Mijn Wharfedale diamonds staan op dit moment bij ons aangesloten in de huiskamer via een hifi installatie op onze tv. Ze staan op stands, maar we hebben niet veel ruimte in onze woonkamer, dus de mogelijkheid is er niet om ze ver van de muur te plaatsen. Ze staan zo'n 10cm van de muur. Wat ik ook probeer, ik vind de bas te bonking, te heftig aanwezig. Het geluid is mooi en warm maar zodra er een beat in een programma zit is het te veel van het goede. Nu heb ik de baspijpen aan de achterzijde als experiment afgesloten met een spons (per speakers zitten 2 baspijpjes aan de achterzijde). Dit werkt behoorlijk goed, de bas is veel beter nu, eigenlijk zo als hij zou moeten zijn naar mijn smaak. Maar mijn vraag is, is het een probleem voor de speaker als ik dit doe, de pijpen worden volledig afgesloten. Ik ben niet technisch, maar gaat een speaker er niet van defect als ik dit afsluit? Het is een manier die ik wel vaker tegen kom, maar wil het toch even polsen.. Ik meen zelfs eens gelezen te hebben dat sommige fabrikanten dit soort sponsjes er bij leveren.
Andere suggesties zijn van harte welkom!
Andere suggesties zijn van harte welkom!
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 332426 op 04-03-2011 14:37 ]