[KPN] Personal Sim 2011

Pagina: 1
Acties:
  • 2.898 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327577

Topicstarter
Ik wil jullie even wat meer informatie geven over de verschillende hoogtes en voordeelbundels van de nieuwe Personal Sim abonnementen die op 7 maart worden geïntroduceerd.

Zoals jullie waarschijnlijk al weten gaat KPN niet alleen terug naar afrekenen per seconde maar ook een datalimiet introduceren voor zijn abonnementen.

Personal Sim Bel&SMS Smart iPhone
Internet Ja, €1,50 per MB Ja, 1000MB Ja, 1000MB
Buiten bundel €0,35p/m,€1,50 p/MB €0,35p/m, €0.05 p/MB €0,35p/m, €0,05p/MB
Snelheid 1,5Mbps/384Kbps 3,6Mbps/2Mbps 7,2Mbps/2Mbps
Internet Opties 5MB/2,50 euro 500MB/5 euro 1000MB/5 euro
KPN Hotspots Nee 5 euro p/maand Gratis
Prijs Vanaf 20 euro p/m Vanaf 30 euro p/m Vanaf 35 euro p/m

Laat ik even de verschillende abonnementsvormen erbij pakken met de hoogtes en de voordeelopties. Beginnen we met Bel-SMS, deze abonnementsvorm is voornamelijk bedoeld voor mensen die alleen bellen en smsen:

Bel-SMS
100 min/sms € 20
150 min/sms € 23,50
200 min/sms € 28,50
275 min/sms € 33,50
350 min/sms € 40

Voordeel/Internet opties Bel-SMS
Avondbundel € 7,50
Weekendbundel € 5
Opreis € 0
SMS 100 € 5
SMS 1200 € 12,50
Internet bundel, 5MB € 2,50
  • Betalen per seconde, minimaal 1 minuut.
  • Beltegoed gaat een maand mee.
  • Bellen en smsen buiten de bundel voor €0,35.
  • Internet snelheid tot 1,5/0,4 Mbit/s
De volgende abonnementsvorm is Smart het zogeheten smartphone abonnement, deze kan uitgebreid worden met een Blackberry bundel:

Smart
100 min/sms, 1000mb € 30
150min/sms, 1000mb € 32,50
200min/sms, 1000mb € 37,50
275 min/sms, 1000mb € 42,50
350 min/sms, 1000mb € 47,50
450 min/sms, 1000mb € 57,50
650 min/sms, 1000mb € 77,50
1000 min/sms, 1000mb € 100
1500 min/sms, 1000 mb € 150

Voordeel/Internet opties Smart
Avondbundel € 7,50
Weekendbundel € 5
Opreis € 0
SMS 100 € 5
SMS 1200 € 12,50
Internet voordeel, 500mb € 5 (wordt alleen gerekend boven de 1gb verbruik)
Hotspots € 5
Opweg(navigatie) € 7,50
Blackberry Services € 5
  • Beltegoed 1 maand mee.
  • Bellen en smsen buiten de bundel voor € 0,35
  • Internetten buiten je bundel voor € 0,05 per MB
  • Internettegoed niet meeneembaar.
  • Internetsnelheid tot 3,6/2,0 Mbit/s
En de iPhone abonnementen:

iPhone
150 min/sms, 1000mb € 35
200min/sms, 1000mb € 40
275min/sms, 1000mb € 45
350 min/sms, 1000mb € 50
450 min/sms, 1000mb € 60
650 min/sms, 1000mb € 80
1000 min/sms, 1000mb € 102,50
1500 min/sms, 1000mb € 152,50

Voordeel/Internet opties iPhone
Avondbundel € 7,50
Weekendbundel € 5
Opreis € 0
SMS 100 € 5
SMS 1200 € 12,50
Internet voordeel, 1000mb € 5 (wordt alleen gerekend boven de 1gb verbruik)
Hotspots € 5
Opweg(navigatie) € 7,50
  • Beltegoed 1 maand mee.
  • Bellen en smsen buiten de bundel voor € 0,35
  • Internetten buiten je bundel voor € 0,05 per MB
  • Internettegoed niet meeneembaar.
  • Internetsnelheid tot 7,2/2,0 Mbit/s
Al deze abonnementen hebben ook bellen in het buitenland binnen de bundel(LET OP: Alleen naar nederlands 06-nummer in het buitenland of nederlands 06/vast nummer hier in nederland vanuit het buitenland)

Personal Sim rekent af per seconde met een minimum van 1 minuut. Overgebleven beltegoed gaat 1 maand mee. Internetverbruik wordt per kB berekend. Internettegoed is niet meeneembaar. Overstappen naar een hoger of lager abonnement kan maandelijks en gratis, dit kan na 3 maanden bij een nieuw abonnement of 1 maand na een verlenging.

Let wel: deze wijzigingen gelden nog niet voor Sim-Only abonnementen deze blijven vooralsnog internet met een FUP houden en afrekenen per minuut.

Het zal mogelijk zijn om lopende contracten op te zetten naar de nieuwe vorm zonder verandering van looptijd of kortingen.

Eventuele vragen mag je uiteraard stellen en ik doe me best om er antwoord op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 11:22
Hoi Hi-Fi-Ji,

dank je wel voor je duidelijke informatie. Drie vraagjes:
- waar haal je vandaan dat het mogelijk is om je huidige contract om te zetten. Het officiële persbericht van KPN geeft namelijk aan dat het om te beginnen alleen voor nieuwe contracten geldt?
- als het toch mogelijk is om het huidige contract om te zetten, hoe zit het dan met lopende korting (20% levenslang)?
- de oude personal-sim liep via het lifo-stelsel qua minuten/sms van de vorige maand. Is dit nu misschien ook aangepast naar fifo?

Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Rhodez op 06-03-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 11:22
Hoi Hi-Fi-Ji (en alle anderen die dit lezen),

vandaag toch maar even met de helpdesk van KPN gebeld. Deze gaven aan dat je als huidige abonnee wel over kan naar het nieuwe Personal Sim, maar dat huidige kortingsacties (zoals mijn 20% levenslang) dan niet mee gaan. Kortom, het overstappen naar het nieuwe Personal Sim zou dus een flinke kostenstijging veroorzaken.

Ik denk, meld het toch even, zodat alle anderen niet worden misleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Rhodez schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:55:
[...]Deze gaven aan dat je als huidige abonnee wel over kan naar het nieuwe Personal Sim, maar dat huidige kortingsacties (zoals mijn 20% levenslang) dan niet mee gaan. Kortom, het overstappen naar het nieuwe Personal Sim zou dus een flinke kostenstijging veroorzaken.[...]
Klopt inderdaad, kortingsacties gaan niet mee. Dus in principe voor veel mensen een prijsstijging als ze overgaan. Echter als je het volledige tarief van Extra Snel (€15 p/m) betaald (mensen met een al ouder abonnement in het tweede jaar), dan kan het wel goedkoper uitpakken (afgezien van de andere wijzigingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-03 13:53
mooi dat ze afrekenen per seconde

[ Voor 93% gewijzigd door IJburger op 09-03-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398251

Ze zijn helemaal niet zo voordelig als het lijkt. KPN doet er denk ik zo wat alles aan om de voorwaarden verborgen te houden. Echt diep graven voordat je ze tegenkomt terwijl ze het doen lijken alsof de Personal Sim één en al hosanna is.

Lees dit artikel op MobileCowboys dan weet je wat de Personal Sim daadwerkelijk inhoudt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Deze aanbieding, voorbeeld. http://www.kpn.com/mobiel...g-GalaxyS.prod?sku=966003

In mijn theorie kan ik dus 6 maanden 1000 belminuten nemen en daarna ongestraft verlagen naar het abonnement dat ik echt nodig heb?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323239

In het onderstaande pdf bestand staat alles m.b.t. Personal Sim 2011 beschreven. Naar mijn mening duidelijker dan de TS.

http://www.kpnkings.nl/ct...al_Sim_2011_verkopers.pdf

Geen onduidelijke voorwaarden, alles staat helder beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
SirLenncelot schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:08:
Deze aanbieding, voorbeeld. http://www.kpn.com/mobiel...g-GalaxyS.prod?sku=966003

In mijn theorie kan ik dus 6 maanden 1000 belminuten nemen en daarna ongestraft verlagen naar het abonnement dat ik echt nodig heb?
Dat klopt, zelfs 1500 als je wilt.6 maanden voor euro 25, na 6 maanden het normale bedrag. Echter kan je na 3 maanden als je wilt je abo kosteloos aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:20

ManiacsHouse

Scheisse!

Kijk een topic hierover. Ik was al aan het zoeken.
Volgens de website van KPN kan ik verlengen hoewel ik Hi heb (okay is ook KPN). Nu had ik het volgende in gedachte. Ik sluit het hoogste abo (bij 2 jaar nu € 25,-) af zodat ik het toestel gratis krijg en verlaag deze na 1 maand naar het gewenste lagere abonnement. Iemand een idee waar het addertje onder het gras zit?

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 23-03-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
ManiacsHouse schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:59:
Kijk een topic hierover. Ik was al aan het zoeken.
Volgens de website van KPN kan ik verlengen hoewel ik Hi heb (okay is ook KPN). Nu had ik het volgende in gedachte. Ik sluit het hoogste abo (bij 2 jaar nu € 25,-) af zodat ik het toestel gratis krijg en verlaag deze na 1 maand naar het gewenste lagere abonnement. Iemand een idee waar het addertje onder het gras zit?
Na 1 maand gaat niet, na 3 maanden kan je iedere maand kostenloos wijzigen. Dus je kan ook bij maand 5 terug. Zit geen addertje onder het gras, gewoon policy, dat kan namelijk al ruim 3 jaar per maand je abo wijzigen (vanaf maand 3). Ik werk bij een kpn-store ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Komt er ook een sim only variant van de Iphone Personal Sim? Ik heb nu al een iphone namelijk en wil op die manier de maandelijkse kosten drukken.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:36

DMN

Addertjes onder het gras zijn er niet echt. Alle voorwaarden staan duidelijk omschreven.
Veel mensen noemen als negatief punt het "Last In, First Out" (LIFO) principe, en het verrekenen van de meegenomen minuten tegen het buitenbundeltarief, maar daarin is KPN echt niet de enige.
Daarnaast kan je op ieder moment je bundel aanpassen, dus als je er achter komt dat je buiten je bundel belt, kan je voor de volgende maand een stapje omhoog gaan. En ook net zo makkelijk weer terug als je minder gaat bellen. Door deze flexibele abonnementsvorm is het dus niet nodig om minuten mee te nemen (dan heb je tenslotte om te beginnen al teveel betaald), en zijn LIFO en de verrekening van meegenomen minuten ook niet meer zo belangrijk.
Belangrijk is dus dat je je bundel goed afstemt op je belgedrag, dan zijn de voorwaarden voor de meegenomen minuten niet van belang.
Als je dan vervolgens een contract afsluit voor 1500 minuten voor 25e waarbij iedere telefoon gratis is, en dan na 6 maanden verlaagt naar de gewenste bundel, heb je simpelweg een goede deal, als je de totale kosten over de looptijd van 2 jaar uitrekent. In mijn situatie heb ik geen goedkoper alternatief kunnen vinden.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Sonnve schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:27:
[...]

Na 1 maand gaat niet, na 3 maanden kan je iedere maand kostenloos wijzigen. Dus je kan ook bij maand 5 terug. Zit geen addertje onder het gras, gewoon policy, dat kan namelijk al ruim 3 jaar per maand je abo wijzigen (vanaf maand 3). Ik werk bij een kpn-store ;)
Blijkbaar is het bij deze actie pas na 6 maanden. Maar zag vanmiddag ergens op de kpn-site staan "Wijzigen na 3 maanden (bij verlenging na 1 maand)". Kan echter de link niet meer vinden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
ManiacsHouse schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:04:
[...]

Blijkbaar is het bij deze actie pas na 6 maanden. Maar zag vanmiddag ergens op de kpn-site staan "Wijzigen na 3 maanden (bij verlenging na 1 maand)". Kan echter de link niet meer vinden... :?
Nee na 3 maanden al, ik weet het 100% zeker aangezien ik bij kpn werk en ik deze instructies tijdens een salesavond 1.5mnd geleden bevestigd heb gekregen.

Na 3 maanden al wijzigen, nieuw of verlnging, maakt niet uit. Je krijgt een sms bij de 5e maand dat je na maand 6 het normale bedrag gaat betalen, en dat je je abo kan aanpassen als je geen hoge kosten wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Sonnve schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:38:
[...]

Nee na 3 maanden al, ik weet het 100% zeker aangezien ik bij kpn werk en ik deze instructies tijdens een salesavond 1.5mnd geleden bevestigd heb gekregen.

Na 3 maanden al wijzigen, nieuw of verlnging, maakt niet uit. Je krijgt een sms bij de 5e maand dat je na maand 6 het normale bedrag gaat betalen, en dat je je abo kan aanpassen als je geen hoge kosten wilt hebben.
Hehehe altijd handig die inside-info :P
Maar ik bedoel dat ik ergens op de site zag staan dan je pas na 3 maanden mocht wijzigen als je nieuw abonnee bent en na 1 maand al als je gaat verlengen. Maar kan zijn dat dit niet met de actie te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327577

Topicstarter
Slasher schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:34:
Komt er ook een sim only variant van de Iphone Personal Sim? Ik heb nu al een iphone namelijk en wil op die manier de maandelijkse kosten drukken.
Ja hoogst waarschijnlijk in april. Maar je kan beter de huidige sim only nemen van KPN met levenslange korting op je belbundel en 50% levenslangs op je (FUP) internet.

Edit: Dit gaat nu begin Mei worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 327577 op 26-03-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anoniem: 327577 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:25:
[...]

Ja hoogst waarschijnlijk in april. Maar je kan beter de huidige sim only nemen van KPN met levenslange korting op je belbundel en 50% levenslangs op je (FUP) internet.
Ok, maar wat is het aantal megabytes wat in de FUP zit?

Snelheid van Surf&Mail Extra Snel valt erg tegen als je een iphone hebt, 1Mbps

[ Voor 16% gewijzigd door Slasher op 25-03-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
Slasher schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:15:
[...]

Ok, maar wat is het aantal megabytes wat in de FUP zit?

Snelheid van Surf&Mail Extra Snel valt erg tegen als je een iphone hebt, 1Mbps
Als ik het goed heb, surf & mail totaal 400mb, extra snel is 1gb. Je betaald niet bij, maar als je erover zit wordt je snelheid gehalveerd. Ik gebruik Surf & Mail blackberry en dat gaat naar behoren op me iphone 4. Wanneer de iphone / smartphone sim-only komt zet ik hem daarop over, heb je 7,2mb em 1gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:17

Trouble

Everything is awesome

Net even gebeld en contract laten omzetten naar Personal Sim Smart 100. Kijken of ik nu wat goedkoper uit ben.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anoniem: 327577 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:25:
[...]

Edit: Dit gaat nu begin Mei worden.
Is er al duidelijkheid wanneer die Iphone SIM only komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:31
Slasher schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:03:
Is er al duidelijkheid wanneer die Iphone SIM only komt?
Volgens mij is het enige verschil de iets hogere prijs (wat door duurdere toestellen komt lijkt mij) en de iets hogere theoretische snelheid, of mis ik iets? Waarom dan per se een iPhone sim only, en niet gewoon een smartphone abonnement?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Bij de iphone abo zit een in mijn ogen duidelijkere datalimiet namelijk 1GB

Bij de FUP van KPN heb ik net wat te vage berichten over gehoord.

[ Voor 40% gewijzigd door Slasher op 03-05-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is toch geen FUP als je er een hoeveelheid bij zet? Een FUP is per definitie vaag.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 03-05-2011 13:49 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Ik zit nu bij Vodafone en heb nog 3 maanden op mijn contract. KPN heeft nu met dit abonnement een aantrekkelijke actie icm het toestel welke ik wil. Nou weet ik van Vodafone dat je 4 maanden van te voren een contract kan tekenen en dat je nieuwe contract dan ingaat op de dag dat je oude contract bij de andere provider afloopt.

Heeft KPN ook een dergelijke regeling?

Op de website van KPN staat duidelijk een telefoonnummer van de helpdesk, op GoT gaan we er van uit dat users een bepaalde mate van eigen initatief tonen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 22-05-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 22:49
@SizzLor: Ja. Je kan alles al regelen, toestel meenemen, en over 3 maanden laten ingaan. De winkel/webshop zal dit gewoon voor je regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Skann schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:51:
@SizzLor: Ja. Je kan alles al regelen, toestel meenemen, en over 3 maanden laten ingaan. De winkel/webshop zal dit gewoon voor je regelen.
Ja ik zie het al, de site van KPN zelf is nogal verwarrend. Als je wil bestellen via kpn.nl dan krijg je een optie "ingangsdatum" en daar kan je alleen "per direct" selecteren, waarom die optie er is weet ik ook niet... Hierdoor dacht ik dat het nieuwe abonnement per direct in zou gaan, dus dubbel betalen. Toch maar even gebeld met de helpdesk en daar melden ze dat je 4 maanden van te voren een contract kan ondertekenen welke op die datum in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
Anoniem: 105188 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:02:
[...]

Ja ik zie het al, de site van KPN zelf is nogal verwarrend. Als je wil bestellen via kpn.nl dan krijg je een optie "ingangsdatum" en daar kan je alleen "per direct" selecteren, waarom die optie er is weet ik ook niet... Hierdoor dacht ik dat het nieuwe abonnement per direct in zou gaan, dus dubbel betalen. Toch maar even gebeld met de helpdesk en daar melden ze dat je 4 maanden van te voren een contract kan ondertekenen welke op die datum in gaat.
Ik zou gewoon naar een officieel verkooppunt gaan (KPN store), kan iemand je goed persoonlijk voorlichten, kan je het toestel testen en gelijk meenemen. Vergeet dan niet je SIM-kaart mee te nemen als je nummerbehoud doet (en eventueel je klantnr. van oude provider als het zakelijk is), anders lukt je aanvraag niet. ;)

Je abonnement bij KPN gaat dan pas in, als je abonnement bij je huidige provider is afgelopen. KPN zegt je abonnement gewoon op bij je huidige provider, acties gelden vanaf datum dat je met KPN belt, je neemt je nieuwe toestel alvast mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Sonnve op 22-05-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 02:52

Bullet NL

Eigen Wijs

GoT is geen vervangende helpdesk voor een GSM provider, vragen zoals hierboven worden gesteld kunnen prima door de helpdesk van de betreffende GSM provider worden opgelost.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 18:43
Heb de kpn-site bezocht en wat links in het topic doorgenomen.

Maar ik vind weinig dat betrekking heeft op 'Personal Sim'.
Zie de naam eigenlijk niet eens!?

Welke voorwaarden hangen er eigenlijk aan een 'Personal Sim' bij KPN?
De site is een nachtmerrie - ja, ik heb gezocht daar, na 5 pagina's heb ik het opgegeven.

Waar vind ik de kleine lettertjes die hierbij horen???
Vermoed inmiddels dat die heel klein zijn, normaal heb ik zoiets wel binnen 30 minuten gevonden.

De downgrade optie maakt het aantrekkelijk, maar voordat ik het een maat kan aanraden wil ik eerst de AV lezen. Sorry, niet de AV - de specifieke contractdetails voor 'Personal Sim'.

Help me met deze 'search from hell' plz.
(en zo'n link zou absoluuut niet misstaan in een TS over een abonnement!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
GoT is geen vervangende helpdesk voor een GSM provider, vragen zoals hierboven worden gesteld kunnen prima door de helpdesk van de betreffende GSM provider worden opgelost. Daarom gaat dit topic op slot.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.