Narrowcasting gewoon via de browser?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met PHP/MySQL maak ik al een aantal jaar websites en webapplicaties maar nu kreeg ik pas ook een vraag om dat voor een LCD televisie te doen die in een winkel hangt.

Nu weet ik eigenlijk niets van narrowcasting software, maar het leek me dat er dan gewoon een browser was opgestart waarbij men vervolgens op F11 had gedrukt zodat deze fullscreen te zien is, klopt dat?

Of bovenstaande nou klopt of niet, via de browser lijkt mij wel een handige manier. Want dan kan ik in het CMS een extra rubriekje maken voor de LCD display en kan ik van alles uit de productendatabase van de website combineren. Ik zou dan met meta-refresh de pagina's kunnen laten verversen en je hebt daarbij ook nog de mogelijkheid tot leuke transitions.

Nou weet ik niet wat dat zal doen met het dataverkeer, als er de gehele dag zo'n display staat te refreshen. Ze hebben 2 filialen totaal. Of anders gewoon een dump maken van alle pagina's in HTML en anders die maar lokaal draaien en niet online.

Zit ik nu een beetje in de goede richting of slaat dit allemaal nergens op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hangt er compleet vanaf wat de klant wil, wil hij een soort van kabelkrant systeem dan voldoet html goed ( enkel moet je heel erg goed naar pre-loading kijken en naar je cache headers, je wilt de pagina niet zien opbouwen ), maar eigenlijk kan je hem dan ook gewoon powerpoint geven en dan save as html doen.

Wil de klant video's dan heb je wel even een probleem, dan kan je beter naar een alternatief gaan kijken. Video's etc wil je gewoon lokaal hebben staan.

Maar aan de andere kant is het zoals je zelf al zegt niet echt boeiend, het gaat om 1 tv dus een kopieer actie kan ook plaatsvinden, echte narrowcasting komt tot zijn recht op veel schermen. Als je dus grotere filmpjes wilt gaan verspreiden naar veel locaties met weinig bandbreedte. Dan ga je er niet echt meer komen met wat kopieer acties.

Persoonlijk zou ik het niet in het cms bouwen, maar eerder als losse module. Het is namelijk toch net een iets andere invoer, je wilt geen normale tekst. Je wilt grote letters, je wilt text over plaatjes etc etc.

Waar ik persoonlijk wel eens naar gekeken heb is bijv iets als : http://280slides.com/ om voor de invoer te zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Gomez12: dank je voor de informatie! Daar heb ik wel wat aan. Ik zal die website ook eens gaan bekijken.

"je wilt geen normale tekst. Je wilt grote letters, je wilt text over plaatjes"
Dat gaat wel lukken hoor, het zijn toch allemaal extra pagina's naast de normale website. Mijn CMS heb ik zelf ontwikkeld dus daar kan ik altijd wel wat bij sleutelen. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 13:42 ]