Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Hallo,

Ik en mijn vrienden willen al voor ons 9 de filmpje (Ja! 9de filmpje!!! *O* ) een goede film maken, daarvoor moeten we buiten filmen. Bij ons is er veel te veel geluid (wind, etc...) daarom wil ik mijn camera noise cancelling maken, zodat alleen de acteur wordt gehoord i.p.v. de wind of andere dingen. Hoe kan ik dit het beste doen?

Alvast bedankt! ;)

www.thawiggers.tk

Jaja, wij zijn een belachelijke groep ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CDA441 op 04-03-2011 23:01 ]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Fatsoenlijke microfoon gebruiken met een windjammer, dan heb je geen last van wind of achtergrond geluiden.
Een opname ingang waarvan je de dynamische gain kunt instellen is ook wel handig, de meeste camcorders hebben de neiging om als er stilte valt de gain van de mic ingang automatisch op te schroeven. Dan krijg je last van achtergrond geluiden.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 14:16
BIAS SoundSoap: http://www.bias-inc.com/products/soundSoap2/

Ik gebruik het zelf om het geluid van het tapetransportmechanisme uit Digital8 opnames te filteren, maar het is ook voor jouw toepassing geschikt. Gratis trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

Gaat het om spraak? Want dan is er namelijk een veel makkelijker en goedkopere oplossing die Hollywood al járen toepast:

Goed je tekst oefenen en dubben.

Succes. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk een (richtingsgevoelinge) microfoon met goede windafscherming.

Plaatsing is erg belangrijk, misschien wel het belangrijkst, hoe dichter je de microfoon bij de gewenste bron kunt plaatsen hoe sterker dat geluid wordt tov achtergrond geluiden en hoe beter je dat geluid 'los' maakt. Een microfoon-hengel en standaard kunnen daarbij van pas komen.

Daarnaast tools om de dynamiek van het geluid te bewerken, ik gebruik SOX met compand of mcompand filter om geroezemoes en achtergrond geluid wat weg te halen.

En, tenslotte zoals opgemerkt, auto-gain uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met bovenstaande users die aanraden om de mic dicht bij je onderwerp te plaatsen (hengel?) met een goede windjammer.

Zoals altijd geldt: voorkomen is beter dan genezen!
Pagina: 1