Home server systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 713 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanbweg
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 22:03
Hoi mensen,

Ik wil thuis een server bouwen om bestanden mee te delen, uit nieuwsgroepen te downloaden en HD video te streamen naar een ps3 of xbox.

het volgende systeem heb ik samengesteld. Met uitzicht op misschien nog 2 hard disks.

wenslijst: Homeserver

Is dit wat en wat kan ik beter veranderen?

Ik wil ubuntu server draaien als server software.

Ik hoor graag wat beter meer kan kosten en wat misschien wel voor minder kan.

Kan deze voeding op dit moederbord? er staat op het moederbord 4pins 12v en op de voeding 8pins 12v...

Verder twijfel ik nog over de case en de cpu fan. (is de fan nodig? en kan de case kleiner?)

Alvast bedankt voor de reactie

[ Voor 15% gewijzigd door arjanbweg op 05-03-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich een leuk setje, zeker niet verkeerd. Alleen heb ik er wat kanttekeningen bij.
De voeding heeft, zoals je zelf al zegt, een 8 pins aansluiting, als dit 2 x 4 pins is die je kan samenvoegen, dan is er geen probleem. Maar als het 1 x 8 pins is, dan durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen of het gaat passen. Denk van wel, maar ben er niet geheel zeker van.
De processor die je bestelt is een boxed versie, hier zit dus al een koeler bij. Voor de taken die jij voor ogen hebt, zou deze voldoende moeten zijn.
Wat je ook even dient te doen, is je mobo opzoeken op de Asus site en in de "CPU Support List" moeten kijken of jouw processor gaat werken met het mobo (dit ga ik niet voor je doen). Het zou nogal jammer zijn als het niet zou gaan werken. Voor de rest ziet het er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanbweg
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 01:19:
Op zich een leuk setje, zeker niet verkeerd. Alleen heb ik er wat kanttekeningen bij.
De voeding heeft, zoals je zelf al zegt, een 8 pins aansluiting, als dit 2 x 4 pins is die je kan samenvoegen, dan is er geen probleem. Maar als het 1 x 8 pins is, dan durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen of het gaat passen. Denk van wel, maar ben er niet geheel zeker van.
De processor die je bestelt is een boxed versie, hier zit dus al een koeler bij. Voor de taken die jij voor ogen hebt, zou deze voldoende moeten zijn.
Wat je ook even dient te doen, is je mobo opzoeken op de Asus site en in de "CPU Support List" moeten kijken of jouw processor gaat werken met het mobo (dit ga ik niet voor je doen). Het zou nogal jammer zijn als het niet zou gaan werken. Voor de rest ziet het er netjes uit.
Zijn er verlopen voor 8 pins naar 4 pins ofzo misschien? Op de bequiet website staat bij deze voeding trouwens wel bij p4(4 pins) 1x

zal wel goed zijn dan denk ik...

Koeler laat ik inderdaad misschien wel weg. Is niet echt nodig.

De processor staat niet in de lijst op asus.nl... alternate builder geeft wel deze combinatie weer... Kan het nu wel of niet? anders ga ik eren andere processor OF moderbord kiezen...

Tevens zegt alternate dat er 4 apparaten op kunnen via sata... moederbord heeft echter 6 aansluitingen...
Ik begin sterk te twijfelen aan de alternate builder...is deze wel correct?

[ Voor 91% gewijzigd door arjanbweg op 05-03-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij Alternate serieus neemt, dan moet je nog een hoop leren.

Indien er op de website van Be Quiet staat dat er een 4 pin aansluiting aan de voeding zit, kan je daarvan uitgaan. Specs van de fabrikant zijn altijd beter dan een third party (zoals Alternate).

Als de processor niet op de lijst van ondersteunde cpu's staat op de Asus website, dan gaat het niet werken en zal je een ander moeten uitzoeken die naar je wens is. Zelfde third party verhaal.

Altijd uit gaan van de specs van de fabrikant, anderen kunnen wel zeggen dat je brieven kan frankeren met bepaalde hardware.

Alternate heb ik jaren geleden al afgedankt, ik kan wel 10 betere shops opnoemen. Alternate is niets anders dan een dozenschuiver en wil alleen maar geld verdienen. Je kan je hardware beter ergens anders halen, maar dat is natuurlijk je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanbweg
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:35:
Als jij Alternate serieus neemt, dan moet je nog een hoop leren.

Indien er op de website van Be Quiet staat dat er een 4 pin aansluiting aan de voeding zit, kan je daarvan uitgaan. Specs van de fabrikant zijn altijd beter dan een third party (zoals Alternate).

Als de processor niet op de lijst van ondersteunde cpu's staat op de Asus website, dan gaat het niet werken en zal je een ander moeten uitzoeken die naar je wens is. Zelfde third party verhaal.

Altijd uit gaan van de specs van de fabrikant, anderen kunnen wel zeggen dat je brieven kan frankeren met bepaalde hardware.

Alternate heb ik jaren geleden al afgedankt, ik kan wel 10 betere shops opnoemen. Alternate is niets anders dan een dozenschuiver en wil alleen maar geld verdienen. Je kan je hardware beter ergens anders halen, maar dat is natuurlijk je eigen keuze.
Kijk, daar kan ik wat mee. Ik ga het lekker zelfs uitzoeken dus of alles wel of niet past. alternate is niet kloppend.

Kun je misschien de 3 beste van die 10 shops noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zie http://tweakers.net/shopreview/ en je kunt gewoon via de Pricewatch en je Wenslijst bepalen waar je het beste kunt bestellen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat je er wat mee kan, ben blij dat ik je kon (en kan) helpen.

De top 3 van webshops (voor mij dan) :

1 Databyte
2 Informatique
3 4allshop
4 Salland.eu (deze krijg je als bonus).

Nogmaals, vergeet Alternate, het is maar een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanbweg
Mad Marty schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:42:
Zie http://tweakers.net/shopreview/ en je kunt gewoon via de Pricewatch en je Wenslijst bepalen waar je het beste kunt bestellen.
Top dank je!

BTW, Is het systeem wel ok? met een andere processor dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een processor neemt die op de "CPU Support List" staat, dan kan er nog weinig fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:44:
Mooi dat je er wat mee kan, ben blij dat ik je kon (en kan) helpen.

De top 3 van webshops (voor mij dan) :

1 Databyte
2 Informatique
3 4allshop
4 Salland.eu (deze krijg je als bonus).

Nogmaals, vergeet Alternate, het is maar een tip.
Je top 3 is best wel kut :D

1 Salland
2 4launch
3 Azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:12
Voor de dingen die jij ermee wilt doen vind ik je configuratie een beetje overkill.
Mischien kun je beter naar zoiets kijken

pricewatch: HP Proliant Microserver N36L

Heb ik ook draaien in mijn meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:51:
[...]

1 Salland
2 4launch
3 Azerty
Tuurlijk is die kut, maar nog altijd beter dan die van jou. Verder nog iets af te kraken?? Blijkbaar met het goede been uit het verkeerde bed gestapt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:51:
[...]

1 Salland
2 4launch
3 Azerty
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 11:03:
[...]

Tuurlijk is die kut, maar nog altijd beter dan die van jou. Verder nog iets af te kraken?? Blijkbaar met het goede been uit het verkeerde bed gestapt. >:)
Maarja, daarvoor hebben we dus de shopreview, als iedereen hier zijn lijstjes gaat posten, daar schiet TS ook niks mee op. Bovendien heeft niet elke winkel _ALLE_ hardware, dus het hangt ook af van welke artikelen je wilt bij welke shop je bestelt. Althans, persoonlijk laat ik het niet afhangen van het assortiment van de winkel, maar van welk artikel ik wil. Anyway, beter om on-topic verder te gaan :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:00

Tazzios

..

een 450watt is een erg overkill,
Max lijstje (dit is al ruim genomen)
processor 45watt
schijven 20 watt
moederbord 40 watt
mem en overig 15 watt

gezien het systeem gok ik dat je idle op 50 watt zitten en onder load 120watt.

onderstaande voeding is daarmee waarschijnlijk efficiënter ( en de helft goedkoper):
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:37:
[...]

[...]

Maarja, daarvoor hebben we dus de shopreview, als iedereen hier zijn lijstjes gaat posten, daar schiet TS ook niks mee op. Bovendien heeft niet elke winkel _ALLE_ hardware, dus het hangt ook af van welke artikelen je wilt bij welke shop je bestelt. Althans, persoonlijk laat ik het niet afhangen van het assortiment van de winkel, maar van welk artikel ik wil. Anyway, beter om on-topic verder te gaan :)
Er werd een vraag gesteld en die heb ik, zoals het hoort, netjes beantwoord. Uiteraard kan ik alleen mijn mening geven welke shops ik het beste vind. Dat iemand het daar niet mee eens is, dat kan natuurlijk, maar kan het dan ook op een normale manier zeggen.
Voor zover ik weet, ben ik dus on-topic geweest door de vraag te beantwoorden en daar laat ik het bij.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic. In dit geval [BBG aanschaf] Thuisserver.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.