Aangezien ik steeds meer de behoefte kreeg aan een NAS heb ik er zelf eentje gebouwd met spullen die ik nog had liggen.
Dit heeft tot gevolg gehad dat ik alle SATA devices uit mijn werkPC gehaald heb en in de NAS gestopt en mijn werkPC heb gevuld met IDE schijven die ik nog had liggen.
Ik had ook nog een Promise Ultra 133 TX2 liggen, welke ik ook in gebruik heb genomen.
De configuratie is nu als volgt:
Onboard IDE
Master : DVDRW
Slave : DVD
Promise IDE1:
Master: 200Gb
Slave: 40Gb
Promise IDE2:
Master: 40Gb
Alle 40Gb's heb ik nu in RAID0 draaien, maar dat terzijde.
Ik had eerst de opticals aan Promise IDE2 zitten, maar het lijkt erop alsof de Promise geen opticals aankan. Ik betwijfel het een beetje, omdat ik een aantal sites heb gezien dat de specs aangeven dat het wel moet kunnen, maar op een forum werd gemeld dat dit problemen kan geven.
Daarom heb ik de opticals aan de enige onboard IDE connector gezet (war de DVDrom voor de hele excersitie al aanzat en goed werkte), maar ook hier geen resultaat.
Ook in het BIOS wordt niet meer gesproken over de opticals.
De onboard controller is een JMicron 363 met de laatste firmware en drivers, evenals de Promise trouwens.
OS is W7 x64 Ultimate.
Kan iemand me weer op weg helpen?
Dit heeft tot gevolg gehad dat ik alle SATA devices uit mijn werkPC gehaald heb en in de NAS gestopt en mijn werkPC heb gevuld met IDE schijven die ik nog had liggen.
Ik had ook nog een Promise Ultra 133 TX2 liggen, welke ik ook in gebruik heb genomen.
De configuratie is nu als volgt:
Onboard IDE
Master : DVDRW
Slave : DVD
Promise IDE1:
Master: 200Gb
Promise IDE2:
Master: 40Gb
Alle 40Gb's heb ik nu in RAID0 draaien, maar dat terzijde.
Ik had eerst de opticals aan Promise IDE2 zitten, maar het lijkt erop alsof de Promise geen opticals aankan. Ik betwijfel het een beetje, omdat ik een aantal sites heb gezien dat de specs aangeven dat het wel moet kunnen, maar op een forum werd gemeld dat dit problemen kan geven.
Daarom heb ik de opticals aan de enige onboard IDE connector gezet (war de DVDrom voor de hele excersitie al aanzat en goed werkte), maar ook hier geen resultaat.
Ook in het BIOS wordt niet meer gesproken over de opticals.
De onboard controller is een JMicron 363 met de laatste firmware en drivers, evenals de Promise trouwens.
OS is W7 x64 Ultimate.
Kan iemand me weer op weg helpen?
"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)