Sony laptop na reparatie nog steeds defect

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:03
Heerlijke service Sony! Na 2,5 week wachten op mijn Sony Vaio FZ31Z, vandaag ontvangen en.......... Nog steeds hetzelfde probleem! Top service! Op het formulier staat moederboard vervangen en inverter.
180 euro armer en nog steeds een defecte laptop......
Stelletje incompetente mensen, blijkbaar wordt er niet eens achteraf gecheckt of de laptop werkt. En er zijn dus gewoon 2 onderdelen vervangen die schijnbaar gewoon werken. Easy cashen...

Effe stukje geschiedenis: mijn backlight werkt niet meer. Kan nog wel beeld zien (niet goed door gebrek aan backlight) en aan een tv vastmaken,werkt ook gewoon. Zelf had ik een kabeltje (die vanaf het moederboard naar de inverter gaat) en ook de inverter vervangen.(2x zelfs, verschillende inverters) Geen effect, toen maar besloten naar Sony te sturen. Backlight gaat aan zodra ik contact maak met 2 pinnen op de inverter, wat dus betekent dat de backlight eigenlijk ook niet kapot. Vandaar dat ik geen idee had waar het probleem lag en naar Sony heb gestuurd.
En blijkbaar weten zij het ook niet.....

Vraag me af hoe vaak ze onderdelen vervangen en ons voor de kosten laten opdraaien...

Maandag wordt ie weer opgehaald dus we zullen zien hoe het verder gaat.

Verwijderd

Ik zie hier niet helemaal in wat oplichting hier mee te maken heeft???

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:50
eerst zelf gaan zitten prutsen en verwachten dat sony t na je gepruts wel oplost is ook niet echt ........

Verwijderd

En ik snap niet waarom D2FValinor hier gaat zitten klagen en niet bij Sony. Zij hebben het toch in zijn ogen fout gedaan?? Of heb ik nu een klap van een flinke molen gehad??

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:48
Ten eerste, dit is niet de goede plaats om zo'n topic te maken.
Ten tweede, Sony heeft gewoon geprobeerd om het probleem op te lossen, en dat ze niet testen hoor je wel vaker.

Wat loop je hier nou te klagen? Neem een blog om je gevoelens te uiten, maar wij hebben hier totaal niks aan. Onderneem zelf is actie, en waarschijnlijk neemt Sony hem dan zonder enige kosten terug, en is je probleem de volgende keer opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door Remz op 04-03-2011 14:42 . Reden: iets over het hoofd gezien... ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:12

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:38:
En ik snap niet waarom D2FValinor hier gaat zitten klagen en niet bij Sony. Zij hebben het toch in zijn ogen fout gedaan?? Of heb ik nu een klap van een flinke molen gehad??
Al heeft hij wel een punt dat dit soort constructies er voor zorgt dat onderdelen vervangen worden die niet vervangen hoeven te worden. En als je dat niet wil betalen krijg je je laptop(of wat dan ook) simpelweg niet terug.

Maar goed, hij had beter eerst bij Sony kunnen klagen om vervolgens een transcriptie van dat gesprek hier te plaatsen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Lampuhkap schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:38:
eerst zelf gaan zitten prutsen en verwachten dat sony t na je gepruts wel oplost is ook niet echt ........
Ja wacht even. Je hebt gelijk dat al hij zelf gaat zitten prutsen hij ook voor de kosten moet opdraaien. Als jij die kosten betaald dan mag je toch ook wel verwachten dat het gefixed is, vooral als jij hem terug krijgt met een lijst van reparaties.

Je garantie is weg ja maar ik ben het er niet mee eens dat hij niet mag verwachten dat het gerepareerd word als hij daar voor betaald.

Edit: typo,

Inderdaad niet echt de goede plek, maar het is natuurlijk het eeuwen oude verhaal dat voor bijna alles geld wat stuk gaat (ook auto's, koelkasten weet ik het), je stuurd het op voor reparatie ze beginnen er lukraak vanalles in te vervangen wat eventueel kapot zou kunnen zijn en doen vervolgens alsof het werkt. Eindresultaat, een dikke rekening, onderdelen die het gewoon deden vervangen en een niet werkend product.

[ Voor 26% gewijzigd door LOTG op 04-03-2011 14:45 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ondanks het feit dat dit een nutteloos topic is wil ik toch even wat over de service van Sony zeggen. Mijn ervaring hiermee is juist zeer goed. Een keer een kapotte accu gehad en ik kreeg gewoon zo een nieuwe opgestuurd. Zeer netjes en ik had het de volgende dag al binnen, niks dan lof :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LOTG schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:42:
Ja wacht even. Je hebt gelijk dat al hij zelf gaat zitten prutsen hij ook voor de kosten moet opdraaien. Als jij die kosten betaald dan mag je toch ook wel verwachten dat het gifixed is, vooral als jij hem terug krijgt met een lijst van reparaties.
Het kan dan toch ook gewoon in de software zitten? Heb hier een oudere HP laptop waarmee ik met de HP suite de backlight volledig kan uitschakelen. Linux heeft er zelfs een commando voor dacht ik.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

CSL --> SF en titelfix

Maar ik zou wat aan je toon doen, een dergelijk bericht past beter bij een blog dan bij een discussieforum.

Waarom heb je eigenlijk betaald? Als je niet akkoord bent gegaan met de reparatie zijn ze verplicht hem retour te zenden. Dit schijnt standaard te zijn bij sony...

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
SinergyX schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:45:
[...]

Het kan dan toch ook gewoon in de software zitten? Heb hier een oudere HP laptop waarmee ik met de HP suite de backlight volledig kan uitschakelen. Linux heeft er zelfs een commando voor dacht ik.
Dat is toch ook precies wat ik zeg.
Ik neem aan dat de laptop met een probleem omschrijving is verstuurd
Sony heeft naar eigen zeggen een reparatie uitgevoerd, dat zal dan wel zijn om het probleem te verhelpen.
Laptop terug en het probleem is er nog.

Als het een software instelling was waarom meteen lukraak beginnen dingen te vervangen? Dan moet je hem ook terug sturen met de melding dat het een software probleem is, en niet doen alsof hij weer werkt. Zoals TS zegt is er dus helemaal niet gekeken of het werkt.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-01 23:02
LOTG schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:53:
[...]

Dat is toch ook precies wat ik zeg.
Ik neem aan dat de laptop met een probleem omschrijving is verstuurd
Sony heeft naar eigen zeggen een reparatie uitgevoerd, dat zal dan wel zijn om het probleem te verhelpen.
Laptop terug en het probleem is er nog.

Als het een software instelling was waarom meteen lukraak beginnen dingen te vervangen? Dan moet je hem ook terug sturen met de melding dat het een software probleem is, en niet doen alsof hij weer werkt. Zoals TS zegt is er dus helemaal niet gekeken of het werkt.
Sony laat het weer door 3e doen, zou dat bedrijf de piep roesten of het werkt als hun het lijstje hebben afgewerkt die ze moeten doen in de naam van Sony.
Maar goed sony rustig bellen en uitleggen wat het probleem is en Sony lost het prima op voor je ;)

Verwijderd

Dit topic heeft geen basis voor een goede discussie, maar is meer een rant naar Sony. Sorry, maar hier past alleen maar een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.