Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11 21:12
Ik zoek een simpel programma waarmee ik het bedrijfsnetwerk overzichtelijk in beeld kan brengen. Eigenlijk een combinatie tussen Cisco's Packet Tracer en Microsoft Visio. Nu heb ik al heel wat afgezocht maar de meeste programma's zijn té uitgebreid of kunnen geen (goed) overzicht grafisch weergeven.

Hieronder wat meer informatie.

1. Wat is de netwerksituatie? (Servers, routers, al dan niet een Active Directory
Ongeveer 10 PC's, enkele switches en routers en een paar VoIP telefoons. Geen AD (Werkgroep).

2. Op welke plek wil je gaan monitoren
Vanaf mijn eigen computer. Het liefste zo kleinschalig mogelijk.

3. Zoek je naar freeware / goedkope software / profi oplossing
Het liefste freeware maar goedkope software mag ook.

4. Wat heb je zelf al gevonden en waarom voldoet dit niet aan de eisen?
Servers Alive, Look@Lan, Lantopology, The Dude, NetworkView. (En enkele uitgebreidere SNMP programma's).

Deze programma's zijn of niet grafisch of te uitgebreid. Het programma wat ik zoek hoeft eigenlijk alleen maar IP instellingen van een apparaat te laten zien en of het aan of uit staat.

Iemand enig idee of zo'n programma bestaat of een andere alternatief?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

the dude te uitgebreid ?

[ Voor 63% gewijzigd door Fish op 04-03-2011 23:10 ]

Iperf

Verwijderd

Ik heb in een VER verleden ooit gewerkt met software whatsup gold. Dat is inmiddels meer dan 10 jaar terug. Ik heb even gekeken en het programma bestaat nog steeds. Ik vermoed (mag hopen.. :P ) dat het met zijn tijd is meegegaan. Destijds vond ik het een simpel en duidelijk programma om in 1 overzicht alle servers en services na te lopen of ze nog beschikbaar waren.
http://www.whatsupgold.com/

Ik hoop dat je zoiets bedoeld.... :)

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11 21:12
Op een of andere manier lukte het me niet om met The Dude alles goed in beeld te krijgen. Naar mijn mening werkte het een beetje stroef. Ik weet niet hoe jouw ervaringen met The Dude zijn? :)
Khildin schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:13:
Ik heb in een VER verleden ooit gewerkt met software whatsup gold. Dat is inmiddels meer dan 10 jaar terug. Ik heb even gekeken en het programma bestaat nog steeds. Ik vermoed (mag hopen.. :P ) dat het met zijn tijd is meegegaan. Destijds vond ik het een simpel en duidelijk programma om in 1 overzicht alle servers en services na te lopen of ze nog beschikbaar waren.
http://www.whatsupgold.com/

Ik hoop dat je zoiets bedoeld.... :)
Bedankt! Ik ga er meteen naar kijken! :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gaat praktisch automatisch na je eerste (eventueel uitgebreide) discovery :?

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 05-03-2011 18:17 ]

Iperf