Ubuntu wil XDM niet starten bij boot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb zojuist Ubuntu 10.10 minimaal geïnstalleerd omdat ik zo min mogelijk software erop wil hebben. Wel wil ik graag een grafisch login venster. Hier heb ik XDM voor geïnstalleerd maar hij wil maar niet opstarten als ik de computer opstart. Ik krijg dat gewoon de standaard textuele prompt. Wanneer ik /etc/init.d/xdm start doe, dan start het wel netjes, heb ook al dpkg-reconfigure xdm en update-rc.d xdm defaults zelf aangeroepen maar niks helpt. Ook de 'vieze' manier op XDM direct op te starten met behulp van /etc/rc.local werkt niet. Googlen heeft me alleen maar resultaten opgeleverd van mensen die het omgekeerde willen. Wie helpt me uit de brand?
Omdat ubuntu upstart gebruikt is er geen /etc/inittab die ik kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Probeer XDM eens toe te voegen aan de deamons lijst in (ik geloof) /etc/init.conf

Zit zelf op archlinux en dat werkt hier blijkbaar niet hetzelfde als in ubuntu maar daar zou iets moeten staan met deamons.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het zou automatisch moeten worden ingesteld, maar blijkbaar is er iets mis gegaan. Waarom heb je XDM gekozen eigenlijk, ipv LXDM? Ik heb zelf ook een minimaal systeem en vond LXDM net even iets prettiger, simpelweg omdat het oog ook iets wil.

Anyways, check eens of je /etc/X11/default-display-manager hebt en wat daar in staat. Ik heb hier een enkele lijn in met de executable van LXDM, dus /usr/sbin/lxdm.

Commandline FTW | Tweakt met mate