In het kader van een script dat ik schrijf, query ik de WMI van een SCCM RMS voor enkele gegevens
Of tot essentie herleid voor de leesbaarheid:
Dit doet wat het moet doen maar... behalve de properties die ik opvraag komen er ook nog een aantal properties mee die ik helemaal niet wil, nl. alle properties die beginnen met een dubbele underscore. Dit zijn:
Ik wil deze properties helemaal niet! Deze vervuilen namelijk mijn output. Ik kan daar wel oplossingen voor bedenken, maar in plaats van loodgieterswerk zou ik het liever bij de bron aanpakken: waarom komen die dingen mee ondanks dat ik er niet naar vraag? Als ik nu zou weten hoe dit soort property heet kon ik tenminste al googlen
Het loopt hier natuurlijk rond met Tweakers die WMI als hun broekzak kennen en mij daar onmiddelijk een antwoord op kunnen geven
PowerShell:
1
| $CMOutput = Get-WmiObject -Query "SELECT Name, OperatingSystemNameandVersion, SMSUUIDChangeDate,LastLogonUserName FROM $SMSClass WHERE Name LIKE '$CMComputerName'" -NameSpace root\sms\$SMSSite -ComputerName $SMSServer -Credential $Credentials |
Of tot essentie herleid voor de leesbaarheid:
PowerShell:
1
| Get-WmiObject -Query "SELECT Name FROM $SMSClass" -NameSpace root\sms\$SMSSite -ComputerName $SMSServer |
Dit doet wat het moet doen maar... behalve de properties die ik opvraag komen er ook nog een aantal properties mee die ik helemaal niet wil, nl. alle properties die beginnen met een dubbele underscore. Dit zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| __GENUS __CLASS __SUPERCLASS __DYNASTY __RELPATH __PROPERTY_COUNT __DERIVATION __SERVER __NAMESPACE __PATH |
Ik wil deze properties helemaal niet! Deze vervuilen namelijk mijn output. Ik kan daar wel oplossingen voor bedenken, maar in plaats van loodgieterswerk zou ik het liever bij de bron aanpakken: waarom komen die dingen mee ondanks dat ik er niet naar vraag? Als ik nu zou weten hoe dit soort property heet kon ik tenminste al googlen