Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Neblus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Sinds een aantal dagen woon ik op een studentenkamer in Amstelveen (Uilenstede), en heb daar een internetaansluiting van Ziggo, zoals iedereen daar.

Probleem is dat ik volgens de servicedesk daar maar maximaal één computer tegelijk op kan aansluiten, aangezien er ingelogd moet worden via de webbrowser en de server je computer 'onthoudt'. Omdat ik meerdere computers gebruik en een PlayStation 3 wil aansluiten lijkt het me handig een router aan te schaffen.

Nu mijn vraag: Wat voor router zouden jullie adviseren? Dit hoeft geen draadloos geval te zijn, en moet zo goedkoop mogelijk zijn (het liefst tweedehands). Bij de servicedesk zeiden ze dat routers van Sitecom vaak niet werken.

Alvast bedankt voor je reactie!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-02 20:04
Dat is toch niet van deze tijd! Dat soort praktijken bezigde de UPC 12 jaar geleden.

Ik zou ze mijn klandizie niet gunnen en naar een echte provider gaan.

• Neblus
Tsja.. dat kan helaas niet volgens mij

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
DieAnder schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:11:
Dat is toch niet van deze tijd! Dat soort praktijken bezigde de UPC 12 jaar geleden.

Ik zou ze mijn klandizie niet gunnen en naar een echte provider gaan.
LOL, maar hij heeft wél gelijk. Er zit geen wireless functie op die modem dus je kan er maar één bekabelde PC op aansluiten. Maar ik moet wel toegeven dat dat antwoord van die servicedesk nou niet echt hoogstaand is.

Ik denk dat je wel gewoon een 4 poorts sitecom routertje kan kopen. Die dingen gaan voor 2 à 3 tientjes (nieuw) over de toonbank. Ik heb er 4 jaar geleden zelf 1 gekocht en nooit problemen mee gehad.
Je kan in de config van die router dan je gebruikersnaam en wachtwoord aangeven wat je 'normaal' via je browser doet. Vervolgens kan je gewoon 4 devices aansluiten en laten verbinden met internet.

[ Voor 12% gewijzigd door Xessive op 04-03-2011 17:20 . Reden: aanvulling routerconfig ]

Seriously? Nope, not a bit...

Verwijderd

precies. Even bij je lokale winkel een router kopen (zit eigenlijk standaard al draadloos bij) eventjes goed configureren (zodat jij de enigste bent die bij het beheer kunt) en dan kan je gelijk jezelf de meeste bandbreedte geven :)

Die dingen kosten zo'n 20 euro. ik zou voor een nieuwe gaan - das een stuk beter :)

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het kan prima.

Koop een router.
Sluit je pc aan en zorg dat internet werkt voordat je verder gaat.
Trek de kabel uit je pc (zonder hem uit te zetten)
Sluit je router op je PC aan (maar nog niet op internet).
Ga naar het configuratiescherm van je router.
Kies voor het "klonen"/kopieren/overnemen van het mac/hardware-adres van je pc.
Steek de internetkabel in de router.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:13:
Kies voor het "klonen"/kopieren/overnemen van het mac/hardware-adres van je pc.
Dat hoeft niet. Kabelmodem uit en aan is genoeg.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Inloggen via de webbrowser is allang niet meer nodig.
Gewoon modem aansluiten en router daarachter plaatsen en klaar is kees. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
sjaool schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:03:
Inloggen via de webbrowser is allang niet meer nodig.
Gewoon modem aansluiten en router daarachter plaatsen en klaar is kees. ;)
Nou... Hier in het, hoe zal ik het zeggen, technisch vooruitstrevende Duitsland is het nog steeds aan de orde van de dag. Helemaal als je gebruik maakt van T-online... Man daar moet je, indien je een digibeet bent, een partij software installeren daar wordt je bang van én gebruik maken van hun eigen browser die maar gelijk als standaardbrowser wordt geinstalleerd. Ziet er niet uit en je PC is gelijk baggertraag geworden.

Seriously? Nope, not a bit...

• Neblus
Is inmiddels opgelost. Router gekocht, en MAC-adres gekloond. Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1