LG koelkast stopt er mee net na garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:41
In feb 2009 heb ik een LG koelkast aangeschaft, deze is dus 2-3 dagen geleden er mee opgehouden.

Nu is de garantie dus net met een week of twee verlopen.
Naar mijn verwachting is de motor kapot, ding maakt amper geluid en koelt gewoon niet.

Ben van plan contact op te nemen met LG of ze misschien toch nog garantie kunnen verlenen maar heb weinig hoop. En vraag nu dus om tips voordat ik contact met ze opneem.

Ik neem aan dat dit soort bedrijven gewoon 2 jaar garantie geven en als het product 1 dag later kapot gaat dat het je eigen probleem is.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 11:03

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Lijkt me logisch. Ergens moet de grens getrokken worden.

Ik geef je weinig kans, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 07:08
technisch gezien ja het is je eigen probleem. maar soms hebben dat soort bedrijven ook een menselijke kant ;)

gewoon proberen dus

[ Voor 9% gewijzigd door osmosis op 04-03-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:51
Je mag er van een koelkast vanuit gaan dat hij minimaal 5 jaar meegaat vind ik zelf. Als je op google zoekt dan zul je vast wel de vastgestelde tijd vinden. In de nederlandse wet staat dat de gebruiker garantie heeft voor de minimale verwachte gebruiksduur ofzoiets van een product. Als het apparaat bijvoorbeeld na 2 jaar stuk gaat van de verwachte vijf dan zou het zo kunnen zijn dat de producent 3/5e deel betaald van de kosten en jij 2/5e deel. Hoe dit precies zit weet ik niet maar zo via google kun je er prima uitkomen.
Ik raad aan dat eerst te doen voordat je ze opbelt dan weet je wat je recht is en sta je sterk. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Ze zouden je coulance kunnen geven bij het repareren, gezien witgoed apparaten een bepaalde verwachte levensduur hebben. Maar technisch gezien zijn ze je niks verplicht, gezien het buiten de garantieperiode is.

En waarom neem je direct contact met LG op? ik neem aan dat je hem niet bij LG gekocht hebt? Dan heb je dus niks met LG van doen voor de (eventuele) garantie, maar wel met de winkel/bedrijf waar je hem gekocht hebt. Daar zou ik dus eerst contact mee opnemen. Mocht dat niks worden, kan je nog altijd met LG contact opnemen.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nee, geen eigen probleem want je mag van een koelkast verwachten dat hij langer meegaat. Garantie stopt niet na de garantietermijn maar is er ook daarna tot aan het eind van de verwachte levensduur. Met zo'n korte termijn na afloop zal LG niet moeilijk doen en zul je hooguit een klein deel van de werkelijke reparatiekosten moeten betalen.

Hier is zat over te vinden trouwens.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:51
Guardian Angel schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:56:
Nee, geen eigen probleem want je mag van een koelkast verwachten dat hij langer meegaat. Garantie stopt niet na de garantietermijn maar is er ook daarna tot aan het eind van de verwachte levensduur. Met zo'n korte termijn na afloop zal LG niet moeilijk doen en zul je hooguit een klein deel van de werkelijke reparatiekosten moeten betalen.

Hier is zat over te vinden trouwens.
Yep, maar ja, de praktijk is anders..

En zoiezo heb je niets met LG te maken, de verkopende partij is aansprakelijk. DAAR zul je moeten zijn, en niet bij LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nee, de praktijk is uiteindelijk niet anders. Probleem is dat, net zoals in dit topic, er mensen zijn die simpelweg dénken dat er geen garantie meer is en het er bij laten zitten. De aanhouder wint.

Bron: Consumentenwijzer http://www.consuwijzer.nl...PuWq4-CtqcCFYQm3godpj8N_Q en http://www.consuwijzer.nl...reparatie_nu_zelf_betalen welke laatste link exact hetzelfde probleem is als de TS heeft. (behoudens dat een koelkast geen TV is. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 05-03-2011 00:06 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Guardian Angel schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 00:05:
Nee, de praktijk is uiteindelijk niet anders. Probleem is dat, net zoals in dit topic, er mensen zijn die simpelweg dénken dat er geen garantie meer is en het er bij laten zitten. De aanhouder wint.

Bron: Consumentenwijzer http://www.consuwijzer.nl...PuWq4-CtqcCFYQm3godpj8N_Q en http://www.consuwijzer.nl...reparatie_nu_zelf_betalen welke laatste link exact hetzelfde probleem is als de TS heeft. (behoudens dat een koelkast geen TV is. :)
Helemaal met je eens. De winkelier heeft geen poot om op te staan en zal je moeten helpen. Weet alleen dat dat zo is en laat blijken dat je dat weet. Ze zullen echt niet moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:55
Probleem zal alleen zijn, wat is de verwachte levensduur van een koelkast. Daar kan je niet op googlen. Daar zal je een jurist voor moeten hebben en dat gelijk gaan halen. (i.p.v. krijgen.)

Jammer dat je koelkast stuk is, misschien als je contact opneemt met LG dat je dan onder coulance geholpen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Dan vraag je eerst aan hun wat volgens hun de verachte levensduur is van hun product. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Je zal bij veel winkeliers inderdaad geen probleem moeten ondervinden betreft reparatie, maar het kan inderdaad zo zijn omdat je toch 2 jaar zonder problemen gebruik heb kunnen maken van het product het redelijk is dat je mee betaald ( gedeeltelijk ) aan de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Wat Guardian Angel zegt.

Je hebt wettelijk gezien gewoon recht op reparatie. De levensduur van die koelkast is veel meer dan twee jaar. Vergeet echter niet dat je garantie moet halen bij de winkel waar je hem gekocht hebt. LG heeft hier in principe niks mee te maken. Jij hebt je garantie bij de winkel waar je hem gekocht hebt.

Verder is het wel zo dat in de praktijk winkels meestal niet zo happig zijn om je te helpen. Je moet dus wel enige doorzettingsvermogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja als ze moeilijk. laat je partner/vrien(din)/kennis/buurman de winkel inlopen. als klant binnen lopen geinteresseert rondkijken, wachten totdat een verkoper hapt en na wat kort babbelen hoelang zo'n ongeveer kan doen met zo'n ding. Ik denk dat wannneer die langer geeft dan 5 jaar dat je punt al staat.

En dan loop je 5 minuten later met de buurman naar binnen :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-06 22:40

PhilipvD

Ondertiteld

Ik zou eens op de website van ConsuWijzer gaan kijken, daar staat trouwens ook een telefoonnummer zodat je je vraag direct aan hen kan stellen.
Misschien dat zij wat meer duidelijkheid kunnen geven.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Of je kijkt even tussen de stickies, waar een mooi topic staat die ook behandelt wat je vraagt :)
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:21
Het is LG, die doen meestal niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 22:47
Hoe is het afgelopen ts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:41
Mijn excuus voor de late reactie, was in de tijd een aantal dagen ziek geweest, maar goed...

Ondertussen is er een monteur geweest die vertelde dat het koelvloeistof (=gas?) op was door een lek, bleek gewoon te kunnen gebeuren. Hij deed overigens wel een beetje lastig dat het buiten de garantie viel, gaf duidelijk aan dat je mag verwachten dat het niet zomaar stuk gaat na net 2 jaar.

Vandaag telefoontje gehad met de mededeling dat LG gaat overleggen of ik een andere kan krijgen.

Tot heden nette afhandeling van LG,

Druk en zetfouten voorbehouden.

Pagina: 1