Probleem met enquete invoeren in excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinitio
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-02 18:03
Beste mede-tweakers,

Ik moet voor school een enquete afnemen. Mijn werkgroepje heeft gekozen "Hoe modern zijn de inwoners van Ermelo". We hebben de vragen al opgesteld. Hier zijn de vragen: http://bit.ly/hXrzla
De resultaten moeten zometeen natuurlijk verwerkt worden. Normaal is dat niet zo moeilijk maar we willen ze kunnen sorteren op religie, geslacht en leeftijd. Na even te hebben na gedacht heb ik een excel bestandje gemaakt met verschillende bladen. Ik heb ze even in een google docs gezet maar niet omgezet omdat dat niet helemaal feilloos gaat dus als je hem opent kan je het orgineel downloaden. http://bit.ly/gTJCdr .
Het idee was dus dat je achter al die bladen steeds een nieuw blad hebt waar je een enquete digitaliseert en dat het programma het dan kan indelen in de eerste paar bladen. Maar ik ik kom er zelf niet uit. Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je wilt sorteren etc: zet alles in 1 tabel, lijkt me. :) Ik heb geen idee wat je vraag nu precies is. Wat wil je / wat lukt er precies niet en wat heb je aan Excel-inrichting? (Ik heb niet de sheet gedownload).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinitio
Ik wil dus resultaten kunnen invoeren en dat excel verschillende overzichten maak. Dus dat ik kan zien hoe modern bv de protestanten zijn. Of alle mannen enz. Enig idee hoe en of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nulhypothese verwoorden, alles in een of meer tabellen zetten (via copypaste, VBA, verwijzingen of liefst aan de bron), opschonen, ontdubbelen, samenvoegen, sorteren, optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen naar wens en dan de juiste conclusies trekken? Of misschien zoek je iets als horizontaal/verticaal zoeken?

Serieus: ik denk graag mee maar heb geen idee wat je nu wilt. Geef nu eens in pseudocode en beschrijvingen een beeld van de data en de vraag. Dan kunnen en willen we graag meedenken. Maar - zonder naar externe bestanden gekeken te hebben - heb ik echt geen idee wat je vraag is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-05 01:16

ongekend41

Division Brabant

Als ik het een beetje begrijp -maar het is me ook niet helemaal duidelijk- zou een Draaitabel / Pivot Table een oplossing kunnen zijn. Ik heb zelf even geen Excel (en daarom je voorbeelden niet gezien) voorhanden maar volgens mij kan je met een draaitabel ook informatie uit meerdere bladen vissen. Zo niet dan moet je alles in 1 blad stoppen. Waarschijnlijk moet je de draaitabel wel refreshen om het resultaat van de toevoeging van nieuwe data te zien.

Edit: Net even de vragenlijst bekeken. Geen idee hoeveel respondenten je hebt maar volgens mij is een draaitabel wat je zoekt. Aangezien alle vragen (min of meer) multiple choice zijn, en de enquête op papier (mag ik aannemen gezien de onderzoeksvraag :P ) verspreid wordt, zou je de antwoorden bij het digitaliseren in getallen kunnen omzetten (optie 1 vraag 1 =1, optie 2 = 2 etc.). Dan kan je later de verzamelde data in nog meer grafiekjes/tabellen/formules verwerken mocht dat nodig zijn.

Edit 2: nu ik er over nadenk is de laatste optie wellicht de handigste. Met SUMIF of COUNTIF (SOM.ALS en ??.ALS in de NL versie) kan je er makkelijk de gewenste data uitvissen en eventueel in een grafiek weergeven.

[ Voor 47% gewijzigd door ongekend41 op 05-03-2011 02:11 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinitio
Edit 2: nu ik er over nadenk is de laatste optie wellicht de handigste. Met SUMIF of COUNTIF (SOM.ALS en ??.ALS in de NL versie) kan je er makkelijk de gewenste data uitvissen en eventueel in een grafiek weergeven.
Helemaal top;) ik ben eruit... Bedankt!
Pagina: 1