[W8] Het Windows 8 (speculatie) Topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erg benieuwd wat de volgende Windows editie ons zal brengen: zou het verdere optimalisaties bevatten voor SSD's, enkel in 64 bit gereleased worden zodat de programmacode een stuk efficienter zal zijn, onvoorwaardelijke verlossing van internet explorer?

Ik hoop dit van harte maar ben ook benieuwd wat jullie hopen en denken te vinden in windows 8.

Volgens deze site is de 2e milestone van windows 8 al klaar

dus wie weet nog in 2011 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:44
Ik hoop dat Windows 8 zoals eerder in berichten naar voren is gekomen als zowel 64-bit als 128-bit uitkomt. En het lijkt me al helemaal wat als ook de desktop als service draait, dan krijg je teminste een beetje een idee van desktop crash kan je vanuit shell deze weer opstarten. Verder vraag ik me af wat voor CPU's er ook benodigd voor zullen zijn, zijn de huidige CPU's die nu 32-bit/64-bit aankunnen ook al in staat om een 128-bit besturingssysteem te kunnen draaien? Verder verwacht ik dat Windows 8 gewoon nog met Internet Explorer geleverd wordt maar gewoon in het begin al zo'n browser choice geeft (of zo'n browser choice op je desktop zonder dat internet explorer is geactiveerd), anders zou het onlogisch zijn dat Microsoft nog steeds aan Internet Explorer (9) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt een 32 of 64b CPU geen 128b instructies geven, want dat snapt die gewoonweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Snap sowieso niet waar dat hele 128bits geneuzel vandaan komt en waarom daar nu op dit moment zo' n drukte om gemaakt wordt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:05

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Inderdaad, we zijn allemaal 'net'overgestapt op 64 bits, en 128bits zo qua geheugen niks schelen. Misschien dat je door langere instructies meer dingen voor elkaar krijgt maar dan moet je processor en de programma's daar wel mee kunnen draaien.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:05

AxzZzeL

maakt oogsnoep

dubbel post...

[ Voor 95% gewijzigd door AxzZzeL op 05-03-2011 14:14 ]

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2^64 = 1844 petabyte adresseerbaar geheugen dus snap het nut niet zo van 128 bit. ook heeft de processor hier genoeg ruimte om zn werk te doen, ik denk dat we over 10-20 jaar weer aan het plafond hiervan zitten en het nuttig wordt om op 128 bit over te gaan

ik hoop echt dat ze enkel een 64 bit versie maken want 32 bit is zooo vorig decennium. voor de mensen die dat perse willen is er keuze zat, windows 7, vista en xp (en alles daarvoor)

iemand een idee waar ik dit zou kunnen suggereren bij MS of kan vragen? (of zijn er MS vertegenwoordigers actief op het forum hier :p)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

http://webwereld.nl/nieuws/106377/-nieuwe-interface-windows-8-uitgelekt---video-.html

Nieuwe interface "uitgelekt". Filmpje is er al wel afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dat filmpje zie krijg ik vrij weinig zin in Windows 8. Ik heb m op dit moment ook al draaien onder VMware het is gewoon de interface van Windows 7 met een paar kleine extra's. De extra's die ik tot nu toe heb gezien zijn naar mijn mening vrij nutteloos, ik hoef geen plaatje naast me tijd te hebben om tussen gebruikers te wisselen en het begin scherm kost alleen maar extra inlog tijd.

Maar dit is ook nog maar een Alpha release...

Wat mij geweldig lijkt in Windows 8 is een betere support voor mijn Multi Touch monitor en een mogelijkheid om me ongebruikte snelkoppelingen op de taakbalk tijdelijk te verbergen. Misschien een uitbreiding op _/-\o_ AERO Snap, door het toevoegen van de mogelijkheid om schermen op een kwart van je monitor te plaatsen door de vensters naar een hoek te slepen maar wel met een mogelijkheid om dat ook uit te zetten.

Misschien het betrekken van Widgets in de volledige besturing van het systeem, zoals gebruikt wordt in de KDE shell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Er zit ook een automatische mount functie in Windows 8, neem aan dat je de milestone 1 hebt draaien in vm-ware. Hoef je ook geen Daemon Tools meer te installeren ;).
Wel jammer dat de installatie en interface voor 99% hetzelfde zijn als Windows 7. Die milestone 2 ziet er trouwens ook nog niet veel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Weet iemand iemand of die 7955 build ook al te testen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
7955 is te testen ja, zie voor meer info: http://www.eightforums.co...indows-8-7955-leaked.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Ik hoooooooooooop echt dat Samsung Galaxy tab 10.1 met Win8 komt.
Pagina: 1