Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alle merken en types database

Pagina: 1
Acties:

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Ik weet niet goed of ik dit hier of bij de programmeerafdeling moet neerzetten, maar voor een klein zelfstudie projectje wil ik iets gaan programmeren (in php, webbased) waar in het mogelijk moet zijn om een automerk en type te selecteren.

Nou heb ik al zitten googlen, maar ik krijg hooguit links naar Wikipedia e.d. met lijsten van automerken of websites waar je informatie op kan zoeken over auto's (denk aan autoweek e.d.).

Daarom vraag ik me af hoe websites als Marktplaats, Gaspedaal en verzekeringsmaatschappijen het doen. Bestaat er een soort van centrale database met merken, types, uitvoeringen, etc?
Of houden ze zoiets zelf bij?
Ik neem aan dat ze niet gewoon een pagina van de RDW opvragen en dan ontdoen van overbodige informatie. Dat lijkt me ook iets te onderhoudgevoelig wanneer er een pagina layout veranderd.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gewoon RDW bellen; gister gedaan, vandaag hele mik mak aan pdf's ontvangen
auto+type vragen wij op via webservice

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 04-03-2011 14:49 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
himlims_ schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:49:
gewoon RDW bellen; gister gedaan, vandaag hele mik mak aan pdf's ontvangen
auto+type vragen wij op via webservice
Probleem is dat een rits pdfjes geen lijst zijn die ik b.v. kan importeren in MySQL ;)
Een Excel sheet zou b.v. prima kunnen (even opslaan als csv, importeren en klaar)

Hoe zit dat met die webservice dan? kan dat gewoon open gebruikt worden door jan en alleman? Of zitten daar kosten aan verbonden?

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 04-03-2011 14:51 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

copy/past werkt gewoon (ligt aan opmaak pdf document en de eigenschappen van de beveiliging op dat document)

zoals ik zei; wij doen 't via webservice, ik ga niets kopieren en plakken :D kosten ofc, zijn verschillende mogelijkheden afhankelijk van de data en frequentie van verversen.. zoals ik zei; RDW bellen en info pakketje aanvragen

ik heb je alles gemailt

[ Voor 62% gewijzigd door himlims_ op 04-03-2011 14:53 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Dat was snel :) Thanks himlims!
Erg interessante informatie, maar het prijskaartje is wel heel erg hoog. Voor iets waar ik voor m'n eigen lol mee bezig ben is het helaas totaal onrendabel.

En ik denk dat ik ook niet helemaal duidelijk ben geweest in de initiele vraagstelling. Dingen als Marktplaats en Gaspedaal kan je op twee manieren interpreteren.
Het plaatsen van een advertentie die automatisch gevuld wordt dmv invullen van kenteken, maar ook het zoeken naar een voertuig waarbij die mooie dropdowns te zien zijn. Merk kiezen, type kiezen, zoeken en voila.

Dat laatste is wat ik zoek. Op kenteken had ook leuk geweest, maar dat had ik eigenlijk al verwacht dat dat niet (nagenoeg) gratis zou zijn.
Ik zoek dus echt specifiek een lijst van merken en types met motorinhoud en productiejaren. Een beetje a-la Autoweek, maar dan zonder alle extra info, zoals hoe snel de auto is, wat voor opties er op zitten, wat de technische eigenschappen zijn, etc.
Echt een kale lijst met de informatie die je zou gebruiken om een auto te zoeken via internet.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik vrees dat die data je toch echt geld gaat kosten. De gegevens kun je overal gratis vandaan halen. Maar om daar een goed overzicht van te bouwen gaat toch redelijk wat tijd in zitten. Een veel gebruikte toepassing is autotool; http://www.autotools.nl/I...nguage/nl-NL/Default.aspx - en jah; ook dat kost geld.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Autotools is ook al behoorlijk uitgebreid. Uitgebreider dan wat ik nodig heb. En daar betaal je dan ook voor natuurlijk.

Ik denk dat er dan niks anders op zit dan dat ik zelf dergelijke info bij elkaar ga schrapen wanneer dat nodig is. Helaas...

Iig thanks voor de info :)

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:10
Pagina: 1