Ik zit met het volgende. Ik heb een SBS2011 server draaien in het engels, en een 5 tal Windows 7 nederlandse clients dr aan. De locale settings op de clients zorgen ervoor dat het toetsenbord steeds van US indeling naar NL indeling verspringt.
Ik heb me al rot gegoogled, en heb onderstaande ADM file al gevonden en toegevoegd (met als languagecode 409, US english)
Na reboots blijft het probleem echter, bij gebruikers wijzigt het keyboard steeds naar het Nederlands. Ik wil niet dat gebruikers zaken kunnen aanpassen op dit vlak, als ze de taal proberen te wijzigen wordt er aangegeven dat ze geen toegang hebben. Aan mij is het dan dus om te zorgen dat het werkt. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik dit met een GPO setting regelen en zoja welke? Een duwtje in de goede richting zou fijn zijn
Dank!
Ik heb me al rot gegoogled, en heb onderstaande ADM file al gevonden en toegevoegd (met als languagecode 409, US english)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| CLASS USER
CATEGORY "Custom Settings"
CATEGORY "Keyboard Layout"
POLICY "Set UK Keyboard Layout"
KEYNAME "Keyboard Layout\Preload"
VALUENAME 1
VALUEON 00000809
VALUEOFF ""
END POLICY ;Set UK Keyboard Layout
END CATEGORY ;Keyboard Layout
END CATEGORY ;Custom Settings |
Na reboots blijft het probleem echter, bij gebruikers wijzigt het keyboard steeds naar het Nederlands. Ik wil niet dat gebruikers zaken kunnen aanpassen op dit vlak, als ze de taal proberen te wijzigen wordt er aangegeven dat ze geen toegang hebben. Aan mij is het dan dus om te zorgen dat het werkt. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik dit met een GPO setting regelen en zoja welke? Een duwtje in de goede richting zou fijn zijn
Dank!