppelen met iets rubberachtigs tussen de speaker en de houten vloer.

(ik zie wel mensen die de speaker met spikes aan een tegel koppelen en dan de tegel ontkoppelen van de vloer met iets dempends.

Ga ik de spikes missen en nodig hebben? en wat voor oplossing raadt u aan voor het optimaal plaatsen van deze speakers zonder spikes op een houten vloer.

Ik ga btw niet super luid spelen het gaat mij meer erom dat de buren (alleen zijburen) geen last hebben ervan en dat de geluidskwaliteit goed is.

zelf zit ik te denken aan van die soort rubber matjes of bepaalde rubber dempers die de geluidsenergie die de grond in wil gaan omzetten in warmte. maar is dat wel de juiste oplossing en wat voor impact heeft dat op de geluidskwaliteit in dit geval?

[ Voor 20% gewijzigd door maltesersnoepie op 05-03-2011 01:09 ]

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:24
om even de beer in de ijskast te gooien :

- vloerstaanders van de gromd halen heeft wel voordelen omdat de bas niet naar de holle ruimte geleid wordt.
Het boem-boem wordt minder en de bas klinkt wat zuiverder.

- spikes maken eigenlijk nog steeds contact met de vloer. Het vrij laten zweven van de luidsprekers is nog steeds niet mogelijk...of je moet ze ophangen..je kan dus het nut van "pure" spikes in twijfel trekken

- rubberen dempende dopjes zijn dan eigenlijk beter dan spikes, omdat ze geluid/energie dempen naar de vloer en overdracht verhinderen. Ook heb je geen gaatjes in de vloer zitten, of je moet de spikes weer op rubberen dopjes zetten...

Ik zou een provisorisch experimenteren met wat stukjes rubber, iets uit de bouwmarkt ofzo. Bij mijn vloerstaanders (Dali) kreeg je wel een beter geluid,maar dan moest je wel de staanders zo'n 1-2 cm boven de grond laten zweven. Mocht het effect je bevallen, dan kan je altijd nog aan de hifi-zaak gaan en daar mooiere design (...) rubbervoetjes gaan halen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Mooiste zou een tegel zijn en daarop de speakers met spikes.

Aannames zijn fataal.