Voeding maakt een tikkend geluid, normaal volgens Alternate?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyElbers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-01-2021
Beste Tweakers,

een tijdje terug heb ik een voeding voor de pc van mijn ouders besteld bij Alternate: Antec HCG-400.
Na de voeding getest te hebben bleek hij een constant tikkent geluid te maken.

Dus toen heb ik de voeding teruggestuurd.
Na een tijdje gewacht te hebben kreeg ik een mailtje terug dat de voeding naar behoren functioneert.
Toen begon ik het idee te krijgen dat ze niet eens hierop gelet hadden.

Dus ik weer een mailtje gestuurd of ze op dit tikkende geluid gelet hadden, want dat bleek niet uit die test.
Dit mailtje heb ik twee keer verstuurd na een week wachten en ze zijn nog niet beantwoord.
Volgens mij is Alternate dit ook niet van plan, want ineens werd dezelfde voeding weer bij mij thuis geleverd.

Ik alle hoop erop gezet dat ze het misschien opgelost hadden, maar nee het tikkende geluid is nog steeds aanwezig.

Hieronder een een filmpje met precies hetzelfde tikkende geluid (niet mijn filmpje):
YouTube: Noisy Enermax Revolution 1050W Power Supply Unit fan

Wat zal ik doen?
Ik hoor jullie mening graag hierover.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Hoort niet :), als ik een rat in een wieletje in me pc had gekocht dan zou ik het mooi vinden.
Maar dat ze zeggen dit hoort snap ik niks van :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:03

Aganim

I have a cunning plan..

Klinkt alsof er iets van een draadje tegen een fan loopt? Het lijkt mij in ieder geval niet dat dit hoort, ik zou opnieuw contact opnemen en de voeding terug sturen. In principe zijn ze (bij mijn weten) verplicht om er nogmaals naar te kijken, als jij stelt dat het product nog niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Tikt de voeding in een andere stand ook? Misschien dat ze hem bij Alternate op zijn kop hebben getest en dat het getik toen niet hoorbaar was?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyElbers
warhamstr schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:34:
Tikt de voeding in een andere stand ook? Misschien dat ze hem bij Alternate op zijn kop hebben getest en dat het getik toen niet hoorbaar was?
Het getik is altijd hoorbaar. Ik heb hem getest met de fan boven en met de fan onder, geen verschil.
Het geluid stoort echt heel erg als je op die pc (waar die voeding in zit) bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:10
Als de voeding zwaarder belast wordt (3D gaming etc.) gaan de fans waarschijnlijk harder draaien. Hoor je hem dan nog steeds tikken? Want zoals in het Youtube filmpje al gesuggereerd wordt, lijkt het er op alsof de fans net te weinig spanning krijgen. Iets wat je volgens mij niet zelf kan veranderen.

Edit:
Ik zie in de discussieforums dat ze met vrij grote regelmaat naar de leverancier worden terug gestuurd met dit probleem, lijkt mij dat het bekend is bij enermax. Normaal is het tikkende geluid absoluut niet, het hoort niet. En als ik de filmpjes moet geloven wordt je al gauw hoorndol achter je 'stille' PC.

[ Voor 34% gewijzigd door Frank__B op 04-03-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyElbers
Frank__B schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:03:
Als de voeding zwaarder belast wordt (3D gaming etc.) gaan de fans waarschijnlijk harder draaien. Hoor je hem dan nog steeds tikken? Want zoals in het Youtube filmpje al gesuggereerd wordt, lijkt het er op alsof de fans net te weinig spanning krijgen. Iets wat je volgens mij niet zelf kan veranderen.
Naja, ookal stopt hij dan met tikken heb ik er alsnog niet zo heel veel aan, want het is de pc van mijn ouders en die gamen totaal niet. Het rare is dat ik net terug kom van werk en m'n moeder al een tijdje achter de pc zit. Ze vertelde me dat het geluid soms stopt of zelfs nog erger wordt.
Edit:
Ik zie in de discussieforums dat ze met vrij grote regelmaat naar de leverancier worden terug gestuurd met dit probleem, lijkt mij dat het bekend is bij enermax. Normaal is het tikkende geluid absoluut niet, het hoort niet. En als ik de filmpjes moet geloven wordt je al gauw hoorndol achter je 'stille' PC.
Zoals eerder vermeld is de voeding van Antec, maar ik ben ook al filmpjes tegengekomen van voedingen van Enermax en Corsair die exact hetzelfde geluid maken.
En van het geluid word je niet blij nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Het kan ook zijn dat er een draadje er tegen zit, ik heb het zelf ook meegemaakt, heel de tijd tiktiktiktiktiktiktiktiktik,... voeding opengemaakt, draadje weggestopt, alles weer dicht, en weg is het geluid :p

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyElbers
CDA441 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:15:
Het kan ook zijn dat er een draadje er tegen zit, ik heb het zelf ook meegemaakt, heel de tijd tiktiktiktiktiktiktiktiktik,... voeding opengemaakt, draadje weggestopt, alles weer dicht, en weg is het geluid :p
In de eerste instantie zat ik daar ook aan te denken, maar soms valt het geluid helemaal weg.
Was dat precies hetzelfde geluid als uit het filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Wat dacht je van gewoon eerst een kijken of dat het probleem niet kan zijn dan 40x hetzelfde te vragen als je 39 keer daarvoor hetzelfde antwoord heb gekregen.

Vooral vanwege het feit dat ie het ook soms niet doet en soms erger wil het dus zeggen dat het iets is wat kan bewegen.

Dus spak die schroevendraaier en doe er iets mee ;)

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyElbers
Dus spak die schroevendraaier en doe er iets mee ;)
Ik wil nog niks openmaken, omdat er van die garantie stickers op die schroeven zitten. Ik heb net die voeding omgedraaid (fan aan de bovenkant) en na wat gekeken te hebben met een zaklamp zag ik dat een kabeltje misschien in de weg zou kunnen zitten. Heb hem met een pen wat naar achter proberen te duwen. Het geluid is naar mijn idee bijna weg. Ik hoor het soms nog heel lichtjes.

Nu hopen dat dit echt het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:12

Diamon

The Weird One

Steek gewoon even een schroevendraaier in het rooster van de ventilator, en blokkeer zo de fan.
Voeding niet te lang zo laten draaien met een geblokeerde fan, ze vinden het niet zo leuk als de hitte niet weg kan.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:10
AnthonyElbers schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:04:
[...]
Naja, ookal stopt hij dan met tikken heb ik er alsnog niet zo heel veel aan, want het is de pc van mijn ouders en die gamen totaal niet. Het rare is dat ik net terug kom van werk en m'n moeder al een tijdje achter de pc zit. Ze vertelde me dat het geluid soms stopt of zelfs nog erger wordt.
Nee, maar dan weet je wel waar je het ongeveer moet zoeken. Ik denk dat je Alternate op een betere manier kan overtuigen dat de voeding niet goed is omdat je heb uitvoerig getest hebt en kan pinpointen waar het probleem vandaan komt, dan als je zegt: Hij maakt herrie. Wellicht dat Alternate hem ook alleen test met zware belasting waardoor het probleem zich niet voordoet. Aangezien je zelf al aangaf dat hij het soms niet heeft, zal je net zien dat hij bij Alternate ook net geen herrie maakte tijdens het testen.

Verder: Antec, Enermax, Coolermaster, ze zullen misschien de zelfde type ventilator in hun voeding hebben. Wellicht dat de voedingen zelfs uit de zelfde fabriek komen. Dat zou mij niets verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Diamon schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:42:
Steek gewoon even een schroevendraaier in het rooster van de ventilator, en blokkeer zo de fan.
Voeding niet te lang zo laten draaien met een geblokeerde fan, ze vinden het niet zo leuk als de hitte niet weg kan.
idd, of misschien iets veiliger, dat doen met iet wat niet geleidt, zoals een opgevouwen stuk karton of een potlood (liefst erin doen voordat je de voeding aanzet, om beschadiging van de fanbladen te voorkomen).

Als het de fan is dan is het niet echt gevaarlijk, maar alleen hinderlijk. Als het geluid niet uit de fan komt dan kan het wel gevaarlijk zijn, omdat het dan iets intern in de voeding is. Zou het ding dan ook niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Maak er een filmpje van en stuur deze naar Antec & Alternate, en daarbij ook een link van dit topic erbij. Dit zal hun naam niet veel goeds doen...
Pagina: 1