Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2008R2] Vertaalfout Ad rms wie is het ook opgevallen ?

Pagina: 1
Acties:

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Dit kleine vertaal foutje wou ik toch maar even aan de orde stellen. Leuk bezig voor het eerst AD RMS installeren. Wil ik Scp registreren kan ik alleen maar later kiezen in plaats van nu.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img98/7917/52vertaalfout.jpg

Gelukkig kwam ik door de Engelse versie weer op het goed spoor
Afbeeldingslocatie: http://ahmedhusseinonline.com/wp-content/uploads/2011/02/clip_image0143.jpg

Ik dacht ik stel het toch maar even aan de kaak want dit had ik niet meer verwacht van Microsoft en ik kon op internet er verder ook niks over vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door lamko op 04-03-2011 22:49 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
hahaha, dan zit er niks anders op dan het later te installeren :P
Die nederlandse versie lijkt wel op de nederlandse politiek, die doen ook alles later (lees: vooruit schuiven) :F

[ Voor 0% gewijzigd door Xessive op 04-03-2011 22:58 . Reden: spelfout ]

Seriously? Nope, not a bit...

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 14:47
Dit is de rede waarom ik serversoftware altijd in het Engels gebruik. En alsjeblieft, ga niet verder voordat je het zeker weet. Je kan het SCP maar 1x per forest registreren. Als deze installatie van AD RMS fout gaat dan zal je van scratch af aan moeten beginnen met een nieuw forest.

• lamko
Het is een testopstelling maar het ging toch mis zoals je al zei :
Krijg nu de volgende foutmelding :
Poging tot configureren Active Directory Rights Management Server is mislukt. Er bestaat al een SSL-certificaatbinding voor de geselecteerde website. Verwijder AD RMS en installeer het opnieuw om de inrichting nogmaals te proberen uit te voeren.

Heb deze al vertaalt naar het Engels en door google heen gehaald maar er kwam niks zinnigs uit. En tevens al twee keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit mocht ook niet baten.
Ook al kan het maar 1x per Forrest. Wil je hier mee zeggen dat ik dan niet zomaar een nieuw servertje erbij kan zetten en daar de installatie op kan doen? Dat is zowiezo niet mijn bedoeling het zal en moet op deze !

• lamko
Dit heb ik ondertussen opgelost door in IIS de website de https * binding te verwijderen. Maar nu krijg ik weer een foutmelding :

Active Directory Rights Management Services: Installation succeeded with errors

<Error>: Attempt to configure Active Directory Rights Management Server failed. Exception has been thrown by the target of an invocation. at System.DirectoryServices.DirectoryEntry.Invoke(String methodName, Object[] args) at Microsoft.RightsManagementServices.Configuration.ProvUtils.EnsureGroupMembership(String strTargetComputer, String strUserName, String strDomain, String strGroup, Boolean fShouldBeMember) at Microsoft.RightsManagementServices.Configuration.ProvisioningBase.EnsureUser() at Microsoft.RightsManagementServices.Configuration.ProvisioningBase.Run() at Microsoft.RightsManagementServices.Configuration.ProvisionerBase.DoProvision() at Microsoft.RightsManagementServices.Configuration.ProvisionerHelper.Run(OperationType operationType, Object data) at Microsoft.RightsManagementServices.Configuration.CmdLineHandler.Run() Remove and re-install AD RMS to attempt provisioning again.

Volgens deze link zou ik af moeten melden en opnieuw aanmelden ?
http://social.technet.mic...38-4822-837b-3d0423edd175

Dat heb ik dus gedaan, en ADRMS opnieuw geinstalleerd maar weer die melding, ik zal wel iets niet begrijpen maar wat is me nu nog niet duidelijk !

[ Voor 5% gewijzigd door lamko op 05-03-2011 13:00 ]

• lamko
Voor zover ik het nu lees is mijn gebruiker ADRMSService die ik aangemaakt heb en lid gemaakt van de local adminstrators group op server03 niet aanwezig en zorgt voor dit probleem !
Als ik namelijk net localgroup administrators intoets krijg ik als output alleen adminstrator en geen ADRMSService gebruiker !
Dus voeg ik hem weer toe :
Door naar local users en groups toe te gaan dan naar groups administrator add ADRMSService en dan krijg ik de melding vervolgens dat hij al toegevoegd is.
Nog een keer net localgroup administrators en weer staat hij er niet bij !

edit

net localgroup werkt zo te zien niet voor ad objecten
Een powershell scriptje liet mijn keurig alle gebruikers zien :?

[ Voor 12% gewijzigd door lamko op 05-03-2011 17:52 ]

• Xessive
AD RMS verwijderen en DSrepair uitvoeren?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Je kunt dit ook aankaarten via connect.microsoft.com, dan zal het bij de juiste mensen terecht komen.

Maar even voor ons begrip, wat wil je precies met AD RMS gaan doen?

Wat betreft je errors, heb je rare meldingen in je event logs staan?

[ Voor 43% gewijzigd door Turdie op 06-03-2011 02:29 ]

• lamko
AD RMS wil ik gaan gebruiken als test voor mijn 640. Maar wat me nu is opgevallen is dat in active directory onder CN=Services,CN= Configuration helemaal niks wordt aangemaakt.

Je zou bijna zeggen dat hij geen rechten heeft om in het AD forest te schrijven. Terwijl ik gewoon inlog met mijn administrator wachtwoord zoals aangegeven wordt in mijn Microsoft 640 boek !
En nee, geen vreemde meldingen.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
lamko schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:45:
medhusseinonline.com/wp-content/uploads/2011/02/clip_image0143.jpg"]afbeelding[/url]]

dit had ik niet meer verwacht van Microsoft
Er zitten zoveel van dat soort vertaal foutjes in de software. Zeker in SBS2008 zitten er een aantal hele leuke in verstopt :)

www.degroot-it.nl

• Xessive
lamko schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:16:
AD RMS wil ik gaan gebruiken als test voor mijn 640. Maar wat me nu is opgevallen is dat in active directory onder CN=Services,CN= Configuration helemaal niks wordt aangemaakt.

Je zou bijna zeggen dat hij geen rechten heeft om in het AD forest te schrijven. Terwijl ik gewoon inlog met mijn administrator wachtwoord zoals aangegeven wordt in mijn Microsoft 640 boek !
En nee, geen vreemde meldingen.
Ik hoop dat je snapshots (indien virtueel) heb gemaakt van je DC's... Ik ben op dit moment ook bezig met dat 640 boek (zit net in hoofdstuk 7, maar dit even terzijde). Mogelijk dat je een instelling o.i.d. van één van de oefeningen hebt gedaan waardoor je nu tegen problemen aan loopt.

• lamko
Het gaat om 4 virtuele servers waar alleen een volledige image van is na de installatie van Windows.

Heb het ondertussen ook even geprobeerd op een tweede server maar precies hetzelfde dus het heeft met active directory te maken en dan denk ik aan een accountsbeperking. Maar dat mag toch niet met een administratoraccount ?

@shadowman12
Als ik op feedback druk krijg ik alleen een lege site
https://connect.microsoft.com/WindowsServerFeedback

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
lamko schreef op maandag 07 maart 2011 @ 00:25:
Het gaat om 4 virtuele servers waar alleen een volledige image van is na de installatie van Windows.

Heb het ondertussen ook even geprobeerd op een tweede server maar precies hetzelfde dus het heeft met active directory te maken en dan denk ik aan een accountsbeperking. Maar dat mag toch niet met een administratoraccount ?

@shadowman12
Als ik op feedback druk krijg ik alleen een lege site
https://connect.microsoft.com/WindowsServerFeedback
Je moet ingelogd zijn met je LiveId, ik krijg gewoon een lijst te zien met bugs/request die zijn aangemeld. Misschien iets met je browser?

• lamko
Weet je wel zeker dat iedereen hier bij kan ? Ik draai Ubuntu maar zelf in een gevirtualisseerde Xp krijg ik een witte pagina.
Edit :
Links op feedback drukken werkt wel
BTW wat zijn jouw ervaringen met connect ?
Ben helemaal opnieuw begonnen en nu weet ik weer wat ik vergeten ben. Waardoor al deze problemen zich voor konden doen. Mijn Sids waren op drie machines gelijk hier was ik ook al tegenaan gelopen tijdens het Dns hoofdstuk.

Dus nu gelijk maar even sysprep /generalize doen !

En nu bedenk ik me ook weer waarom ik dat niet gedaan heb omdat ik wou uitzoeken wanneer gelijke sids voor problemen kunnen zorgen meer na het artikel van Mark Russinovich waar hij zei dat het niks uitmaakte.

[ Voor 82% gewijzigd door lamko op 07-03-2011 17:03 ]

Pagina: 1